KOBİ’lere, e-ihracat fırsatları anlatıldı

TOBB, Amazon.com.tr ve Boğaziçi Üniversitesi işbirliğiyle KOBİ’lere ve işletmelere e-ticaretin avantajlarını ve Avrupa’ya e-ihracatın ipuçlarını anlatarak yerli işletmeleri e-ihracatla büyütecek BiTıklaAvrupa eğitim programı, İzmir’de gerçekleşti

  • Oluşturulma Tarihi : 14.01.2020 12:13
  • Güncelleme Tarihi : 14.01.2020 12:13
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
KOBİ’lere, e-ihracat fırsatları anlatıldı haberinin görseli

SULTAN GÜMÜŞ
İzmir’de gerçekleşen BiTıklaAvrupa eğitim programında KOBİ’lerle buluşan Amazon.com.tr Kurumsal Strateji ve Kamu İlişkileri Genel Müdürü Atilla D. Yerlikaya, “Hedefimiz, Türk KOBİ’lerini milyonlarca potansiyel müşteriyle buluşturarak yerel işletmeleri uluslararası arenaya taşımak” dedi
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB), Amazon.com.tr, Boğaziçi Üniversitesi ve İzmir Ticaret Odası (İZTO) işbirliğiyle düzenlenen ‘BiTıklaAvrupa’ eğitim programı, İzmir Ticaret Odası’nda gerçekleşti. KOBİ’leri Avrupa’ya e-ihracat yolunda desteklemek amacıyla hayata geçirilen ve Türk satıcıların ürünlerini, Amazon’un Almanya, Fransa, İngiltere, İspanya ve İtalya’daki pazar yerleri üzerinden tüm AB ülkelerine e-ihracat yoluyla sunmaları amaçlayan programda ayrıca, Boğaziçi Üniversitesi Yaşam Boyu Eğitim Merkezi eğitmenleri ile Amazon.com.tr satış ekipleri, katılımcıları dijital tüketicinin beklentileri, e-ihracatta yatan potansiyel, satıcı performansını yükseltme yolları gibi birçok önemli konu hakkında bilgilendirdi. Toplantıya yaklaşık 320 KOBİ katıldı.
HER GEÇEN GÜN ARTAN BİR ETKİNLİK
Toplantının açılışında konuşan İZTO Başkan Yardımcısı Emre Kızılgüneşler, Türkiye ekonomisinin katma değerini ve rekabet gücünü yükseltmek için dijital dönüşüm sürecinin belirleyici olacağına inandıklarını belirterek, “Tüm sektörlerin hızlı bir dijital dönüşümden geçmekte olduğu günümüzde, nesnelerin interneti, giyilebilir teknolojiler, artırılmış gerçeklik, 3D yazıcılar, elektronik ödeme sistemleri vb. teknolojiler ve yazılımlar her geçen gün artan bir etkinliğe sahip. Dijitalleşmenin getirdiği hız, verim ve etki alanı değerlendirildiğinde çağa adapte olmak isteyen firmaların dijitalleşmeden uzak kalmaları mümkün değil. Bu kapsamda, Odamız tarafından üyelerimizin dijitalleşme süreçlerine katkı sağlamak amacıyla “Gezici Dijital Karavan” kurulmasına yönelik çalışmalarımız devam ediyor. Söz konusu “Gezici Dijital Karavan” projesi ile üyelerimizin dijital teknolojilerle tanışmaları ve firmalarının çözüm süreçlerinde bu teknolojileri kullanmalarını planlıyoruz” dedi.
HATIRI SAYILIR BİR PAYA SAHİP DEĞİL
Türkiye’nin küresel e-ticaret pastasının içinde henüz hatırı sayılır bir paya sahip olmadığını fakat önemli bir potansiyele sahip olduğunu dile getiren Kızılgüneşler, “Türkiye’nin genç ve dinamik nüfusu, yüksek mobil internet penetrasyonu ve coğrafi konumunun getirdiği avantajı, ülkemizin e-ticaret konusunda ulusal ve uluslararası anlamda önünü açan önemli unsurlar. E-Ticaret konusundaki potansiyelimizi kullanarak Türkiye’nin bölgesel gücünü ve ihracat potansiyelini artırabileceğimize inanıyoruz. Dünyada, e-ihracat hacminin 2020 yılında 994 milyar dolara ulaşması bekleniyor” diye konuştu.
İZMİR GERİ KALMAMALI
Türkiye’nin, bir e-ticaret üssü olmak adına gerek bölgedeki pozisyonu gerekse de mal çeşitliliği açısından oldukça önemli bir konuma sahip olduğunu belirten Kızılgüneşler, “Türkiye’de geleneksel yollarla ihracat yapan firmalar ortalama 3 ülkeye ürün satarken, e-ihracat yapan firmalar ortalama 34 ülkeye erişebiliyor. Türkiye gibi toplam ihracatının çok büyük bir kısmını geleneksel ihracat yöntemleri ile gerçekleştiren bir ülkede, ekonominin % 95’ini oluşturan KOBİ’lerin e-ticaret yöntemlerini öğrenmesi ve bu alanda desteklenmesi büyük önem taşıyor. Bugün burada İzmirli işletmelerimizin e-ihracat yolculuğuna rehberlik ve yoldaşlık etmekten büyük heyecan duyuyoruz. Üyelerimize bu değerli iş birliğinden faydalanmalarını önemle tavsiye ediyor, dünyanın yol aldığı ihracat yarışında İzmir olarak geride kalmamamız gerektiğinin altını çiziyoruz” ifadelerini kullandı.
TÜRK KOBİ’LER DÜNYAYA TAŞINACAK
Türkiye’nin ihracat potansiyeline dikkat çekerek sektörün gelişim süreci ve Amazon.com.tr’nin çalışmalarından söz eden Amazon.com.tr Kurumsal Strateji ve Kamu İlişkileri Genel Müdürü Atilla D. Yerlikaya ise, “TOBB ve Boğaziçi Üniversitesi ile gerçekleştirdiğimiz BiTıklaAvrupa eğitimleriyle Türkiye’deki işletmelerin yüzde 90’ından fazlasını oluşturan KOBİ’lere çok daha yakından temas etme fırsatı bulduğumuz için çok mutluyuz. Eğitim serisi ile başlattığımız bu güç birliğiyle KOBİ’ler için e-ihracat yolculuğunu kolaylaştırıyoruz. Amazon.com.tr olarak hedefimiz Türk KOBİ’lerini milyonlarca potansiyel müşteriyle buluşturarak yerel işletmeleri uluslararası arenaya taşımak” dedi.