Kuru meyve üreticileri bilinçlenecek

Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Birol Celep, ‘Türk Kuru Meyve’ URGE projesi ile 18 firmanın 8 ay boyunca 600 bin TL bütçeli eğitim ve danışmanlık hizmeti alacağını söyledi

  • Oluşturulma Tarihi : 27.12.2019 14:28
  • Güncelleme Tarihi : 27.12.2019 14:28
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
Kuru meyve  üreticileri bilinçlenecek haberinin görseli

ÖZKAN PEKÇALIŞKAN
Türkiye’nin üretim ve ihracatında dünya lideri olduğu çekirdeksiz kuru üzüm, kuru kayısı ve kuru incir ihracatçılarının kümelenerek ortak pazarlama ve tanıtım stratejileri geliştirdiği Ticaret Bakanlığı’nın desteklediği, Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği tarafından yürütülen ‘Turkish Dried Fruits (Türk Kuru Meyve)’ URGE Projesi’nin detayları düzenlenen basın toplantısı ile paylaşıldı.
ORTAK VE BİREYSEL EĞİTİMLER VERİLECEK
Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Birol Celep’in aktardığı bilgiler doğrultusunda Ege İhracatçı Birlikleri Mete Uğuz Salonu’nda gerçekleştirilen toplantıda URGE projelerinin, ihracatçı firmaların uluslararası düzeyde rekabetçiliğinin geliştirilmesine yönelik sunulan kapsamlı bir destek programı olduğu belirtildi. Celep, URGE projelerinin, proje kapsamında 2,5 milyon TL’ye kadar desteği sadece sektörel eğitim ve danışmanlık faaliyetlerine yönelik olarak sağladığına dikkat çekerek, “Bu kapsamda, URGE projesi ortağı olan firmaların kurumsal yapılarının geliştirilmesi yönünde ihtiyaç duydukları ortak ve bireysel eğitimlerin gerçekleştirilmesi söz konusu olabilmektedir. Şimdiye kadar gerçekleştirilen URGE Projelerinde daha çok yurtdışı pazarlamaya yönelik faaliyetlere odaklanıldığını görmekteyiz. İhracatı arttırmak yalnızca yeni pazar ve müşteri bulmakla sürdürülebilir kılınamıyor. Aynı zamanda müşteri memnuniyetini sağlamanız (müşterinin istediği fiyata, kusursuz ürün ve hizmet, zamanında teslimat) ve kârlılığınızı da arttırmanız gerekiyor. Kuru meyve URGE projemiz kapsamında bu konulara da odaklanmamızın yerinde olacağına inanmaktayız” dedi.
600 BİN TL BÜTÇE
Celep, URGE projesi kapsamında yaklaşık 8 ay sürecek olan, Yalın Üretim Teknikleri Danışmanlık Faaliyeti başlığı ile yaklaşık 600 bin TL bütçeli bir çalışmayı başlattıklarını ifade ederek, “Kuru Meyve URGE proje grubuna bu yolculuğunda danışmanlık hizmeti vermek üzere Yalın Enstitü’yü, yol arkadaşımız olarak belirledik. Yalın Düşünce ve Yalın Yönetim Sistemi, son 30 yıldır dünya şirketlerini kökten etkilemektedir. Yalın Enstitü ile şu an için, üretim alanında birlikte yapacağımız, ‘Yalın Uygulamalarda’ amacımız, şirketlere ‘balık vermenin ötesinde, balık avlamanın’ öğretilmesidir.  Şirketlerin iş sonuçlarını, rekabetçiliğini ve kârlılığını etkileyecek şekilde, yalın uygulamaların proje ortakları bağlamında alanda ve üretim hattı üzerinde tatbikata geçirilerek, ‘Fire, Hata, Müşteri İadesi’ gibi kaliteyle ilgili maliyet arttıran problemlerin azaltılması, ürün akış süresinin kısaltılması, çalışanların iş yapma şekillerinin bazı örnek uygulamalarla iyileştirilmesi ve verimin arttırılması, maliyetin düşmesi, bu çalışmalarla çalışan motivasyonunun iyileştirilmesi, hedeflenmektedir” diye konuştu.
18 FİRMA KATILACAK
Projede, şirket yönetimleri ve çalışanların, uygulamaların içinde bizzat yer alacağının altını çizen Celep, “Proje tamamlandıktan sonra da, şirketlerin yalın uygulamaları kendi imkanları ve kaynakları ile devam ettirilebilmesini ve uluslararası pazarlardaki yerimizin ve karlılığımızın artırılmasını hedefliyoruz. Bu projeye ortak olan 18 firmamızın proje boyunca yapacakları geliştirmeler, maliyet azaltıcı önlemler ve gireceğimiz yeni pazar ve müşterilerle birlikte, 1.3 milyar dolar düzeyindeki kuru meyve ihracatımıza ilave katkılar yapacaklarına can-ı gönülden inanıyoruz” ifadelerini kullandı.
VERİM VE KALİTE ÇOK İYİ
Toplantının son bölümünde kuru meyve ihracatı istatistiklerini de paylaşan Celep, sözlerini şöyle sonlandırdı: “Çekirdeksiz kuru üzüm, kuru kayısı ve kuru incirde elde ettiğimiz gelirin sektörel ihracatımızdaki payı yüzde 75 düzeyindedir. Diğer önemli ürün grupları ise; Antep fıstığı, badem, ceviz ve çam fıstığıdır. Diğer taraftan, 2019/20 sezonunda çekirdeksiz kuru üzüm, kuru incir ve kuru kayısıda verim ve kalitemiz oldukça iyi düzeydedir. Kuru üzümde 305 bin ton, kuru kayısıda 90 bin ton, kuru incirde de 89 bin ton rekolte tahmin edilmiştir. 21 Aralık 2019 itibariyle 2019/20 sezonu ihracat rakamları geçen yıl ile karşılaştırıldığında; çekirdeksiz kuru üzümde; 100 bin 410 ton ile miktarda yüzde 7 azalış, 210 milyon dolar ile değerde yüzde 4 artış, kuru kayısıda; 47 bin 55 ton ile miktarda hemen hemen aynı düzeyde ve 122 milyon dolar ile değerde yüzde 1 artış, kuru incirde; 31 bin 270 ton ile miktarda yüzde 16 ve 118 milyon dolar ile değerde yüzde 6 artış, olduğu görülmektedir. 2019 yılı ilk 11 aylık döneminde, geçen yıla göre miktar bazında yüzde 5’lik azalmayla 446 bin ton ürüne karşılık, değer bazında yüzde 3’lük bir artışla 1 milyar 296 milyon dolara ulaştığını görmekteyiz. Yıl sonunda ihracatımızın 1 milyar 450 milyon doları aşmasını ve geçen yıla göre yüzde7 oranında artış kaydetmesini bekliyoruz.”