Sayfa Yükleniyor...
ETİK Başkan Yardımcısı Bülent Tercan, Hollanda ile yaşanan siyasi krizden zarar görülmemesi için İZTAVın 1 milyon euroluk reklam bütçesi ayırmasını istediklerini belirterek, Büyükşehir ve ilçe belediyelerinin de Hollanda ve Almanyadaki kardeş belediyelerle temasa geçmesi gerektiğini söyledi
ÖZKAN PEKÇALIŞKAN
Hollanda ile yaşanan siyasi kriz sonrası krizin ekonomiye nasıl yansıyacağı merak ediliyor. Krizin ekonomiye yansımaması için hükümet ve çeşitli sivil toplum kuruluşları alınacak önlemler konusunda çeşitli açıklamalar yaparak ekonomiyi ve piyasaları rahatlatmaya çalışıyor.
Daha önce yaşanan Rusya krizinde de olduğu gibi siyasi krizlerden ilk etkilenen sektörlerin başında turizm geliyor. Hollanda ve Almanya ile yaşanan krizlerden sonra turizmciler endişeli gözler ile olup bitenleri takip ediyor.
1 MİLYAR DOLAR TURİZM HACMİ VAR
2016da Türkiyeye gelen Hollandalı turist sayısı 906 bin. Türkiyeden Hollandaya giden vatandaşların sayısı ise 87 bin 792. En güncel istatistik olan 2014 verilerine göre Türkiyeye gelen Hollandalı turistlerin, bireysel harcamaları 537 milyon doları, paket tur harcamaları ise 366 milyon doları buluyor. Bu veriler ışığında krizin turizme yansımalarının nasıl olacağı merakla bekleniyor. Yaklaşık 1 milyar dolarlık turizm gelirine sahip olduğumuz Hollandalı turistlerin açığı Rus turistler ile kapatılacağa benziyor.
BAŞKANLAR HAREKETE GEÇMELİ
Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) Başkan Yardımcısı Bülent Tercan, Hollanda ile yaşanan diplomatik krizi değerlendirerek çözüm önerilerinde bulundu. İzmir Büyükşehir Belediyesi ve 30 ilçe belediye başkanının Hollandadan kardeş oldukları illere ilçelere gidip ziyaretler yapmaları önerisinde bulunarak, İlçe belediye başkanları kardeş şehir oldukları şehirlere gidip ilişkileri yumuşatmaları gerekir. Oradaki dostlukları sürdürmek gerekiyor. Tabii ki biz hükümet adına konuşamayız. Biz Ege ve İzmir adına konuşuyoruz. Kıyı Ege Belediyeler Birliği Başkanı Abdül Batur Bey Hollandaya çıkarma yapmalıdır. İlişkileri düzeltmek, toparlamak ve yeni ilişkiler kurmak adına bunların hemen yapılması gerekiyor. Hollandada Türk dernekleri ile ilişkiye girip dostluk kanallarını çalıştırmak gerekiyor dedi.
KARDEŞ ŞEHİRLER DAVET EDİLSİN
Berlinde düzenlenen ve dünyanın en büyük turizm fuarlarından olan ITB Berlin Turizm Fuarının sektör açısından gayet iyi geçtiğini belirten Tercan, Hollanda için söylediklerim Almanya için de geçerlidir. Burada da bire bir dostluklar ile ilişkilerimizi düzeltebiliriz. İzmirin kardeş şehri Almanyanın Bremen şehridir. İBB Başkanı Aziz Kocaoğlu Bremene gidip dostluk köprüsünü sağlamlaştırmalıdır. Konak ve Köln kardeş şehir. Şu anda yapılması gereken yüz yüze temastır. İlişkiler sıcak tutulmalıdır. Aziz Bey, mayıs-haziran aylarında Bremen Belediye Başkanını İzmire çağırmalıdır. İzmirin sıcakkanlılığını güleryüzlülüğünü ve misafirperverliğini göstermelidir diye konuştu.
İZTAVA GÖREV DÜŞÜYOR
Tercan, İzmirin yine bu durumdan zarar görmemesi için İzmir Turizm Tanıtma Vakfının (İZTAV) Avrupa basınına 1 milyon Euroluk bütçe ayırıp editöryal çalışma yapması gerektiğinin altını çizerek sözlerini şöyle noktaladı: Avrupayı kaybetmemek için bu yıl Avrupa basınında reklam ve ilanlar yoluyla editöryal harcama yapılmasını istiyoruz. Şu anda görev İZTAVa düşüyor. İZTAVın Başkanı Aziz Kocaoğlu, Başkan Yardımcısı Ekrem Demirtaştır. Kanunen de onların görevi bunları yapmaktır. Biz sadece hatırlatma yaparak onlara yardımcı oluyoruz. Bu konuda hemen çalışmalara başlanmalıdır. Haberler ve reklamlar için Avrupalı basın mensupları İzmire davet edilip İzmirde ağırlanabilir. ETİK olarak, İZTAVın bunu yapmasını istiyoruz ve bekliyoruz.
Haber Merkezi