Lojistik sektörünün yükü ağır!

Tır şoförü bulmakta güçlük çeken lojistik sektörünün yükü; lastik, yedek parça ve akaryakıta gelen zamlarla bir kat daha artarken, sektör temsilcileri “Malın taşınmamasının enflasyona etkisi yüzde 25” dedi


  • Oluşturulma Tarihi : 25.11.2021 10:30
  • Güncelleme Tarihi : 25.11.2021 10:30
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
Lojistik sektörünün yükü ağır! haberinin görseli

NURETTİN BAKİ-ÖZEL HABER

Dünyanın yaşadığı en büyük krizlerden olan koronavirüs salgını devam ederken, pandemi, farklı noktalardan küresel ekonomiyi vurmaya devam ediyor. Enerji, gıda, ham madde ve lojistik sektörlerindeki sıkıntılar büyüyor. Pandeminin başlarında tam kapanma dönemlerinde birçok şoför meslekten çekildi. Buna daha sonradan açılmalar ve artan talep eklenince, dünyanın yükü ortada kaldı. Şimdi herkes şoför arıyor ama yeterince bulamıyor. Konuyla ilgili gazetemize açıklamalarda bulunan İzmir Ticaret Odası (İZTO) Yük Taşıma ve Antrepo Komitesi Meclis Üyesi Koçali Al, iç piyasada yaşanan şoför kıtlığı ile birlikte lastik, yedek parça ve akaryakıta gelen zamlarla birlikte lojistik sektörünün ciddi sıkıntılar içinde kıvrandığını belirtti. Taşımacılık sektörünün yaşadığı bu sorunların enflasyon rakamlarına yansıdığını da sözlerine ekleyen Koçali Al, “Enflasyonun en büyük etkenlerinden biri de iç piyasadaki malı taşıyamamaktan kaynaklanıyor. Malı taşıyamamanın enflasyona etkisi yaklaşık yüzde 25’tir” dedi.

YATIRIMCI ÇEKİNİYOR

Tır şoförü eksikliğinin iç piyasada her geçen gün çok daha büyük sorunlara yol açtığını dile getiren Koçali Al, lojistik sektörüne yatırım yapmak isteyen yatırımcının şoför bulamama korkusuyla yeni tır alamadığını ve bu yüzden filolarının eskidiğini vurguladı. Koçali Al, “Sektörümüz şu anda çok kötü durumda. İZTO, İzmir Ekonomi Üniversitesi ile işbirliği yaparak, şoförlerin SRC belgesi alması için kurs açtı. Bakanlıkla bu konuda görüşmeler de devam ediyor. Diğer taraftan tır şoförü bulmakta ciddi sıkıntılar yaşıyoruz ve bu sıkıntımız gittikçe artıyor. Bu sıkıntıların başında lojistik sektörüne yatırım yapmak isteyen yatırımcı yatırım yapamıyor. Yeni araçlar alınmıyor. Yeni tırlar alınmayınca da sektör eski araçlara kalıyor, filolarımız eskiyor. Filomuz neden eskiyor? Dediğim gibi yatırımcı şoför bulamama korkusuyla yeni tır alamıyor, yeni tır alınmayınca da filo eskimiş oluyor. Oysa Avrupa Birliği’ne (AB) üye ülkeler son model tırlarla lojistik sektörüne hizmet ediyor. Biz bu ülkelerle rekabet etmek durumundayız ama durum hiç iç açıcı değil” ifadelerine yer verdi.

ENFLASYONA ETKİSİ YÜZDE 25

Artan girdi maliyetleri ve zamlarla birlikte taşıma sektöründe fiyatların ciddi şekilde yükseldiğine dikkat çeken Koçali Al, malın taşınamama sorununun enflasyona etkisinin yüzde 25 olduğunu belirtti. Koçali Al, “Taşıma sektörü çok zor durumda. Eskiden İzmir’den Adana’ya 2 bin TL masrafla gönderdiğimiz ürünü şu anda 4 bin TL’ye gönderemiyoruz. Fiyatlar yüzde 40-50 arttı. Piyasa bundan etkileniyor ve bu durum enflasyona da ciddi şekilde yansıyor. Enflasyonun yüzde 25’i ürünün yüksek fiyattan taşınmasından kaynaklanıyor. Kısacası enflasyonun en büyük etkenlerinden biri de iç piyasadaki malı taşıyamamaktan kaynaklanıyor. Fiyatlar çok yüksek. Yedek parça, lastik ve akaryakıta gelen zamlar ister istemez enflasyona yansıyor” diye konuştu.