Hem tatilinden hem de parasından oldu

İzmir’de, erken rezervasyon imkanlarından yararlanmak isteyen ve ünlü bir siteden Antalya tatili için 7 gün rezervasyon yaptıran genç kız, telefonla tatilinin iptal edildiğini öğrenince büyük bir şok yaşadı


  • Oluşturulma Tarihi : 07.09.2018 12:41
  • Güncelleme Tarihi : 07.09.2018 12:41
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
Hem tatilinden hem  de parasından oldu haberinin görseli

Bornova İlçesi’nde yaşayan 22 yaşındaki Gülşah Baş, ailesiyle Kurban Bayramı tatilini geçirmek için erken rezervasyondan faydalanmak istedi. Baş, 2018’in Ocak ayında bir seyahat acentesinin internet sitesinden Antalya’da 18-25 Ağustos tarihleri arasında 7 gece için rezervasyon yaptırdı. Genç kız, 3 bin 684 TL’lik ücreti de kredi kartıyla internetten ödedi. Gelen mesajla tatillerinin iptal olduğunu öğrenen Gülşah Baş, büyük bir şok yaşadı ve tatil planları suya düştü. Şirketin geç kızın cep telefonuna attığı mesajda ise “Hükümetimizin beklenmedik şekilde aldığı erken seçim kararı sebebiyle diğer şirketler gibi bizim şirketimiz de yoğun bir şekilde rezervasyon iptaliyle karşı karşıya kalmış bulunmaktadır. Sonuç olarak şirketimiz finansal anlamda zor durumda kaldığı için yapmış olduğunuz rezervasyonlarını iptal edip iadelerinizi kasım ayından itibaren tarafınıza ödeyeceğiz. Bu konuda misafir ilişkileri departmanını arayabilirsiniz” ifadelerinin yer aldığı mesaj atıldı.
Baş, kendisi gibi 82 kişinin mağdur olduğunu iddia ederek, ödedikleri ücretin de kendilerine iade edilmesi için girişimde bulundu; ama başarılı olamadı. Şirket yetkilileri ile temasa geçen genç kız, parayı önce bir hafta içerisinde yatıracakları cevabı tarafına iletildi.
AYLAR GEÇTİ ÖDEMEDİLER
Aradan bir hafta geçtikten sonra tekrar siteyi arayan Baş, bu kez de 15 gün içerisinde ödeyecekleri yanıtını aldı; ancak bu söz de tutulmadı. Parasını kurtarmakta kararlı olan genç, hemen durumdan şüphelendi ve fazlada zaman geçmeden Tüketici Hakem Heyeti’ne başvuru yaptı. Ardından da siteyi arayan genç kız, bu kez ise “Sana hediye çeki verelim” gibi cevaplar aldı.
 Yaşadığı mağduriyetin maddi kayıptan daha çok manevi olarak kendilerini etkilediğini ifade eden genç kız, son olarak şöyle konuştu: “Bunun bize maddi zararı oldu. Annem izin gününü ona göre ayarlamıştı ve o tarihten gitmeden bir gün önce bunu öğrendiğimiz ve biletlerimizi de aldığımız için bunun manevi bir zararı da oldu. Sıkıntı yaşadık. Hem paramızdan hem tatilimizden olduk. Bayram tatilimiz moral bozukluğu içerisinde geçti. Ödemenin ne zaman yapılacağını sordum. Önce gün içinde yapılacağını söylediler. Sonra ‘Bir hafta içerisinde yapılacak’ dediler. Sonra ‘15 gün içinde yapılacak’ dediler. Ardından da ‘Size bir hediye çeki gönderelim, yüzde 15 fazlasıyla sonrasında kullanın’ dediler ve ben bunu yasal süreci başlattığımız için kabul etmedim.”
İddiaların ardından söz konusu seyahat acentesinin operasyon müdürü olduğunu ifade eden kişi, 30-35 müşterinin mağdur olduğunu ve ödemelerinin gerçekleşmediğini söyledi. Şirket yetkilisi şunları kaydetti:
“Misafirlerimizi tek tek aradık. Erken seçim dolayısıyla bazı müşterilerimiz otel rezervasyonlarını iptal etti. İptaller olunca oteller de az sayıda kalan müşterilerimiz için rezervasyon almak istemedi. Bunun üzerine bazı müşterilerimizin rezervasyonunu iptal ettik ve mağduriyetleri için birçok seçenek sunduk. Bazılarına ödemeleri gerçekleştirdik bazı müşterilerimize de 31 Aralık’a kadar ödemelerimizi yapacağız. Şu anda ödemesi gerçekleşmeyen 30-35 müşterimiz bulunuyor.” İHA/İZMİR