İzmir turizmi çalıştayda masaya yatırıldı: “İzmir turizmini 12 aya taşımalıyız”

İzmir’in turizm faaliyetlerinin geliştirilmesi ve turizm pazarında daha etkin bir destinasyon olarak yer almasını sağlamak amacı ‘İzmir Turizm Çalıştayı’ yapıldı. Çalıştayda, İzmir turizmini 12 aya taşımak hedefi dikkat çekti


  • Oluşturulma Tarihi : 23.03.2022 09:41
  • Güncelleme Tarihi : 23.03.2022 09:41
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
İzmir turizmi çalıştayda masaya yatırıldı: “İzmir turizmini 12 aya taşımalıyız”

NURETTİN BAKİ

İzmir turizm faaliyetlerinin geliştirilmesi ve turizm pazarında daha etkin bir destinasyon olarak yer almasını sağlamak amacı ile İzmir Valiliği ve İzmir İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü koordinasyonunda; İzmir Büyükşehir Belediye Başkanlığı ve İzmir Ticaret Odası iş birliğinde, İzmir Tarihi Havagazı Fabrikasında, ‘İzmir Turizm Çalıştayı’ düzenlendi. Çalıştay İnanç turizmi, deniz turizmi, somut olmayan kültürel miras, etkinlik ve festivaller ve turizmde dijitalleşme başlıkları altında yapıldı. Çok sayıda turizm sektörünün paydaşlarının katıldığı çalıştaya ayrıca İzmir Vali Yardımcısı Fatih Kızıltoprak, İMEAK Deniz Ticaret Odası (DTO) İzmir Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Öztürk, İzmir İl Kültür ve Turizm Müdürü Murat Karaçanta, İzmir Vakfı Genel Müdürü Güven Eken, İzmir Büyükşehir Belediyesi Dış İlişkiler ve Turizm Daire Başkanı Gökçe Başkaya hazır bulundu.

İZMİR’E GELEN 2 MİLYON TURİST AZ

İzmir Turizm Çalıştayı açılışında konuşan ve İzmir’e gelen turist sayısının azlığına dikkat çeken İzmir Vali Yardımcısı Fatih Kızıltoprak, “Ortak hedefle aynı tarafa yürümemiz gerekiyor, bu çalıştay buna vesile olacak. İZKA ve İzmir vakfının yürüttüğü bir eylem planı var. Bunu herkes takip etmeli. Hep birlikte aynı tarafta çalışmalıyız 2024 kadar devam edecek. İzmir’de şuna inanıyoruz, 1.5-2 milyon turist sayısı çok az olduğunu düşünüyorum. Buraya katkı sağlayacak turistlerin gelmesi gerektiğini düşünüyorum. Bunlardan bir tanesi sağlık olduğunu düşünüyorum. Aynı zamanda kruvaziyer turizmi de öyle. İzmir limanının altyapısını hazırlıyoruz. Bu yıl 30’a yakın gemi ağırlayacağız. 150 bin turist demek bu. Kemeraltı bölgesini tanıtmakta bir canlılık sağlayacaktır bu. Fuarlarla ilgili kararlar alındı. Fuarlar belli alanlarda yoğunlaşmalı. Hangi fuarlara gidilmesi ve buralarda ne gibi tanıtımların yapılması gerektiğini görüştük” diye konuştu.

İZMİR TURİZMİNİ 12 AYA YAYMA HEDEFİ

Turizm sektörü paydaşları ile gerçekleştirilen çalıştay ile fikir alışverişinde bulunulacağını ve İzmir turizminin konuları ele alınarak çözüm geliştirileceğini belirten İzmir İl Kültür ve Turizm Müdürü Murat Karaçanta ise İzmir Turizm Çalıştayı’nın birincil amacının İzmir Turizm Stratejisi ve Marka Kimlik çalışmalarının tamamlanması, şehrimizdeki soruların saptanması, değerlendirilmesi ve çözüm önerilerinin ortak akılla belirlenerek kısa ve orta vadede uygulanacak eylem planı oluşturulmasıdır” dedi. İzmir Büyükşehir Belediyesi Dış İlişkiler Turizm Daire Başkanı Hatice Gökçe Başkaya ise İzmir turizm yol haritasını İzmir Tanıtım Stratejisi ve Eylem Planı ile belirlediklerini ve amaçlarının İzmir turizmini 12 aya taşımak olduğunu dikkat çekti.

TESİSLERİMİZİN VERİM ORANI DÜŞÜK

Çalıştayda ‘İzmir Turizm Straatejisi ve Marka Kimliği’ konusunda bir sunum gerçekleştiren İzmir Vakfı Genel Müdürü Deniz Karaca, “İzmir’in değerlendirilebilecek noktaları var. Bir Efes var ama Bergama aynı turisti karşılamıyor. İzmir turizmi bölgesel olarak yayılması gerekiyor. Konaklama tesisleri belli bir aya sıkışmış durumda. Tesislerimizin verim oranı çok düşük. Turizmi 12 aya yaymamız gerekiyor. İzmir sadece deniz, kum, güneşten oluşan bir yapıda değil. Bizim için en önemli şeylerde birisi 8500 yıllık tarihe sahip olmamızdır” ifadelerini kullandı.

Haber Merkezi