İzmir’de hedef Çinli turist

Çin’den ülkemize gelen turist sayısını artırmak istediklerini kaydeden İzmir Valiliği Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı Strateji ve Koordinasyon Müdürü Mehmet Ensarioğlu, “Çin’in farklı şehirlerinden İzmir’e tarifeli sefer talebinde bulunacağız” dedi

  • Oluşturulma Tarihi : 12.04.2019 13:56
  • Güncelleme Tarihi : 12.04.2019 13:56
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
İzmir’de hedef Çinli turist haberinin görseli

E. ÇAĞLA GENİŞ
İzmir Valiliği Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı’nın, Çin’de İzmir’in tanıtımını yapmak amacıyla yürüttüğü çalışmalar çerçevesinde işbirliği yaptığı ‘Eighty 20’ ajansının temsilcileri ile toplantı yapıldı. İzmir İl Göç İdaresi binasında gerçekleşen toplantıya:  İzmir Vali Yardımcısı Ahmet Ali Barış, İzmir Valiliği Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı Strateji ve Koordinasyon Müdürü Mehmet Ensarioğlu, İzmir Büyükşehir Belediyesi Dış İlişkiler Müdürü Semin Solak, Kültür ve Turizm İl Müdürü Murat Karaçanta, Eighty 20 Genel Müdürü Yvonne Ma ile Müşteri Temsilcisi Luisa Kwok ve sektör temsilcileri katıldı. Çin’den ülkemize gelen turist sayısını artırmak istediklerini kaydeden İzmir Valiliği Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı Strateji ve Koordinasyon Müdürü Mehmet Ensarioğlu, “Çin’in farklı şehirlerinden İzmir’e tarifeli sefer talebinde bulunacağız” dedi.
Toplantıda konuşan İzmir Vali Yardımcısı Ahmet Ali Barış, “Bir yerin güzel olması, çok özellikli olması önemli değil. Orayı biri ile paylaşıyorsan anlamlı. Bu toplantıların çok faydası var. Yapılan çalışmalarda dünyanın en büyük ekonomilerinden biri Çin dışarıya açılıyor. Bölgemizin tarihi özellikleri ile tanıtımımızı yapmayı başarırsak o büyük potansiyeli burada misafir etmek ilimiz ve ülkemiz için faydalı olacaktır” ifadelerini kullandı.
TARİFELİ SEFER TALEBİ
İzmir Valiliği Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı Strateji ve Koordinasyon Müdürü Mehmet Ensarioğlu, “Çin’deki turizm fuarına katıldığımızda görüştüğümüz Yvonne ve Luisa Hanım’ın ilimizle ilgili bir tanıtım talepleri oldu. Kendileri ile Hong Kong’da görüşmemiz oldu. Dünyanın farklı ülkelerinde farklı tanıtım yönetmenleri ile ülkelerini tanıtmışlar. Konaklama sıralamasında Çin, İzmir’de 2’nci sırada. Ama bu, Çin nüfusuna oranla düşük. Burada İzmir’in tanıtımı ile ilgili sizlerin de fikirlerini almak istiyoruz. Bu tanıtımlardan hangi yolu izleyelim diye size danışacağız. Bize teklif sunacaklar değerlendirmeyi biz yapacağız. Bakanımızla Londra’da yaptığımız görüşmede İzmir’de 2019 yılında 8 tarifeli seferin direkt yurtdışına başlayacağından bahsetti. Bu çalışma içinde Çin’in farklı şehirlerinden İzmir’e tarifeli sefer talebinde bulunacağız” dedi.
TURİST ORANINDA YÜZDE 338 ARTIŞ
Çin pazarı ile ilgili bilgi veren Eighty 20 Genel Müdürü Yvonne Ma ise, “Çinli turistlerin tüm seyahatlerinin yüzde 40’lık kesimini bireysel olarak seyahat edenler oluşturuyor. Bu artış daha çok akıllı telefonların kullanımından kaynaklanıyor. Lüks turizm de anahtar noktalardan birisi. Aile seyahatlerinde de artış var. Çinli turistler günde 6 saatlerini internet üzerinde geçiriyorlar. Sosyal medyada aktifler. Ödemelerini de genelde mobil telefonları üzerinden yapıyorlar. Çinli turistlerin en fazla seyahat ettiği ülkeler arasında; Türkiye, yüzde 338 oranında artışla birinci sırada. Bu öncelikle vize sistemindeki kolaylıktan kaynaklanıyor. Diğer ülkelere daha zor vize alınırken, Türkiye’ye daha kolay alınabiliyor. Türkiye’nin ikonik bir turizm ülkesi olmasının da bunda payı var. Çin’den Türkiye’ye gelen turistlerin çiftler olarak geldiklerini, balayını burada geçirdiklerini söyleyebiliriz” ifadelerini kullandı.
DİREKT UÇUŞLAR SAĞLANMALI
Çinli turistlerin Türkiye hakkında olumlu fikirlere sahip olduğunu ancak İzmir ile ilgili farkındalıklarının düşük olduğunu vurgulayan Ma, şunları söyledi: “Avrupalı ülkelere göre Türkiye’de 11 günlük harcanan paranın maliyeti diğer ülkelere göre daha düşük. Bu açıdan avantaj var ama havayollarının biraz dezavantajı var. Türkiye’ye uçuş fiyatları çok yüksek. Çin’de, İzmir ile ilgili farkındalığın arttırılması gerekiyor. İzmir’in kendine özgü cazibesi vurgulanarak diğer şehirlerden ayrılan yönleri belirtilmeli. Özellikle online seyahat acentaları ve havayolları ile ortaklığın arttırılması, böylelikle direkt uçuşların sağlanması gerekiyor. İzmir’in de Çinli turistler akışına dahil olabilmesi için İzmir’in online platformlara dahiliyetini daha fazla sağlamak amacını güdeceğiz. Çinliler için Türkiye egzotik açıdan çok önemli. Hem Avrupa hem de doğu kültürünü birleştirmesi Çinliler açısından önemli. Deniz mahsullerinin de olması önemli.”