- Gündem
- 19.04.2025 16:13
Karşıyaka hattının 2017 yılının ilk yarısında Konak hattının ise ikinci yarısında tamamlanması beklenen tramvay yolu çalışmaları sırasında, gerekli önlemlerin yeterince alınmaması vatandaşlara sıkıntı vermeye devam ediyor
NİLGÜN TAZE - ÖZEL HABER
Kent içi trafiğini rahatlatmak amacı ile hazırlanan Konak-Fahrettin Altay Meydanı arasında 12.7 kilometrede 19 durak ile Karşıyaka İskele ile Mavişehir arasında 8.83 kilometrede 14 durakla hizmet verecek olan tramvay yapımı çalışmaları sırasında, gerekli tedbirlerin yeterince alınmaması vatandaşlara sıkıntılı anlar yaşatıyor.
Halkapınar-Fahrettin Altay güzergahında devam eden tramvay çalışmaları nedeniyle kaldırılan otobüs duraklarının yerlerine küçükte olsa bir durak levhasının konulmaması vatandaşlarda şaşkınlık yaratırken, otobüsleri kaçırmalarına da neden oluyor. 48 oturan olmak üzere her bir vagonda toplam 285 kişinin taşınabileceği tramvay çalışmaları sırasında güvenlik önlemi olarak çekilen şeritlerin çoğunun parçalanarak işlev dışı bırakılması ise yeterli önlemlerin alınmadığını gözler önüne serdi.
ÇİÇEKLER EZİLİYOR
İzmir Büyükşehir Belediyesinin büyük bir bütçe ayırarak her yıl belirli dönemlerde düzenli olarak ekimini yaptırdığı çiçeklerin yayalar için yeterli geçiş alanları oluşturulmamasından dolayı ezilmesi ise görenlerde büyük üzüntü yarattı. Aynı durakta şeritlerin işlev dışı bırakılarak, çiçeklerinin ezilmesi ve otobüs durağı olduğuna dair herhangi bir levha bırakılmaması vatandaşlarda kızgınlığa yol açarken yetkililerin çalışmalar sırasında gerekli iş güvenliği tedbirleri alınmadan çalışılmasına izin vermesi de eleştirilere neden oldu.
TRAFİK RAHATLAYACAK
Yapım süreci sıkıntılara yol açmasına rağmen bitiminde İzmir şehir içi trafiğini büyük ölçüde rahatlatacak olan tramvaylar ise dünya tramvay hız standartlarına uygun olarak 50 km. hız ile yolcu taşıyabilecek. Tramvaylar bazı yerlerde trafikle birlikte akarken bazı kısımlarda ise kendileri için yapılmış özel alanlarda yol alacak. 3-4 tane otobüsün alabileceği yolcuyu taşıyabilme kapasitesine sahip olan tramvay şehir içi trafiği önemli ölçüde rahatlatarak bir hatta 5 otobüs çalışıyorsa bu sayıyı 2lere kadar düşürülebilecek.