24 Haziran 2026, Çarşamba 16:27
32°C İzmir

Marmaris'te kapalı çarşı esnafından belediye önünde eylemli protesto

Marmaris’te çarşı düzenlemesi kapsamında gölgeliklerinin kaldırılmasıyla işlerinin düştüğünü savunan Kapalı Çarşı esnafı, Atatürk Meydanı'ndaki eylemin ardından yürüdüğü belediye binası önünde gerginliğe yol açtı.

  • Oluşturulma:
  • Kaynak: DHA
Marmaris'te kapalı çarşı esnafından belediye önünde eylemli protesto haberinin görseli
2 dk okuma süresi

Muğla'nın Marmaris ilçesinde, Tepe Mahallesi'nde faaliyet gösteren Kapalı Çarşı esnafı, Marmaris Belediyesi tarafından hayata geçirilen çarşı düzenleme çalışmaları kapsamındaki yıkımlara tepki göstermek amacıyla sokaklara döküldü. İşletmelerinin önündeki gölgelik ve benzeri koruyucu yapıların kaldırılması nedeniyle ciddi bir ekonomik kayıp yaşadıklarını savunan çarşı esnafı, önce Atatürk Meydanı'nda toplandı. Meydanda toplanan kalabalık adına yapılan basın açıklamasında, düzenlemelerin ardından korumasız kalan çarşıya, sıcak ve yağışlı hava koşulları sebebiyle turistlerin uğramaz olduğu ve bu durumun ticari faaliyetleri durma noktasına getirdiği aktarıldı. Amaçlarının herhangi bir kurum ya da kesimle çatışma yaratmak olmadığını vurgulayan esnaf, ortak açıklamada, "Biz ayrıcalık değil, eşitlik istiyoruz. Tek isteğimiz adil uygulamalar içinde çalışabilmek, ekmeğimizi kazanabilmek ve ailemizi geçindirebilmektir" ifadelerini kullandı.

“TALEPLERİMİZ KARŞILIK BULMADI”

Esnaf temsilcileri, kafe ve restoranların dış alan kullanabildiğini ancak tekstil, çanta, ayakkabı ve saat satışı yapan işletmelerin aynı imkanlardan yararlanamadığını savunarak uygulamalarda eşitlik talep etti. Yaklaşık bir yıldır yaşadıkları mağduriyetin giderilmesi için belediye ve ilgili kurumlarla görüştüklerini belirten esnaf, taleplerinin karşılık bulmadığını düşündüklerini ifade ederek hukuki mücadelelerini sürdüreceklerini açıkladı.

çevik kuvvet

KISA SÜRELİ ARBEDE YAŞANDI

Grup, basın açıklamasının ardından sloganlar eşliğinde Atatürk Meydanı'ndan Marmaris Belediyesi hizmet binasına yürüdü. Belediye binası önünde protestocular ile kolluk kuvvetleri arasında kısa süreli arbede yaşandı. Müdahalenin ardından gerginlik sona erirken, protesto belediye binası çevresinde bir süre daha devam etti.

- REKLAM -

 

Kaynak: DHA

0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu siz yapın!

Bir Yorum Bırakın

E-posta adresiniz yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir.