Sayfa Yükleniyor...
Karşıyaka tramvayında ray döşeme çalışmalarının yüzde 45ini tamamlayan İzmir Büyükşehir Belediyesi, iki ay önce Mustafa Kemal Sahil Bulvarı Hava Eğitim Komutanlığı önünden başladığı Konak Tramvayı hattı ray döşeme çalışmalarında Göztepe köprüsüne kadar geldi
Kent içi trafiğe nefes aldırmak ve ulaşımı çevreci yatırımlarla desteklemek amacıyla hazırlanan Karşıyaka-Konak Tramvay Projesinin yapım çalışmalarında büyük aşama kaydeden İzmir Büyükşehir Belediyesi, Karşıyakada ray döşeme çalışmalarının yarısına ulaşmak üzere.
Geçtiğimiz kasım ayı ortasında yapım çalışmalarına Mustafa Kemal Sahil Bulvarı Hava Eğitim Komutanlığı önü kara tarafından başlanan Konak Tramvayında ise 700 metre geride bırakılarak Göztepe Köprüsüne varıldı. Önümüzdeki günlerde deniz tarafında da ray döşeme işlemlerine başlanacağı bildirildi. İzmir Büyükşehir Belediyesi, bulvarın kara ve deniz tarafında yola 4. şerit olacak şekilde, çim zemin üzerinde yeşil kesitli" olarak ilerleyecek Konak Tramvayı hattı için süratle çalışırken, bir yandan da vagonlar ile atölye ve destek binalarının yapımını sürdürüyor.
KARŞIYAKA TRAMVAYI İÇİN YIL SONU HEDEFİ
Öte yandan Karşıyaka Tramvayında ray döşeme çalışmaları hızlı bir şekilde sürdürülüyor. Rayların yaklaşık yarısına yakınını döşeyen İzmir Büyükşehir Belediyesi, 2017 yılı sonunda hizmete alınması planlanan tramvay hatlarından Karşıyaka hattını 2016nın sonunda hizmete açabilmek için inşaat çalışmalarını iki koldan sürdürüyor. İzmirin bu önemli ulaşım yatırımları hayata geçtiğinde, Konak Tramvayı Fahrettin Altay Meydanı- Konak- Halkapınar arasında 12.7 kilometre uzunluğunda ve 19 durak ile Karşıyaka Tramvayı ise Karşıyaka İskele-Mavişehir arasında 8.83 kilometre uzunluğunda ve 14 durakla hizmet verecek. Konak ve Karşıyaka tramvay hatları ile bu hatlarda çalışacak toplam 38 aracın maliyeti 390 milyon TL. İki tramvay hattı pik saatlerde 3er dakika, diğer saatlerde ise 4-5 dakika aralıklarla çalışacak.
AĞAÇLAR ZARAR GÖRMESİN DİYE
Öte yandan İzmir Büyükşehir Belediyesi Konak Tramvay çalışmaları sırasında trafiğin akıcılığını sürdürebilmesi için, orta refüjde gerçekleştireceği geçici düzenleme nedeniyle ağaç ve ağaçcık transfer işlemlerine başladı. Orta refüjdeki ağaçlar zarar görmemesi için İnciraltı Kent Ormanına taşınıyor. Daha sonra taşınan palmiyelerin metropol ilçelerdeki yollara aktarılması planlanıyor. Ray döşeme işi tamamlandıktan sonra, Mustafa Kemal Sahil Bulvarı orta refüjü, yeşil dokusu güçlendirilmiş aynı boy palmiyelerle yepyeni bir görünüme kavuşturulacak. Büyükşehir Belediyesi burada, tıpkı Ankara Asfaltındaki gibi yeşil yol oluşturulacak. Yeşil doku ve palmiye ağaçlarının zeminleri deniz suyundan en az etkilenir biçimde tekrar hazırlanacak; sayıları ve nitelikleri geliştirilerek çok daha estetik ve düzenli bir hale getirilecek. Tüm projenin tamamlanmasıyla birlikte Sahil Bulvarı 3 şerit gidiş-3 şerit geliş trafik yolu olarak hizmet vermeye devam edecek. Yeşil kesitli 4. şeritte seyredecek tramvay ile birlikte sinyalizasyon altyapısı da Akıllı Trafik Sistemi kapsamında yenilenerek güvenli ve sürdürülebilir bir erişim olanağı sağlanacak. (HABER MERKEZİ)
Haber Merkezi