İnovasyonu bilmiyoruz!

Geride bıraktığımız 85. İzmir Enternasyonal Fuarı’nın ana teması olan “İnovasyon”un ne anlama geldiğini vatandaşlar bilemedi


  • Oluşturulma Tarihi : 06.09.2016 08:09
  • Güncelleme Tarihi : 06.09.2016 08:09
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
İnovasyonu bilmiyoruz!

EMİRCAN IŞILDAK – ÖZEL HABER

85. İzmir Enternasyonal Fuarı, bu yıl birbirinden özel etkinlikler, konserler, oyunlar ve stantlarla geride kaldı. Uzun yıllardır özlenen “İzmir Fuarı” havasının tekrar estiği 85. İzmir Enternasyonal Fuarı, 7’den 70’e tüm vatandaşlardan tam not aldı.

Fuar boyunca birçok ünlü isim sahne aldı. En güzel eserler sergilendi. Kurulan stant alanları vatandaşlara hizmet etti. Ancak vatandaşlar “İnovasyon” temalı fuardan, inovasyonun ne olduğunu kavrayamadan ayrıldı. Vatandaşlar, ‘İnovasyon nedir?’ sorusuna ağırlıklı olarak ‘Bilmiyorum’ cevabını verdi.

İNOVASYON FİKRİ DOĞRU ANLATILMALI

Konuyla ilgili fuar genelinde soru sorduğumuz ziyaretçiler, inovasyon temasına adeta “Fransız kaldı”. Vatandaşlar, ‘İnovasyon nedir? Sizce ne anlama gelir?’ sorularımızı genel olarak cevapsız bıraktı. Bazı vatandaşlar cevap olarak yenilik kelimesini tercih edip, konuya az da olsa ilgisi olduğunu gösterse de ağırlıklı olarak inovasyon kelimesinin halk arasında pek de bilinmediği ortaya çıktı. Üretimi ve ticareti günümüz koşullarında ayakta tutabilmek için kaçınılmaz olan inovasyon ve inovatif fikirlerin ise daha iyi anlatılması ve vatandaşlara benimsetilmesi gerektiği ortaya çıktı.

İnovasyon Nedir?

Günümüzün hızla değişen rekabet ortamında ayakta kalabilmek için şirketlerimizin ürünlerini, hizmetlerini ve üretim yöntemlerini sürekli olarak değiştirmeleri ve yenilemeleri gerekmektedir. Bu değiştirme ve yenileme işlemi “İnovasyon” olarak adlandırılır.

İnovasyon, yeni veya iyileştirilmiş ürün, hizmet veya üretim yöntemi geliştirmek ve bunu ticari gelir elde edecek hale getirmek için yürütülen tüm süreçleri kapsar. Yeni veya iyileştirilmiş ürün, hizmet veya üretim yöntemi geliştirme, yeni düşüncelerden doğar. İnovasyon sürekliliği olan bir faaliyettir. Bu nedenle, ortaya atılan, geliştirilerek işler hale getirilen ve sonuçta firmaya rekabet gücü kazandıracak şekilde pazarlanan bu fikirlerin ve sonuçlarının tekrar tekrar değerlendirilmesi ve yeni getiriler için yaygınlaştırılarak kullanılması gerekir. Bu sayede doğacak yeni fikirlerse yeni inovasyon faaliyetlerini doğurur.

Haber Merkezi