Kurban Resmi

Engelli çocuklara “ev”

İzmir’de zihinsel engelli ve otizmli çocukların eğitim gördüğü okulda, başkasına muhtaç olmadan yaşamalarını sağlamak için ev ortamı oluşturuldu

  • Oluşturulma Tarihi : 14.03.2019 12:37
  • Güncelleme Tarihi : 14.03.2019 12:37
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
Engelli çocuklara “ev” haberinin görseli

İzmir’de, zihinsel engelli ve otizmli çocukların eğitim gördüğü okulda kurulan uygulama evinde, öğrenciler makarna pişirmeyi, ütü yapmayı, ev süpürmeyi, yataklarını toplamayı, çamaşır ve bulaşık yıkamayı öğreniyor. Karabağlar İlçesi’ndeki Şehit Lütfü Gülşen Özel Eğitim Uygulama Merkezi ve Özel Eğitim İş Uygulama Merkezi, okul binası içindeki “ev” ile dikkati çekiyor. Engelli çocukların temel yaşam becerilerini kazanması ve ev hayatında ihtiyaç duyacakları işleri kendi başlarına yapmayı öğrenmeleri için kurulan “uygulama evi”, onları hayata hazırlıyor. Mutfak, salon, banyo ve yatak odasından oluşan evde, televizyondan ütü masasına, yemek masasından buzdolabına, yataktan çamaşır ve bulaşık makinelerine kadar bir evde olması gereken her eşya bulunuyor. Özel çocuklar, burada kendilerini evinde hissederek öğretmenleri eşliğinde kendilerine yaşamları boyunca lazım olacak bazı becerileri elde ediyor. Farklı yaşlardaki engelli çocuklar, yataklarını topluyor, kıyafetlerini katlıyor, kirli kıyafetleri çamaşır makinesine atıyor, yıkanmış kıyafetleri ütüleyip dolaba asıyor. Karınları acıktığında tost ya da makarna yapan öğrenciler, yemekten sonra kendilerine çay demliyor. Elektrikli süpürge ile evi süpüren çocuklar, dinlenme zamanlarında koltuğa oturup televizyon izliyor.
VELİLER TEŞEKKÜR EDİYOR
Şehit Lütfü Gülşen Özel Eğitim Uygulama Merkezi ve Özel Eğitim İş Uygulama Merkezi Müdürü Hakan Emrah Bodur, yaptığı açıklamada, okulda orta ve ağır düzeyde 206 zihinsel engelli ve otizmli öğrenci olduğunu, bu çocukları hayata hazırladıklarını anlattı. Çocuklara günlük yaşam becerileri kazandırdıklarını, toplumsal uyumlarını artırmaya çalıştıklarını belirten Bodur, okulda uygulama evi oluşturarak ev ortamında, alışık oldukları sistem içinde eğitim verdiklerini ifade etti. Bodur, “Bu öğrencilerimizin hayatta kalabilmeleri, kendi başlarına hayatlarını idame ettirebilmeleri ve hayata ayak uydurabilmeleri için hizmet veriyoruz. Bu yüzden evdeki hayatlarını okula getirmemiz gerekliydi.” dedi.  AA