İzmir sanal medyada tanıtılacak

İzmir Ticaret Odası Başkanı Ekrem Demirtaş, kurvaziyer turizminde İzmir’in son yıllarda ne yazık ki sıfırlandığını vurgulayarak, turizmin canlanması için Çin ve Rusya’nın büyük öneme sahip olduğunu söyledi


  • Oluşturulma Tarihi : 12.12.2017 07:21
  • Güncelleme Tarihi : 12.12.2017 07:21
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
İzmir sanal medyada tanıtılacak

SULTAN GÜMÜŞ

İzmir Ticaret Odası’nın (İTO), Çin’de İzmir’in tanıtımını yapmak amacıyla yürüttüğü çalışmalar çerçevesinde işbirliği yaptığı Ionic Media ajansının temsilcileri ile bir araya gelen İTO Yönetim Kurulu Başkanı Ekrem Demirtaş, tanıtım ajansına 2018 yılında İzmir’e an az 250 bin turist getirin çağrısı yaptı. Çin’de İzmir’i tanıtmak amacıyla Ionic Media ajansı ile işbirliğine girerek, Çin’den gelen turist sayısını artırmak istediklerini kaydeden Demirtaş, “Çin’e gelmeye hazırız. Ama yeter ki 2018’ de burada Çinli turistleri görelim. 250 bin Çinli turisti buraya çekmek için elimizden geleni yapacağız. 1 roadshow yaptık ama yeterli değil. Çin’de önemli olan belediye başkanları. Ocak sonu şubat başı gibi belediye başkanımız Aziz Kocaoğlu’nu Çin’e götüreceğiz. Turist gönderen önemli kentlerde roadshow yaparak belediye başkanları ve turizmcilerle bir araya geleceğiz” diye konuştu.

İzmir’in kurvaziyer turizminde büyük düşüş yaşandığını hatırlatan Demirtaş, “Kurvaziyer turizminde İzmir’in son yıllarda ne yazık ki rakamlar sıfıra düştü İzmir daha önceki yıllarda 550 bin kurvaziyer turisti alıyordu. Turizm konusunda oda olarak durmayacağız. Turizmin canlanması için Çin ve Rusya’nın büyük öneme sahip oralarda İzmir’i başarılı bir şekilde tanıtacağız” dedi.

“SADECE BİZ VARIZ”

2018 yılı Çin’de ‘Türkiye Turizm Yılı’ ilan edildiğini aktaran Demirtaş, “6 Aralık akşamından bu yana Çin anlaşmalı ajansımız Ionic Medya’nın temsilcilerine İzmir’i gezdiriyoruz. Onlara İzmir’i internet üzerinden değil yerinde tanıtıyoruz. Bunu yaparken de; İzmir ve ilçelerinde turizmden ekmek yiyen kim varsa herkesle işbirliği yapmaya özen gösteriyoruz. Zamanları sınırlı, tabi her ilçeye gidemiyorlar ama İzmir’i bir bütün olarak tanıtmaya da büyük önem veriyorlar. Buradan; bize sponsor olan belediyeler, ticaret odaları, sektörde faaliyet gösteren işletmelere teşekkür ediyorum. Biliyorsunuz, 2018 yılı Çin’de ‘Türkiye Turizm Yılı’ ilan edildi. Oda olarak bu yöndeki çalışmalarımız uzun bir süredir devam ediyor. Fuarcılık Şefimiz, Şangay’da Belt&Road Brand yani Kuşak & Yol Fuarı’nda. Bu fuarda İpekyolu çevresindeki 25 ülke katılımı var. Ülkemizden sadece biz varız. Şu an aramızda Ionic Medya var ama 7-9 Aralık’ta da Kültür ve Turizm Bakanlığının İzmir’e gönderdiği Çinli bir turizmci gruba ev sahipliği yaptık. Çin Ionic Medya Ajansı ile odamız arasında Kasım ayından başlamak üzere tanıtım ve pazarlama kampanyası başlattık. Bu tanıtım özellikle Dijital Medya ile desteklenecek” cümlelerine yer verdi.

Çinli ajans ile İzmir’i Çin’de en çok kullanılan sosyal medya uygulamaları üzerinden tanıtacaklarını kaydeden Demirtaş, 1 Kasım günü Çin’in çok kullanılan Weibo ve Wechat hesaplarında kısa sürede 80 bin etkileşim gerçekleştiğini sözlerine ekledi.

Haber Merkezi