Sayfa Yükleniyor...
İzmir Ticaret Odası Başkanı Ekrem Demirtaş, kurvaziyer turizminde İzmirin son yıllarda ne yazık ki sıfırlandığını vurgulayarak, turizmin canlanması için Çin ve Rusyanın büyük öneme sahip olduğunu söyledi
SULTAN GÜMÜŞ
İzmir Ticaret Odasının (İTO), Çinde İzmirin tanıtımını yapmak amacıyla yürüttüğü çalışmalar çerçevesinde işbirliği yaptığı Ionic Media ajansının temsilcileri ile bir araya gelen İTO Yönetim Kurulu Başkanı Ekrem Demirtaş, tanıtım ajansına 2018 yılında İzmire an az 250 bin turist getirin çağrısı yaptı. Çinde İzmiri tanıtmak amacıyla Ionic Media ajansı ile işbirliğine girerek, Çinden gelen turist sayısını artırmak istediklerini kaydeden Demirtaş, Çine gelmeye hazırız. Ama yeter ki 2018 de burada Çinli turistleri görelim. 250 bin Çinli turisti buraya çekmek için elimizden geleni yapacağız. 1 roadshow yaptık ama yeterli değil. Çinde önemli olan belediye başkanları. Ocak sonu şubat başı gibi belediye başkanımız Aziz Kocaoğlunu Çine götüreceğiz. Turist gönderen önemli kentlerde roadshow yaparak belediye başkanları ve turizmcilerle bir araya geleceğiz diye konuştu.
İzmirin kurvaziyer turizminde büyük düşüş yaşandığını hatırlatan Demirtaş, Kurvaziyer turizminde İzmirin son yıllarda ne yazık ki rakamlar sıfıra düştü İzmir daha önceki yıllarda 550 bin kurvaziyer turisti alıyordu. Turizm konusunda oda olarak durmayacağız. Turizmin canlanması için Çin ve Rusyanın büyük öneme sahip oralarda İzmiri başarılı bir şekilde tanıtacağız dedi.
SADECE BİZ VARIZ
2018 yılı Çinde Türkiye Turizm Yılı ilan edildiğini aktaran Demirtaş, 6 Aralık akşamından bu yana Çin anlaşmalı ajansımız Ionic Medyanın temsilcilerine İzmiri gezdiriyoruz. Onlara İzmiri internet üzerinden değil yerinde tanıtıyoruz. Bunu yaparken de; İzmir ve ilçelerinde turizmden ekmek yiyen kim varsa herkesle işbirliği yapmaya özen gösteriyoruz. Zamanları sınırlı, tabi her ilçeye gidemiyorlar ama İzmiri bir bütün olarak tanıtmaya da büyük önem veriyorlar. Buradan; bize sponsor olan belediyeler, ticaret odaları, sektörde faaliyet gösteren işletmelere teşekkür ediyorum. Biliyorsunuz, 2018 yılı Çinde Türkiye Turizm Yılı ilan edildi. Oda olarak bu yöndeki çalışmalarımız uzun bir süredir devam ediyor. Fuarcılık Şefimiz, Şangayda Belt&Road Brand yani Kuşak & Yol Fuarında. Bu fuarda İpekyolu çevresindeki 25 ülke katılımı var. Ülkemizden sadece biz varız. Şu an aramızda Ionic Medya var ama 7-9 Aralıkta da Kültür ve Turizm Bakanlığının İzmire gönderdiği Çinli bir turizmci gruba ev sahipliği yaptık. Çin Ionic Medya Ajansı ile odamız arasında Kasım ayından başlamak üzere tanıtım ve pazarlama kampanyası başlattık. Bu tanıtım özellikle Dijital Medya ile desteklenecek cümlelerine yer verdi.
Çinli ajans ile İzmiri Çinde en çok kullanılan sosyal medya uygulamaları üzerinden tanıtacaklarını kaydeden Demirtaş, 1 Kasım günü Çinin çok kullanılan Weibo ve Wechat hesaplarında kısa sürede 80 bin etkileşim gerçekleştiğini sözlerine ekledi.
Haber Merkezi