Sayfa Yükleniyor...
Türkiyenin uzun yıllardır en önemli ihracat kapılarından biri olan İzmir Limanı, konteyner elleçlemede yılın ilk yarısında Aliağa İlçesindeki limanların gerisinde kaldı.
İzmir Liman Başkanlığı verilerinden derlediği bilgiye göre, İzmir Limanında 2017nin ilk yarısında 324 bin 898 TEU konteyner elleçlenirken, Aliağa kıyılarındaki 3 konteyner limanı, 376 bin 600 TEU yük elleçlemesi yaptı. Bu rakamlarla İzmir Limanı, ilk kez Aliağanın gerisinde kaldı. Gemi hareketlerinde ise İzmir Limanına 6 ayda bin 18 gemi gelirken, Aliağa limanlarına 2 bin 506 gemi uğradı. Aliağadaki rakamların büyümesinde özellikle kasım ayında Petkim sahası içinde devreye alınan 1 milyon 300 bin TEU kapasiteli APM Terminals Limanı etkili oldu. Büyük konteyner gemilerinin körfezin sığ olmasından dolayı tercih etmediği İzmir Limanı, 1 milyon TEUluk kapasitesinin altında faaliyet gösterdi.
YETERİ KADAR YATIRIM YAPILMIYOR
Deniz Ticaret Odası (DTO) İzmir Şubesi Başkanı Yusuf Öztürk, Aliağada liman yatırımlarının son yıllarda hız kazandığını, bu limanların Alsancak Limanını geride bırakmasının beklendiğini ancak bu kadar hızlı olmasına şaşırdıklarını dile getirdi. İzmir Limanına yeteri kadar yatırım yapılmadığını öne süren Öztürk, Aliağadaki konteyner limanlarında ise yönetim sistemi ve makinelerin sürekli güncellediğini kaydetti.
REHABİLİTASYON PROJESİYLE CANLANACAK
Son yıllarda konteyner gemilerinin boyutlarının giderek büyüdüğünü belirten Öztürk, İzmir Körfezinin derinliğinin bu gemilerin yanaşması için uygun olmadığını belirtti. Aliağadaki limanlar açılmadan gemilerin İzmir Limanına yanaşmaktan başka alternatifinin olmadığını aktaran Öztürk, O dönemde İzmir Limanında gemilerin bekleme süreleri uzayınca yeni limanlar ihtiyaç haline geldi ve özel sektörün yatırımlarıyla Aliağadaki limanlar tamamlandı diye konuştu.
ARTIK SONUNA GELİNDİ
TCDD ve İzmir Büyükşehir Belediyesinin ortak çalışması olan İzmir Körfezi ve Limanı Rehabilitasyon Projesi ile derinlik sorununun ortadan kaldırılmasının hedeflendiğini ifade eden Öztürk, şu bilgileri verdi: Proje hem İzmir Körfezinin temizlenmesini hem de büyük ticari gemilerin limana yanaşmasını sağlayacak. Seneler boyunca bu projenin gelişmesi için birtakım çalışmalar yapıldı. Artık sonuna gelindi. Bu çalışma İzmir için çok büyük bir avantajdır. Projeyle denizden çıkacak çamurun limanın dolgusunda kullanılmasıyla İzmir Limanının kapasitesine 1 milyon TEU eklenecek. Yatırımlar tamamlanınca İzmir Limanı, eski günlerine dönecektir.
ÇED sürecinin tamamlanması sonrası ihale süreci yaşanan rehabilitasyon projesi kapsamında TCDD, İzmir Körfezine 12 kilometre uzunluğunda ve 250 metre genişliğinde yaklaşım kanalı açarak derinliği 14 metreden 17 metreye çıkaracak. (AA/İZMİR)
Haber Merkezi