- Gündem
- 09.12.2025 17:56
Elektrikli araçlarda yeni dönem: Şarj ücretlerinde ‘esnek tarife’ yolda! Bazı saat ve bölgelerde indirimli şarj fırsatı
Elektrikli araç şarj istasyonlarında esnek fiyatlandırma için çalışmalar hız kazandı. Yeni düzenlemeyle, belirli saatlerde ve bölgelerde şarj hizmeti indirimli olarak sunulacak.
- Oluşturulma Tarihi :
- Güncelleme Tarihi :
- Kaynak : HABER MERKEZİ
Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu, elektrikli araçlar için şarj ücretlerinde esnek tarifeye geçişi mümkün kılacak yeni düzenlemeler üzerinde çalışmalarını yoğunlaştırdı.
EPDK’nın açıklamasına göre, Türkiye’de hızla büyüyen elektrikli araç kullanımına paralel olarak şarj altyapısının daha erişilebilir, güçlü ve kullanıcı odaklı hale getirilmesi amacıyla Şarj Hizmeti Yönetmeliği’nde kapsamlı değişiklikler yapılması planlanıyor.

SAATE VE KONUMA GÖRE ESNEK TARİFE
Hazırlanan taslağa göre, şarj hizmeti ücretlerinde dinamik fiyatlama modeli uygulanacak ve işletmelerin belirli bölgelerde ya da belirli zaman dilimlerinde indirim yapabilmesine imkân tanınacak. Bu uygulamayla rekabetin artırılması ve sürücülere daha avantajlı hizmet koşulları sunulması amaçlanıyor.
Yeni düzenlemeyle, lisanslı şirketlerin belirli bir soket kapasitesine ulaşması ve ülke genelinde yaygın bir hizmet ağı oluşturması zorunlu tutulacak. Mevcut işletmelere ise bu koşullara uyum sağlamaları için bir yıl süre verilecek.
Ayrıca, yoğun dönemlerde veya acil durumlarda çözüm sunmak amacıyla mobil şarj istasyonlarının da lisanslı firmalar tarafından işletilmesine izin verilecek. Ortak ağ (roaming) sistemiyle ilgili hukuki altyapının güçlendirilmesi de düzenlemenin önemli maddeleri arasında yer alıyor. Buna göre, firmalar arasındaki roaming anlaşmaları EPDK’ya bildirim usulüne tabi olacak.

KREDİ KARTI ENTEGRASYONU ZORUNLULUĞU
Kullanıcıların ödeme seçeneklerini artıran yeni düzenlemeye göre, 1 Temmuz 2026 sonrası otoyol ve devlet yollarında kurulacak tüm DC (hızlı şarj) ünitelerinde en az bir kredi kartı ile ödeme altyapısının bulunması şart olacak.
Bunun yanı sıra verimliliği artırmak amacıyla, batarya doluluk oranı yüzde 85’i geçen araçlarda şarj işleminin durdurulabilmesine imkan tanınacak. Güç yönetimine ilişkin uygulamalar da yasal çerçeveye kavuşturularak hem şebeke kapasitesinin daha etkin kullanılması hem de kullanıcıların doğru şekilde bilgilendirilmesi hedefleniyor.
Hizmet standartlarını yükseltmek isteyen EPDK, şarj ağı işletmecilerine çağrı merkezi kurma veya işletme zorunluluğu getiriyor. Yazılım altyapısında ise bilgi güvenliğini sağlamak amacıyla ISO 27001 sertifikası şartı uygulanacak. Ayrıca şarj istasyonlarında hem şarj ağı işletmecisinin hem de istasyon işleticisinin marka görünürlüğüne izin verilecek.
EPDK’nın hazırladığı düzenlemenin, Türkiye’nin elektrikli araç alanındaki dönüşümünü hızlandırması, sektöre canlılık katması ve kullanıcıların daha nitelikli hizmete erişmesini sağlaması bekleniyor. Taslak, sektör paydaşlarının görüşleri alındıktan sonra Kurul tarafından değerlendirilecek ve yürürlüğe girecek.
Kaynak : HABER MERKEZİ