Körfez Geçişi çıkışı

Ulaşım Master Planı’nda Körfez Geçiş Projesi’nin yer almamasını eleştiren İTO Başkanı Ekrem Demirtaş, “Denizinde yerin de altını kullanacağız ve İzmir yaşanılır bir kent olarak devam edecek. Başka yolu yok” dedi


  • Oluşturulma Tarihi : 02.02.2018 06:48
  • Güncelleme Tarihi : 02.02.2018 06:48
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
Körfez Geçişi çıkışı

E. ÇAĞLA GENİŞ

İzmir Ticaret Odası (İTO) ocak ayı meclis toplantısı gerçekleştirildi. Toplantının başında Türk Silahlı Kuvvetleri (TSK) tarafından Afrin’e yönelik başlatılan Zeytin Dalı Harekatı’nda şehit düşenler için saygı duruşunda bulunuldu, ardından İstiklal Marşı okundu. Toplantıda kent içi trafikte yaşanan sorunlara ilişkin konuşan İTO Yönetim Kurulu Başkanı Ekrem Demirtaş, Ulaşım Master Planı’nda denizin içinden karşıya geçmek için kullanılacak tüp geçit bulunmamasını eleştirerek, “Ulaşım Master Planı hazırlandı ama denizin içinden karşıya geçme konusu eksik. Niye Körfez Geçiş Projesi için hala bir konsensüs oluşturulmadı. Denizin altını da, yerin altını da kullanacağız ve İzmir yaşanılır bir kent olarak devam edecek. Bunun başka yolu yok. Tramvay çok faydalı olacak ama trafik problemini ne ölçüde çözeceğini zaman içerisinde göreceğiz” diye konuştu.

ZEYTİN DALI HAREKATI’NA DESTEK

Ekrem Demirtaş, Zeytin Dalı Harekatı’na destek verdiklerini de açıklayarak şunları söyledi: “Amaç, sadece güvenliğimizin sağlanması değil bölgeye de barış getirmek. Hükümetimiz bölgenin teröristlerden temizlenmesi konusunda kararlı. Harekattaki haklılığımızı dünyanın pek çok ülkesi teslim etti. Teröre karşı mücadelede tek vücut olmada bizler de aynı kararlılıktayız. Sonuna kadar haklı olduğumuz bu harekatı yürekten destekliyoruz. Kalbimiz ve dualarımız Mehmetçik ile birlikte. En büyük dileğimiz tüm askerlerimizin sağ salim ve başarıyla geri dönmesi.”

“2018’DEN BEKLENTİMİZ BÜYÜK”

2017 yılının küresel ekonomi için beklenenden daha olumlu geçtiğini ve 2018 yılında da bu olumlu seyrin devam etmesini beklediklerini açıklayan Demirtaş, Zeytin Dalı Harekatı’nın ülke ekonomisine etkisi hakkında ise, “2018 için dünya ekonomisinin büyüme hedefi yüzde 3,1. Euro bölgesi için tahmin edilen büyüme oranı yüzde 2,1. En önemli ticaret ortağımız olan AB ekonomisindeki gelişmelerin ülkemiz ekonomisine yansımaları da olumlu olacaktır. Orta doğu her zamanki gibi jeopolitik açıdan son derece riskli bir bölge olmaya devam ediyor. Ülkemiz ekonomisi için ise ilk akla gelen soru, ‘Zeytin Dalı Harekatı ekonomimizi nasıl etkiler?’ oldu. Ama ülkemiz ekonomisi ne kadar güçlü olduğunu bir kez daha gösterdi. Piyasaların tepkisi de olumluydu. Hatta Borsa İstanbul yükselerek, tüm zamanların rekorunu kırdı. TL, Dolar karşısında değer kazandı. Büyümede, Çin ve Hindistan’ın bile önüne geçtik. 2018’den de beklentilerimiz büyük” diye konuştu.

İZMİR’İN PAYI YÜZDE 12,3

Türkiye’nin 2017 yılında 157,1 milyar dolar değerinde ihracat gerçekleştirdiğine vurgu yapan Demirtaş, “2017 yılı Ocak-Kasım döneminde gümrüklere göre İzmir ihracatı 17,64 milyar dolar, ithalatı 18,75 milyar dolar oldu. Türkiye ihracatı içerisinde İzmir’in payı yüzde 12,3. İzmir turizmi 2017 yılının tamamında yüzde 13,6 büyüdü. Bu büyüme İzmir’e yakışan bir durum. Birçok ülkeye göre daha güvenli olma avantajımız ile büyümenin artacağını umuyoruz. Kentimizin risk haritası da düşük. 2018 yılının olumlu bir yıl olacağına inanıyoruz. İzmir adına turizmde yaşanan bu olumlu havanın kruvaziyer turizmde de yaşanmasını umut ediyoruz. Ne yazık ki kruvaziyer turizmindeki rakamlar önceki yıllara göre düşüş göstermiş durumda” ifadelerini kullandı.

“KONSENSÜS OLUŞTURULMADI”

Oda üyelerinin şehir içi trafiği konusunda yaşanan sorunları dile getirmesi üzerine Demirtaş, İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından hazırlanan Ulaşım Master Planı’nda Körfez Geçiş Projesi’nin yer almamasını eleştirdi. Demirtaş, “İzmir’in trafik sorununu çözmek için bir çevre yolu yetmez; iki hatta üçüncü çevre yolu planlanmalıdır. Ulaşım Master Planı hazırlandı ama denizin içinden karşıya geçme konusu eksik. Niye İnciraltı Körfez Geçiş Projesi için hala bir konsensüs oluşturulmadı. Denizin altını da yerin altını da kullanacağız ve İzmir yaşanılır bir kent olarak devam edecek. Bunun başka yolu yok. Tramvay çok faydalı olacak ama trafik problemini ne ölçüde çözeceğini zaman içerisinde göreceğiz. Diğer konularda yapılan çalışmalar için ise belediye yetkililerine teşekkür ediyoruz” şeklinde konuştu.

“KOMİTENİN SESİ BELKAHVE’Yİ GEÇMEZ”

Yerli otomobil üretimi konusunda atılan adımlara da değinen Demirtaş, “Türkiye artık kendi aracını yapmak zorunda. Bunu yapılabilecek gücümüz var. Türkiye, milli savunma sanayisinde çok büyük başarılar elde etti. Hatta ihracat yapabilecek duruma geldi. Bu ortamda Türkiye’nin kendi otomobilini yapamaması kabul edilemez. Yerli otomobilin üretileceği fabrikanın İzmir’de kurulması için oluşturulan komitede yer almamam sorun değil. İzmir’in kanaat önderleri ile toplanarak elimizde dokümanları bir dosya haline getirmeliyiz. Daha sonra Cumhurbaşkanımız, Başbakanımız ve Sanayi Bakanımız ile görüşmeliyiz. Çandarlı Limanı’nın yakınlarındaki 3 bin dönümlük araziye fabrika kurulabilir. İhracat için en ucuz nakil aracı da deniz yolu. Dolayısıyla bu fabrikanın mutlaka deniz kenarında bir yerde olması gerekir. En uygunu İzmir diye düşünüyoruz ama bir lobi oluşturarak Cumhurbaşkanımıza ulaşmamız gerekiyor. Aksi halde komitenin sesi Belkahve’yi geçmez” açıklamasında bulundu.

Öte yandan nisan ayında yapılacak seçimler öncesi 4 yönetim kurulu üyesinin istifa etmesinin ardından boşalan koltuğa Serdar Gökhan Arıkan, Filiz Avcı Belet, Müjdat Yavuz, Oğuzhan Yaşar, Veysel Murat getirildi.

Haber Merkezi