İzmir’de dijital dönüşüm adımları

Anadolu şehirlerini adım adım gezen Hepsiburada, İzmir’de düzenlediği E-Ticaret Zirvesi’nde İzmir ve çevresindeki illerde faaliyet gösteren KOBİ’ler, girişimciler ve esnaflarla bir araya geldi


  • Oluşturulma Tarihi : 12.03.2019 13:36
  • Güncelleme Tarihi : 12.03.2019 13:36
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
İzmir’de dijital dönüşüm adımları haberinin görseli

SULTAN GÜMÜŞ
Türkiye’de dijital dönüşümün öncüsü Hepsiburada’nın, Anadolu şehirlerindeki işletmelerin e-ticarete geçişlerini desteklemek üzere hayata geçirdiği e-ticaret zirvelerinin son durağı İzmir oldu. Dün Swissôtel Büyük Efes’te düzenlenen ‘İzmir E-Ticaret Zirvesi’ne İzmir Ticaret Odası Başkanı Mahmut Özgener, Ege Bölgesi Sanayi Odası Başkan Yardımcısı H. İbrahim Gökçüoğlu ve İzmir Ticaret Borsası Başkanı Işınsu Kestelli de katılarak sektöre yönelik görüş ve öngörülerini paylaştı.
Açılış konuşmasını yapan Hepsiburada Kurumsal İletişim ve İlişkiler Grup Başkanı Koray Öztürkler, Türkiye’nin 2023 yılı 350 milyar TL’lik e-ticaret hedefini gerçekleştirmeyi desteklemek için tüm İzmirli işletmelere, işlerini e-ticarete taşımaları konusunda çağrıda bulundu. Türkiye’de dijital dönüşümün öncüsü olarak teknolojinin yıpratıcı değil, yapıcı yönünü kullanarak perakende ile el ele verdiklerini vurgulayan Öztürkler, Anadolu’daki ticareti büyüterek Türkiye ekonomisine katkı sağlamaya devam edeceklerini ifade etti.
“DAHA CİDDİ YAKLAŞMALIYIZ”
Dev ekonomilerin e-ticarete verdiği önemi dikkate alan Ege Bölgesi Sanayi Odası Başkan Yardımcısı H. İbrahim Gökçüoğlu ise, “Bizlerin de bu alana daha ciddi yaklaşmamız gerektiği inancındayım. Bugün, bizde de e-ticaret ile ilgili önemli devlet destekleri yer almaktadır. Lütfen takip edin ve lütfen bu fırsatı iyi değerlendirin. Ticaret Bakanlığımızın verdiği yetkiyle, TOBB e-ticaret sitelerine Elektronik Ticarette Güven Damgası Tebliği’ne göre güven damgası tahsis edebilmektedir. Böylece, söz konusu web siteleri ile tüketici arasında güven tesisi resmi olarak sağlanacaktır. TOBB e-Ticaret Sektör Meclisi’nin kurulması da sektöre yakın zamanda güç katacaktır. Bugün 3 Trilyon dolar civarında olan e-ticaret hacminin 2021 yılında 5 Trilyon dolar olması bekleniyorsa, bu pastadan acilen faydalanmak zorundayız. Görüldüğü gibi devlet ve firmalarımızın çatı örgütü elini taşın altına koymuştur. Bu anlamda, Hepsiburada’yı Kolay İhracat Modeli uygulamasından dolayı tebrik ediyor, firmalarımızı da dijitalleşme, e-ticaret alanlarında aktif olmaya davet ediyorum” dedi.
“YEDİ MİLYON VATANDAŞIMIZ”
İzmir Ticaret Borsası Başkanı Işınsu Kestelli de, şunları belirtti: “Ülke sınırları dışında bulunan yaklaşık yedi milyon vatandaşımız; egemenlik alanımızda yaşayan ve tarihsel bağlara sahip olduğumuz yakın coğrafyamız, sadece 3-4 saatlik uçuş mesafesiyle ulaşabileceğimiz üç milyarı aşkın insan e-ticaret alanındaki en büyük gücümüz. Bu potansiyeli iyi değerlendirmeliyiz. Hepsiburada’nın başlattığı e-ihracat hamlesini de bu çerçevede değerlendirip el birliğiyle büyütmeliyiz. Çünkü bunun sonunda hepimiz kazanırız. Ve hepsinden önemlisi ülkemiz kazanır.” İzmir Ticaret Odası Başkanı Mahmut Özgener de dünya üzerinde değişen tüketici profili ile internet kullanıcılarının yüzde 40’dan fazlasının internet üzerinden alışverişte bulunduğunu kaydederek, şunları söyledi: “2018’de global e-ticaret satışları, tüm perakende satışlar içinde yüzde 11,9’luk bir paya sahip. Her geçen yıl bu oranlar katlanarak artacaktır. Ülkemizdeki firmaların yüzde 99’unu oluşturan, ihracatımızın yüzde 55’i, ithalatımızın yüzde 38’i, istihdamın yüzde 73,5’u KOBİ’ler tarafından gerçekleştiriliyorsa bu süreçte bilgilendirilmesi ve eğitilmesi gereken, hedef kitlemiz de çok açık olarak KOBİ’lerdir. Şu an ülke olarak, ekonomik açıdan zor günlerden geçiyor olabiliriz. Ancak biz, özellikle de bu süreçte teknolojiyi kullanarak ticaret yapmayı çok önemsiyoruz. Ama öncesinde bizim dijitalleşme altyapımızı kurmamız gerekiyor. Türkiye İstatistik Kurumu’nun 2018 verileri diyor ki; firmalarda bilgisayar kullanımı yüzde 97, internet kullanımı yüzde 95 ama web sayfası olanların oranı yüzde 66. Yani, biz dijitalleşme ve e-ticaretten bahsederken, bu oran çok düşük olup, ne kadarının aktif olduğunu da bilmiyoruz.”
ZİRVE PANELLERLE ZENGİNLEŞTİ
Zirvede dijital dönüşümle birlikte bölgede başarı sağlamış Hepsiburada iş ortakları ilham verici başarı öykülerini düzenlenen bir panelde, katılımcı işletmelerle paylaştı. İzmir ve çevre illerinden bini aşkın işletme sahibinin katıldığı etkinlikte, yeni dünyada dijital dönüşüm, e-ticaret ile yerelden globale açılan kapı ve e-ticaret ile büyümenin altın kuralları konu başlıklarında oturumlar gerçekleştirildi. Etkinlikte katılımcılar; her yıl büyüyen e-ticaret ekosistemine nasıl dâhil olacakları, bu sistem içinde kendilerini nasıl öne çıkaracakları, karlılıklarını ne şekilde artırabilecekleri, işlerini büyütmeleri için neler yapmaları gerektiği ile birlikte hem kendilerine hem de ülke ekonomisine katkı sağlayacak bilgiler edindi. Etkinlikte ayrıca, tüm Hepsiburada iş ortaklarının yararlanabildiği ve onları dünya pazarlarıyla buluşturan Hepsiburada Kolay İhracat Modeli ile ilgili bilgiler de paylaşıldı.