İzmir’de Rüştü Ünsal Polis Meslek Yüksekokulu’nda (PMYO) eğitimlerini tamamlayan 376 polis adayı, düzenlenen törenle mezun oldu.
23. dönem mezuniyet töreni, saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunmasıyla başladı. Törende dönem birincisi İsmail Uzun, mezuniyet kütüğüne ismini çaktı.
Törende konuşan İzmir Valisi Süleyman Elban, öğrencilerin yetişmesinde emeği geçen ailelere, akademik kadroya ve okul yönetimine teşekkür etti.
Elban, polislik mesleğinin sıradan bir görev olarak görülmemesi gerektiğini belirterek, mezun olacak öğrencilerin Türkiye Cumhuriyeti’ne hizmet edeceklerini vurguladı. Elban, “Hizmet edeceğiniz insanlar, Türkiye Cumhuriyeti'nin asil vatandaşı. Hizmet edeceğiniz, ayak basacağınız, görev yapacağınız hırsıza, teröriste göz açtırmayacak bu topraklar şehitlerimizin emaneti, kutsal topraklardır.” dedi.
Öğrencilerin meslek hayatlarında tecrübelerden faydalanarak kendilerini geliştireceklerine inandığını ifade eden Elban, polislik mesleğinin hukuk çerçevesinde yürütülmesi gerektiğini söyledi.
Elban konuşmasında ayrıca, "Siz sadece kanun ve hukukun emrinde olan bir polis, bir emniyet teşkilatı mensubu olmayacaksınız. Siz şanlı Türk polisi olacaksınız. Türk polisi olmak adaletli, şefkatli, namuslu olmak gerektirir. Türk polisi olmak kutsalı, vatanı, devleti ve ailesi için gözünü kırpmadan can verebilme iradesine sahip olmayı gerektirir. Türk polisi olmak mazluma şefkatli olmayı gerektirir." ifadelerini kullandı.
Polis Meslek Yüksekokulu Müdürü Ökkeş Bulut da törende yaptığı konuşmada öğrencileri tebrik ederek, mesleğin gerektirdiği sorumlulukları başarıyla yerine getireceklerine inandığını söyledi.
Konuşmaların ardından dereceye giren öğrencilere ödülleri verildi ve mezunlar yemin etti. Tören, öğrencilerin keplerini havaya atmasıyla sona erdi. Aileler ve mezunlar törende duygusal anlar yaşadı.