EBSO’dan İtalya tanıtımı

EBSO, İtalya İzmir Konsolosluğu ve İtalyan Ticaret ve Yatırım Ajansı işbirliğiyle İtalya’daki yatırım olanakları tanıtıldı. Toplantıda İtalya’nın ekonomik durumu, dış ticareti, pazar yapısı ve iş fırsatları ele alındı


  • Oluşturulma Tarihi : 10.11.2018 12:47
  • Güncelleme Tarihi : 10.11.2018 12:47
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
EBSO’dan İtalya tanıtımı haberinin görseli

ÖZKAN PEKÇALIŞKAN
Ege Bölgesi Sanayi Odası (EBSO), İtalya İzmir Konsolosluğu ve İtalyan Ticaret ve Yatırım Ajansı işbirliğiyle İtalya’daki yatırım olanakları EBSO Meclis Salonu’nda düzenlenen toplantı ile tanıtıldı. Toplantının açılış konuşmasını yapan EBSO Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İbrahim Gökçüoğlu, Türkiye’nin Avrupa’nın 4. dünyanın 9. büyük ekonomisi olan İtalya ile 150 yılı aşan birlikteliği, ticari ve ekonomik açıdan süregelen ilişkileri olduğunu belirterek, “1990 yılında kurulan Türk-İtalyan İş Konseyi ile birlikte ticari işbirliğimiz kesintisiz sürdürülmektedir. Akdeniz’in iki yıldız ülkesinin ortak özellikleri her platformda farklı şekilde buluşmaya imkan tanımaktadır. EBSO olarak geçen sene biz de bir AB projesinde İtalya ile çalıştık ve şimdi de başka bir proje için yine İtalya’yı tercih ettik. Çünkü, ‘Aynı dili değil, aynı duyguları paylaşan’ bir toplum olduğumuz inancındayım. Baktığımızda; ülkemizin en çok ihracat gerçekleştirdiği 6. ülke İtalya olup, ihracat ve ithalatımızdaki payı da yaklaşık yüzde 5’lerdedir. Bu oranın yetersiz olduğu inancındayım” dedi.
TÜRKİYE VAZGEÇİLMEYECEK PARTNER
2017 yılı itibariyle Türkiye’nin İtalya’ya ihracatında en önemli ürün grubunun toplam ihracatın yüzde 34,2’sini oluşturan otomotiv sanayi ürünleri olduğunu ifade eden Gökçüoğlu, “Dokumacılık, makineler ve elektrikli makineler, tarım/gıda maddeleri diğer önemli ihraç ürün gruplarını oluşturmaktadır. İthalatımızda da, makine ve elektrikli makineler, otomotiv, plastik ve plastikten ürünler, mineral yakıtlar ve mineral yağlar öne çıkmaktadır. Konuttan gıdaya, mobilyadan ayakkabı sektörüne kadar bir çok alanda yatırım imkanı için fırsatlar barındıran Türkiye, İtalya için hem mesafe olarak hem de pazara yakınlık açısından vazgeçilemeyecek bir partnerdir” diye konuştu. İtalya’nın Türkiye'nin AB'ye tam üyeliğini desteklediğini belirten Gökçüoğlu, İtalya’nın Türkiye’nin AB’ye katacağı gücün en iyi farkında olan ülkelerin başında geldiğini ve üyelik ile birlikte süregelen işbirliğinin iki ülke için çok daha anlam kazanacağını ve farklı boyutlara ulaşacağını söyledi.
TÜRKİYE’NİN ÜÇÜNCÜ PARTNERİ
İzmir İtalyan Ticaret Odası Başkanı Pietro Alba ise İtalya ile Türkiye’nin ekonomik ilişkilerinin mükemmel olduğunu belirterek “Yıllarca İtalya ve Türkiye stratejik bir partnerdir. Enerji işbirliği çok önemli. Stratejik ortaklığın önemli konusudur. Diğeri de Avrupa ile ilişkilerin gelişmesi. ABD’den sonra Türkiye, İtalya’nın 3’üncü partneridir. Bugün Türkiye de bin 300’den fazla İtalya şirketi vardır. Yurtdışında İtalyan ticaret odasının içinde bulunduğu ülke için önemli bir konuyu gündeme getirmesi gerekmektedir. Bu yerel ve ulusal şirketler için kalkış ve iniş pisti gibi çalışmakta. Bu da yerel kurumlar için bağlantı oluşturuyor. İzmir’deki İtalyan Ticaret Odası’nın ekonomik ilişkilerde önemli bir rolü var” şeklinde konuştu. İki ülke için ekonomik ortaklığın önemli bir fırsat olduğunu ifade eden Alba, “Türkiye’nin sanayi üretiminde ihtisaslaşma ihtiyacı var ve aynı zamanda yarı mamul ürünleri de üretmesi gerekiyor. Bu ihtiyaçları yerine getirecek ülke İtalya’dır. Bu işbirliği İtalyan şirketlerinin rekabet gücünü artıracak ve Türk şirketlerinin de verimliliğini artıracaktır” dedi.