- Gündem
- 13.05.2025 10:13
İzmir Büyükşehir Belediyesi, İzmirde iş yeri açma hazırlığı yapan vatandaşlar için pilot olarak başlattığı İtfaiye Uygunluk Takip Sistemi Projesini, kısa sürede 20 ilçeye birden yaydı. Bugüne kadar toplam bin 748 iş yeri sahibi, ruhsatlarını itfaiyeye gitmeden online olarak aldı.
İzmir Büyükşehir Belediyesinin iş yeri açma hazırlığı yapan vatandaşlar için 2015 yılının Nisan ayında hayata geçirdiği İtfaiye Uygunluk Takip Sistemi Projesi, İzmirliler tarafından çok çabuk benimsendi. İlk kez Bornovada pilot olarak başlayan uygulama, 20 ilçeye yayıldı. Proje kapsamında, ilçe belediyeleri tarafından iş yeri açma ile çalışma ruhsatı verilen ve itfaiye raporu gereken işyerleri için toplam 2 bin 608 kişi itfaiyeye gitmeden elektronik ortamda başvuruda bulundu, Bunlardan yangın önlemlerini eksiksiz tamamlayan bin 748i olumlu yanıtlanarak ilçe belediyelerine yine online olarak gönderildi.
HEM VATANDAŞIN HEM DE İTFAİYENİN İŞİ KOLAYLAŞTI
Söz konusu projenin amacı, iş yeri sahiplerinin itfaiyeye gelmeden başvuru yapmalarını ve itfaiye uygunluk raporu almalarını sağlayarak vatandaşın işini kolaylaştırmak, itfaiye ile ruhsat veren kurumun-vatandaşın süreçten haberdar olmasını sağlamak ve önemli oranda zaman tasarrufu elde ederek gereksiz mali kayıpları ortadan kaldırmak olarak belirlendi.
E-İŞLEM BÖLÜMÜNE GİREREK YAPABİLİYOR
Proje ile birlikte iş yeri açma ve çalışma ruhsatı için yetkili belediyeye yapılan başvurular, İtfaiye Daire Başkanlığına elektronik ortamda iletilerek itfaiye raporu başvurusunun yapılması sağlanıyor. Bu kapsamdaki her türlü ödeme, bilgilendirme, takip ve raporlama işlemleri itfaiyeye gelmeden yerine getirilebiliyor. Düzenlenen itfaiye raporları, yine elektronik ortamda yetkili belediye veya organize sanayi bölgesine gönderiliyor. Başvuru sahipleri, hazırlanan raporlara ilişkin sorgulamayı İzmir Büyükşehir Belediyesinin web sitesi üzerinden e-işlem bölümüne girerek yapabiliyor. (www.izmir.bel.tr/eislem/itfaiyeUygunlukBelgeleri.aspx).
ZİNCİR GENİŞLİYOR
İzmir Büyükşehir Belediyesi İtfaiye Daire Başkanlığı, Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı ile birlikte hazırladığı ve ruhsat alacak vatandaşlara büyük kolaylık sağlayan İtfaiye Uygunluk Takip Sistemi Projesini halen Bornova, Karşıyaka, Bayraklı, Seferihisar, Torbalı, Bergama, Bayındır, Kemalpaşa, Güzelbahçe, Karaburun, Karabağlar, Çeşme, Kiraz, Gaziemir, Narlıdere, Konak, Buca, Dikili, Menderes ve Balçova belediyeleri işbirliğiyle sürdürüyor. Ödemiş Belediyesi, projeye ileri bir tarihte katılmayı beyan ettiğinden, Ödemiş Yerel Hizmet Biriminde elden başvuru alma işlemi devam ediyor. Diğer ilçe belediyeleriyle hazırlık çalışmalar ise hızla devam ediyor. (HABER MERKEZİ)