Sayfa Yükleniyor...
İzmir Körfez Geçiş Projesinin ÇED olumlu raporuna yapılan itiraz ve iptal istemlerine yanıt veren İnciraltı 2. Nesil Toprak Sahipleri Platformu Başkanı Tayfun Karabulut, İstemezükçülere yanıt 9 Eylüldeki ilk kazmayla verilecek dedi
EMİRCAN IŞILDAK
İnciraltı 2. Nesil Toprak Sahipleri Platformu Başkanı Tayfun Karabulut, tamamlanması halinde kent tarihinin en önemli ve büyük projeleri arasında yer alacak İzmir Körfez Geçiş Projesinin Çevresel Etki Değerlendirme (ÇED) Raporuna yapılan itirazları eleştirdi. Ege Çevre ve Kültür Platformu, Doğa Derneği ve Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliğinin (TMMOB) rapora yönelik yürütmeyi durdurma ve iptal istemlerini değerlendiren Tayfun Karabulut, projenin kent adına dev bir mühendislik harikası olacağını ifade ederken, doğa tahribatına yönelik ortaya atılan fikirlere de yanıt verdi. Doğa ve Körfezdeki canlı habitatının zarar görmeyeceğini söyleyen Karabulut, Osman Gazi Köprüsünde benzer risk için yapılan kavis düzenlemesini örnek gösterdi. Karabulut, projenin şimdiden İzmirli vatandaşlar arasında heyecan yarattığını söyleyerek, 9 Eylülde ilk kazmanın vurulacağını dile getirdi.
MÜHENDİSLİK HARİKASI OLACAK
Yapılan itirazlara ve ÇED raporuna getirilen iptal istemlerine değinen Karabulut, eleştiride bulunan grupları arsa simsarları ile aynı yönde hareket etmekle suçladı. Projenin kent adına dev bir hizmet olduğuna dikkat çeken Karabulut, Proje yapılmasın isteklerinin kentin büyümesine engel olacağını vurgulayarak, İtirazımız var, artık yeter. Geçmişe dönük bakıldığında sadece bizim İnciraltı planlarına değil, sistematik olarak birçok projeye itirazlar ile yapılmasın istenildi. İnciraltının gerçekten yeşille anılmaya devam edilmesi ve gelecek nesillere daha çok yeşil alanlar bırakılması için acilen İnciraltı planlanmalı diyoruz. Ancak bu sözümüzün karşılığında bile 1900lü yılların başlarında bölgede yaşamaya başlayan bizlere Rantçı diyebiliyorlar. Bu zihniyetle çoğu zaman arsa simsarları ile aynı yönde hareket edebiliyorlar. Körfez Geçiş Projesi, mühendislik harikası olacak. İzmir adına da dev bir proje niteliği taşıyor. Bu projeye hiç yapılmasın tarzında bir yaklaşım getirilmesi kentin büyümesine engel olmak anlamını taşır dedi.
İLK KAZMA 9 EYLÜLDE
İstanbul ve İzmir arasındaki karayolu geçişindeki en önemli ayaklardan biri olan Osman Gazi Köprüsünde, Hersek Lagünü üzerindeki kuşların zarar görmemelerini amaçlayarak yapılan kavis işlemini hatırlatan Karabulut, Proje ile birlikte doğa ve kuşların zarar göreceği düşüncesi yanlıştır. Geçtiğimiz yıl hizmete giren İzmit Körfez Geçişi Osman Gazi Köprüsüne kavis verilmişti. Bunun nedeni bölgede bulunan Hersek Lagünü için, kuşların zarar görmemesidir. Bu nedenle de ek maliyetlerle bu riskin önüne geçilmiştir. Bunları düşünen iradeyi takdir etmek yerine, hala engel olmaktadırlar açıklamasında bulundu. Karabulut, tüm itirazlara rağmen 9 Eylül günü ilk kazmanın vurulmasını beklediklerini de ifade ederek, sözlerini şu şekilde noktaladı: Bugün Körfez Geçiş Projesine İzmirin bütününde destek var. Bunu sokaklarda ve çevrelerimizde de aynı heyecanla görüyoruz. Bu konuda geçtiğimiz ayda Karşıyakada bulunun 9 sivil toplum örgütünün içinde olduğu Karşıyaka Dernekler Birliği Federasyonu ile heyecanımızı kamuoyunda da paylaştık. İnanıyoruz ki Cumhurbaşkanımız ve Başbakanımız İzmirlinin heyecanına kulak vererek bu yıl 9 Eylülde ilk kazmayı vurarak, istemezükçülere gerekli cevabı vereceklerini bekliyoruz.
RAPORA İKİ AYRI DAVA
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığının İzmir Körfez Geçiş Projesinin ÇED olumlu raporuna iki ayrı dava açıldı. Ege Çevre ve Kültür Platformu, Doğa Derneği ve Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği (TMMOB) projenin imar planlarında yer almadığı, körfezi kirleteceği, doğa alanlarına zarar vereceği gerekçeleriyle ÇED olumlu kararının yürütmesinin durdurulmasını ve iptalini istedi.
Haber Merkezi