Sayfa Yükleniyor...
Başkan Aziz Kocaoğlu, Kadir Topbaşın istifası ve diğer belediyelerdeki istifa söylentileri hakkında; Seçilen insanların görevinin sonuna kadar görevini yapması yönünde bir görüşüm var. Ben yarım bırakmaK istemem dedi
E. ÇAĞLA GENİŞ
Akıllı şehir olma yolunda hızla ilerleyen İzmir Büyükşehir Belediyesi, metropol alandaki iletişim ve koordinasyonda en gelişmiş teknolojileri kullanabilmek amacıyla başlattığı İzmirNet Projesi sayesinde, Akıllı Trafik Sistemini de hizmete aldı. Türkiyenin en büyük network ağları arasında yer alan ve kent içindeki MOBESE sisteminin de temel alt yapısını oluşturan İzmirNET projesi kapsamında 245 bin metre fiber optik kablo ağı oluşturan İzmir Büyükşehir Belediyesi, Akıllı Trafik Sistemi (ATS) ile birlikte bu ağa 376 bin metre fiber optik kablo daha ekledi. İzmirdeki 621 kilometrelik fiber optik ağ uzunluğu, İzmir ile Bolu (608) arasındaki karayolu mesafesini geçti.
BİLGİLENDİRME TOPLANTISI YAPILDI
Akıllı cihazlarla kent ulaşımına düzen getirecek çevreci ve engelli dostu Akıllı Trafik Sisteminin tanıtımı için İzmir Ulaşım Merkezinde (İZUM) bilgilendirme toplantısı düzenlendi. Sistemde yer alan hizmetlerin gerçek zamanlı uygulamaları paylaşıldı. Bilgilendirme toplantısının ardından basın mensuplarının sorularını yanıtlayan Başkan Aziz Kocaoğlu, Biz İzmir kentini hemşerilerimizle birlikte katılımcı yönetim anlayışıyla bilimi rehber alarak yönetmeye çalışıyoruz. Bu akıllı trafik sistemini Türkiyede ilk defa uygulayan belediye olmanın onurunu yaşıyoruz. Tabi sistem giderek gelişecek, altyapısı ona göre ayarlandı. Çalışmalar devam ettikçe daha çok bilgi akışı trafik akışı ile trafik problemlerimizi de çözecek sistemi yenileyerek sürdüreceğiz. Bir taraftan toplu ulaşımı geliştirirken diğer taraftan da bunla paralel olarak akıllı trafik sistemi gibi uygulamalarla at başı giderek vatandaşı özel aracından ziyade toplu taşıma kullanmasını sağlamaya çalışıyoruz dedi.
ŞİKAYETLER MEMNUNİYETE DÖNECEK
Travmay çalışmaları nedeniyle yaşanan trafik sorununa ilişkin konuşan Kocaoğlu, Karşıyakada da aynı serzenişler oldu, bitti şuan rahatladı. Çiğli Katip Çelebi Üniversitesi, Ata Sanayi, Atatürk Organize Sanayi gibi bölgeleri de kapsayacak. Konakta da serzenişler var. Bu da bittiği zaten yılbaşında, bu şikayetlerin biteceğini ve memnuniyete döneceğine inanıyoruz. Büyük kentlerde insanlarımız yaşamının inşaattan dolayı zorlaşmasını istemiyor ama bizim kentimizin altyapı problemleri çok fazla. Biz 13,5 senedir sadece büyük oranda bütçemizin yatırımının tamamını altyapıya tahsil ettik. Göreve geldiğimde 11 km metro vardı günde 75 bin kişi taşıyordu. Bugün 650 bin kişi taşıyoruz yılbaşından itibaren 850 bin kişiye çıkacak. 850 bin kişinin bu yatırımları yapmasaydık otobüsle taşındığını hayal edin. En az bin otobüsün trafiğe gireceğini ve trafiğin ne hale geleceğini hiçbir veriye gerek olmadan da hepimiz anlayabiliriz. Ulaşım master planımızda birçok metro tramvay tünelleri var, projeleri hazırlandı. Ulaşımın büyük çoğunluğunu raylı sisteme aktarmaya çalışacağız ifadelerini kullandı.
BEN YARIM BIRAKMAK İSTEMEM
Bazı büyükşehir belediye başkanlarının istifasının istendiğine yönelik haberleri değerlendiren Kocaoğlu, Ben Kadir Beyi de yakinen tanıyorum, Melih Beyi de. Bu konuda benim bir şey söylemem mümkün değil. Ben olsaydım ne yapardım ayrı bir konu. Bugünden söylemenin yararı yok. Benim seçilen insanların görevinin sonuna kadar görevini yapması yönünde bir görüşüm var. Ben süremin sonuna kadar belediye başkanlığını götürmek isterim yarım bırakmam istemem. Ama tabi ayrı bir partide neler olur neler biter o konuda benim yorum yapmam doğru değil şeklinde konuştu.
AKILLI TRAFİK SİSTEMİ NELER GETİRİYOR?
Amsterdam Intertraffic Fuarında tüm kategoriler arasındaki en iyi proje ödülünü kazanan sistem, trafik mühendisliği açısından büyük önem taşıyan verileri elde etmenin dışında, İzmirlilerin günlük yaşamlarını da kolaylaştıracak. WEB uygulamasıyla trafik akış ve yoğunluğu kentli tarafından da izlenebilecek ve buna bağlı olarak güzergah seçimi yapılabilecek. Kural ihlallerinin gözlenerek kontrol altına alınması, emisyon salınım oranlarının düşürülmesi, yakıt ve yedek parça harcamalarının azaltılması da Tam Adaptif Sistemin sağlayacağı avantajlar arasında yer alıyor. Sistem yol kapasitelerinin yüksek verimde kullanılmasının yanı sıra, daha güvenli bir araç ve yaya trafiği sağlanacak. Seyahat sürelerinin kısaltılması, kavşaklardaki birikmenin ve bekleme sürelerinin azalması sistemin en önemli getirisi olacak.
KENT TRAFİĞİNİN KALBİ: İZUM
Bin 300 metrekare alan üzerine kurulan ve İzmir ulaşımının tek merkezden yönetildiği İZUM binasında Türkiyenin ilk Lazer Video Duvarının kullanıldığı kontrol odası bulunuyor. Merkezdeki çağrı merkezi ise 7/24 görev yapıyor. Trafik mühendisliği adına yeni gelişmelerin takip edilmesi, geliştirilmesi işlemlerinin yapılabilmesi için Ar-Ge odası, kent trafiğine ilişkin tarihi materyallerin sergilendiği bir trafik müzesi ve teknik- idari çalışma ofisleri bulunuyor.
Haber Merkezi