Sayfa Yükleniyor...
Karşıyaka’da otopark ücretlerinin pahalı olması sürücülerin cebini yakarken kaldırımlar otopark gibi kullanılması ihlalleri de beraberinde getiriyor. Çile çeken yayalar ise yollarda yürümek zorunda kalıyor
SULTAN GÜMÜŞ / ÖZEL HABER
İzmir’in Karşıyaka İlçesi’nde tüm bilgilendirme, uyarı ve cezai işlemlerine rağmen sürücülerin yaya kaldırımlarına yaptıkları araç parklarının önüne geçilemiyor. Hal böyle olunca da kaldırımlar yayalar tarafından kullanılamaz hale geldiğinden araçlar yaya kaldırımında, vatandaşlar yollarda yürüyor. Tüm bunların nedeni ise otopark ücretlerinin pahalı olması. 15 TL giriş ücreti olan otoparklarda alan sıkıntısı da yaşanınca sürücüler soluğu sokak aralarında alıyor. Süresi uzadıkça fiyatı da artan otoparklar için Karşıyakalılar anlaşmalı bir çözüm beklerken, İzmir Büyükşehir Belediyesi meclisi eski AK Parti Grup Başkan Vekili Bilal Doğan, kentteki otopark ücretlerinin pahalı olduğunu belirterek Ankara, Eskişehir ve Manisa’da belediyeler tarafından uyguladığı otopark ücret tarifelerinin İzmir’de de uygulanması gerektiğini söyledi. Karşıyaka’da taksi şoförlüğü yapan Demirhan Bağrıaçık ise kentsel dönüşüm ile birlikte alt katlara otopark zorunluğunun getirilmesi gerektiğini vurgulayarak şu eleştirilerde bulundu: “Karşıyaka otopark mafyalarının yeri oldu. 15 TL giriş ücreti olur mu hiç? Bu fiyatla da sınırlı kalmıyor. Aracın kalma süresi uzadıkça otopark ücreti 50 TL’ye kadar çıkıyor. Zaman zaman alan sıkıntısı da yaşanıyor.”
“YANGIN ÇIKSA İTFAİYE GİREMEZ”
“Karşıyaka ise gezilecek görülecek, kalabalık bir semt” ifadelerini kullanan Bağrıaçık, “Haliyle böyle olunca sürücüler araçlarını sağa sola, sokak aralarına park ediyor. Utanılacak bir görüntü var. Taksiciler olarak müşteriyi alacağımız ya da indireceğimiz yer bulamıyoruz. Sokaklarda yangın çıksa itfaiye giremez. Trafik polisleri çekiciyle araçları kaldırıyor ancak hiçbir işe yaramıyor. Hele ki ara sokaklar. 5 TL yap, alanı büyüt herkes girsin. Gazi Lisesi, okul bahçesini otopark yapıyor ve aylık 150 TL alıyor. Bu tarz anlaşmalı işler yapılabilir. Ucuz yolla sorunun üstesinden gelinebilir. Ancak kimse elini taşın altına koymuyor. Duyduk ki Aziz Kocaoğlu Büyükşehir Belediye Başkanı olmasını istemediği 8 kişinin adını genel başkanlığa göndermiş. Bu 8 kişi arasından Karşıyaka Belediye Başkanı Hüseyin Mutlu Akpınar da var. Sadece Akpınar değil Kocaoğlu da hiçbir işin başına gelmesin. Güzelim Karşıyaka’yı mahvettiler. Ne altyapı sorunu bitti ne kentsel dönüşüm” dedi.
“HADDİNDEN FAZLA İŞGAL”
Vatandaşlar ise “Bu konu ilçemizde toplumsal bir sorun haline geldi. Her geçen gün ihlallerle mağduriyetler de artıyor. Yayalar zaman zaman kaldırımlarda yürüyecek yer bulamıyor. Yolların motorlu araçlar için kaldırımların ise yayalar için olduğu maalesef unutuluyor. Yarın öbür gün kaldırımda yürüyecek yer bulamayıp yolda yürürken başına bir kaza geldiğinde bu yayalar hakkını nasıl arayacak? Her sürücünün de aracından indiğinde bir yaya olduğunu düşünürsek sürücü iken oluşturulan mağduriyetlerin niçin algılanamadığını çözemiyoruz. Bizler bu konuda artık yetkililerden kalıcı bir çözüm bulunmasını istiyoruz. Çünkü araçlar yüzünden kaldırımları çoğu zaman kullanamıyoruz. Toplum olarak yaya kaldırımına araç park edilmemesi gerektiğinin tüm sürücülerin bilinçaltına yerleşmesi gerekiyor. Bu bağlamda topyekun hareket edilmesi gerektiğini düşünüyoruz. Yetkililerinde daha caydırıcı önlemler alarak bu sorunun çözümü noktasında gayret sarf etmelerini bekliyoruz. Ayrıca araç sürücüleri kadar bazı esnaflarca da kaldırımların haddinden fazla işgal edildiğinin bilinmesini istiyoruz” ifadelerini kullandı.
“KAZANAN HEMŞERİLERİMİZ OLSUN”
İzmir Büyükşehir Belediyesi meclisi eski AK Parti Grup Başkan Vekili Bilal Doğan da Ankara Büyükşehir Belediyesinin otopark tarifelerini örnek göstererek, “Dönüp İzmir’e baktığımızda uzun süredir eleştirdiğimiz otopark politikasını incelediğimizde belediye eliyle bu kente nasıl kötülük edildiğini gördük. İzmir’de durum nedir diye inceleyecek olursak, açık alanlardaki sokak otoparklarında 24 saatlik park ücreti 17 lira iken, bu tutar kentin merkezindeki otoparklarda ise 15 liradır. Yani İzmir’de araba park etmek Ankara’dakinin 15 katı pahalıya gelmektedir. İzmir’in otoparkları herhalde deniz manzaralı diye bizde fiyatlar bu kadar pahalı olsa gerek. Yoksa diğer iller de aynı elektriği kullanıyor, aynı giderlere sahip, onlar da personel çalıştırıyor. Bugün korsan diye tabir edilen kaçak otoparkçılar bile günlük park ücreti olarak 10 lira ücret keserken, belediyenin uyguladığı 15 hatta 17 lirayı bulan bu fiyatlar bizlere belediyenin kar hırsını göstermektedir. Karşımızda ne yazık ki otopark değil, zam yapan bir belediye vardır. Halka ait yolları otopark olarak kullandırmaktan vazgeçin. Otoparklardan elde edilecek gelir ile bu kentin kalkınacağı ya da devrim yapılacağı yok. Otopark gelirleriyle zararınızı kapatıp bütçeyi de denkleştiremezsiniz. Gelin otoparklarda da zarar edelim. Kazanan hemşerilerimiz olsun” dedi.
Haber Merkezi