Sayfa Yükleniyor...
ESHOT Genel Müdürlüğü tarafından Polonyalı Solaris Bus and Coach S.A.firmasından satın alınan 100 körüklü otobüsün son partisini törenle hizmete alan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, İzmirin ulaşım konusunda geldiği noktayı özetleyerek önümüzdeki dönemde hayata geçirilecek projeler hakkında bilgi verdi
Yeni metro projeleri için Ulaştırma Bakanlığına çağrıda bulunan Başkan Kocağlu, 4 sene önce metro projelerimizi bakanlığa verdik. Seçimden önce projeniz yok dediler. Eğer yapmayacaklarsa, Narlıderede metro projesine biz başlayacağız dedi.
100 ADET KÖRÜKLÜ KUĞU
İzmir Büyükşehir Belediyesinin daha önce 60 adetini kullanmaya başladığı 100 adet körüklü kuğu adı verilen Solaris marka körüklü otobüsün geriye kalan 40 adeti hizmete girdi. Balçova Olimpiyat Evleri ESHOT Garajında gerçekleştirilen törene CHP İzmir Milletvekilleri Alaattin Yüksel, Prof. Dr. Rıza Türmen, Prof. Dr. Hülya Güven, İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, ilçe belediye başkanları, parti yöneticileri ve çok sayıda kişi katıldı.
Törende konuşan Başkan Kocaoğlu, İzmir ulaşımı hakkında bilgi verirken otobüs, deniz ve raylı sistem alanında yapılanları anlattı. Kocaoğlu, daha önce gündeme gelen metro projelerinin hükümete devri konusunda açıklama yaptı. Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığına yapması için önerilen fakat henüz cevap gelmeyen Üçkuyular-Narlıdere, Otogar-Halkapınar, Buca-Tınaztepe Kampüsü gibi projeler hakkında değerlendirmede bulundu. Kocaoğlu, Biz Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığına Ankara ve İstanbul metroları yapılırken birçok talepte bulunduk. Başladıklarımızı yapacağımız söylerken dört yıl önce yeni projeleri yapabilirsiniz diye sunduk. Seçime altı ay kala projeniz yok dediler. Ne projemiz olanlardan, ne de olmayanlardan bir ses çıkmadı. Bakanlık ile görüşeceğiz. Eğer hatları yapmayacaklarsa projelerimizi kendimiz yapıp ilk olarak Narlıdere Metro Hattının inşaat ihalesine çıkacağız. Bundan sonra raylı sistem ihalelerini projelerini yapıp hızlı bir şekilde değerlendireceğiz dedi.
DENEME SEFERLERİ BAŞLAYACAK
Raylı sistem projeleri hakkında da bilgi veren Başkan Kocaoğlu, Bornova-Üçyol Metrosunun Üçkuyulara uzatılması çalışmalarının sürdüğünü ifade etti. Kocaoğlu, Geriye kalan istasyonlarda deneme seferleri başlayacak. Önümüzdeki aylarda metro taşımacılık işini Üçkuyulara uzayacak. Günde 70-80 bin kişi taşırken şu anda 230 bin kişi taşıyoruz. Hat, Üçkuyulara uzandığında sayı daha da artacak. Çekerlerimiz yetmeyeceği için yeni ihaleye çıkacağız. Türkiyede yerel yönetim ile hükümetin işbirliğinde yapılan İZBAN hattına tamamladık. Hattın uzatılması çalışmaları sürüyor. Çekerlerimiz yetmediği için hedeflediğimiz 550 bin yolcuyu taşıyamıyoruz. Yeni çekerler gelince sayıları hedefe ulaşacak. Bugün İzmirde günlük 850 bin vatandaşımızı taşıyoruz. Ulaşımda taşımanın yüzde 50sinden fazlasını raylı sistem ile yapmayı planlıyoruz. İzmir raylı sistem yatırımlarında Türkiyede en öndedir. Bunu Büyükşehir Belediyesi, İZBANda da dahil kendi olanakları ile gerçekleştirdi. Ne havlu atıp Ankara gibi havlu attık ne de İstanbul gibi bunu da siz yapın demedi. İZBAN hattı Torbalıya uzuyor. Ardından Selçuka gidecek. Kuzeyde de Bergamaya kadar uzanıyoruz. Banliyö hattımız 190 kilometreye uzanırken kenti raylı sistem ağı ile örmüş oluyoruz. Karşıyaka ve Güzelyalı tramvaylarının her şeyi bitti. İhaleye itiraz var. İtirazın ardından çalışmalara başlayacağız. Bu ihalemizin çeker ihalesini de Bursalı yerli firma kazandı. Ülkemizde hem tramvay üretimi gerçekleşirken yerli sermaye gelişecek. İhaleyi de kazanması son derece normaldir diye konuştu.
DIŞ KÖRFEZ TURU SENEYE
Körfezde 10 yıldır yaptığımız çalışmalar var. Vapurları da yenilemeye başladık. Yaşlı ve ağır olan denizdeki vapurları değiştirmek istedik. Karbon kompozit malzemeden gemi yaptırma kararı verdik. Yolcu gemisi olarak ilk defa Dünyada tamamlandı. Ne büyük tesadüftür ki gemiler Yalovada yerli tersane tarafından yapıldı. Bu arada birçok spekülasyon yapıldı. İhale için adrese teslim, gemi yapılmaz denildi. Seçim öncesinde çok gündeme geldi. Belli çocukluk hastalıkları giderildi. Her türlü izinler alındı. Deneme seferleri yapılıyor. Önümüzdeki haftadan itibaren Mayısın 3-4 ya da 5i gibi ilk vapurumuz Karşıyaka-Konak arasında devreye girecek. Ardından geriye kalan 14 vapurumuzun tamamı gelecek. Bu yaz ayrıca Urla, Karaburun ve Çeşme bölgesine dış sefer koymayı planlıyorduk ama gemi makine imalatı geciktiği için gelecek yıla erteledik. Yine de elimizdeki gemiler ile sistemi dışa açmayı da ayrıca düşünüyoruz. Bakıp göreceğiz dedi.
ŞİMDİ ÇEVREYİ KAZANMA ZAMANI
Kocaoğlu, kentlerin gelişmesi için diğer alanlarda yapılan projelerden de bahsetti. Kocaoğlu, Belediye başkanlarının en önemli görevi planlayarak kentin geleceğine, gelecek kuşaklara ışık tutmaktır. Sonra çevreyi, suyu toprağı havayı korumak, bunun için yatırım yapmaktır. Ülkemizde ve kentimizde maalesef farklı durum var. Geçtiğimiz süreçte çevremizi kirlettik, vahşi üretim yaptık. Şimdi çevremizi korumak değil yeniden kazanmak zorundayız. Çünkü koruyamadık. Biz geri kazanarak çevre ile ilgili konuları Körfezde, havada, suda olduğu gibi çabalayacağız. Damla sulamadan, tarımın düzenlenmesine kadar birçok alanda çalışma yapmak zorundayız. Bunları 10 yıldır zaten yapıyoruz. Büyükşehir Belediyesinin benden önce yapılan Büyük Kanal Projesi ve çevre yatırımlarımız ile Türkiyedeki çevre yatırımlarında açık ara öndeyiz. Bunu uluslararası boyutta Dünya ölçeğinde yaptığımız çalışmalar ile gösterdik. Bir zamanlar çok üretenler, farklı konumlarda, farklı özellikleri ile ön plana çıkan kentler şu anda çevreye olan duyarlılığı ve yerelde kalkınma anlayışı ile Dünya kulvarında yarışıyorlar. Biz de Dünya kulvarında koşmaya devam ediyoruz diye konuştu.
HEDEF EGZOZ SALINIMI MİNİMUMA İNDİRMEKTİR
Kocaoğlu sözlerini şöyle sürdürdü: Planlama ve çevre konusunda belediyenin diğer en önemli konusu ulaşımdır. Biz denizi, raylı sistemi iyi kullanmak zorundayız. Otobüsleri de son teknoloji ile kullanmalıyız. Hedef otobüs ve egzoz salınımı minimuma indirmektir. Otobüslerden vazgeçerek metropol kentlerde ulaşım yapmak hemen hemen mümkün değil. Bir yandan otobüslerimizi yenilerken diğer yandan alçak tabanlı, engelliye uygun araçları alıyoruz. Klimalı, konforlu otobüslerimizle İzmirli hemşerilerimizin toplu ulaşım standardını yükseltmeye çalışıyoruz. ESHOT ve İZULAŞa bin 400ün üzerinde araç aldık. Yüzde 85i engelliye uygun ve tamamına yakını klimalı durumdadır. Bundan sonra aldığımız karar gereği elektrikli otobüslere ağırlık vereceğiz. Belki sadece ve sadece elektrikli otobüslerle filomuzu zenginleştirmeye çalışacağız. Ayrıca bin 117 toplu taşımada kullanılan dolmuşları da 90 dakika aktarma sistemi içine alarak kullanacağız. Büyüyen sınırlarımız gereği ilçelerimizdeki toplu ulaşım kooperatiflerini sisteme dahil edeceğiz. Kontrol edilemez büyümeyi planlı hale getirmek istiyoruz. Bu mesleği yapan vatandaşlarımızın işinin, aşının sürdürülmesi için çalışıyoruz. Bundan önce metro, İZBAN, otobüslerin yenilenmesi gibi çalışmalar öncelikliydi (HABER MERKEZİ)
Haber Merkezi