TÜRKONFED Yönetim Kurulu Başkanı Orhan Turan, Türkiye’de e-ticaretin toplam pazar büyüklüğünün yıllık ortalama yüzde 31’lik bir büyüme kaydettiğini belirtti.
ÖZKAN PEKÇALIŞKAN
Dijital ticaretin uzman isimleri, Türk Girişim ve İş Dünyası Konfederasyonu (TÜRKONFED) ve SAP Türkiye işbirliğiyle başlatılan Dijital Ticaret Zirvesi’nde, İzmirli KOBİ’lerle bir araya geldi. Türkiye’de e-ticaret, e-ihracat ve e-dönüşümün liderlerini KOBİ’lerle buluşturmayı ve işletmelerin yeni nesil ticari faaliyetlere katılımını artırmayı amaçlayan Dijital Ticaret Zirveleri serisinin ilki, Batı Anadolu Sanayici ve İşadamları Dernekleri Federasyonu (BASİFED) ev sahipliğinde düzenlendi. Zirvenin kapanış konuşması TÜRKONFED Yönetim Kurulu Başkanı Orhan Turan tarafından gerçekleştirildi.
Konuşmasında, ihracatın sırtladığı Türkiye ekonomisinde, KOBİ’lerin yetkinliklerinin geliştirilmesi, finansmana erişiminin sağlanması ve yüksek teknoloji kullanımlarının artırılmasıyla, üretim ve kalkınma odaklı sürdürülebilir bir büyüme sağlanabileceğini vurgulayan TÜRKONFED Yönetim Kurulu Başkanı Orhan Turan, “Ülkemizde; KOBİ’lerin teknolojik düzeyi düşük ürünler üretmesi, nitelikli eleman sayısının ve eğitim seviyesinin düşük olması, Ar-Ge harcamalarının düşük payı, yenilik politikalarının yetersizliği ve doğrudan yabancı sermaye akışının diğer ülkelere göre düşük gerçekleşmesi, rekabetçiliğimizi önemli ölçüde kısıtlıyor. Dijitalleşen dünyada ekonominin itici gücü artık e-ticaret ve e-ihracattan geçiyor” dedi.
GELİŞİME AÇIK BİR ALAN: e-ticaret
Türkiye’de e-ticaretin toplam pazar büyüklüğünün yıllık ortalama yüzde 31’lik bir büyüme kaydettiğini vurgulayan Turan, dünyada 3 trilyon dolara yaklaşan e-ticaret satış hacmini hatırlatarak şunları söyledi: “Türkiye’de e-ticaretin perakende satıştan aldığı toplam pay yüzde 4. Dünyada bu oranın yüzde 10 olduğu düşünüldüğünde, gelişime açık bir alan olduğu görülüyor. Ülkemizde e-ihracatın toplam ihracat içindeki binde 3 payının artırılması için, başta mevzuat ve yeni ticari pazarlar olmak üzere stratejik yol haritasının da ortak akılla hazırlanması önemli bir kazanım olacaktır.”
2 Mayıs’ta Gaziantep’te
Türkiye’de her ölçekten işletmecinin kendini geleceğe taşıyabilmesi adına gerekli olan donanımı sunmayı, karlılıklarını artırmayı, yenilikçi iş süreçleri ile verimliliklerini yükseltmeyi ve ülkenin küresel rekabet gücünü gelişmiş ülkeler seviyesine çıkarmayı hedefleyen ‘Dijital Ticaret Zirveleri’, toplam 4 ilde düzenlenecek. İzmir’in ardından ‘Dijital Ticaret Zirveleri’nin bir sonraki durağı 2 Mayıs’ta Gaziantep, ardından da Kocaeli ve Konya olacak.