“MEB ‘sorun yok’ algısı yaratıyor!”

2020-2021 Eğitim öğretim yılı raporunu açıklayan Eğitim Sen İzmir Şubeleri, pandemide eğitimdeki sorunlara yenilerinin eklendiğini vurguladı, Milli Eğitim Bakanlığını sorumluluk almaya çağırdı


  • Oluşturulma Tarihi : 21.06.2021 10:07
  • Güncelleme Tarihi : 21.06.2021 10:07
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
“MEB ‘sorun yok’  algısı yaratıyor!” haberinin görseli
“MEB ‘sorun yok’ algısı yaratıyor!” haberinin görseli

MEHMET ŞERİF TOPRAK

Eğitim Sen İzmir Şubeleri 2020-2021 Eğitim öğretim yılı raporunu açıklandı. Eğitimde var olan sorunlara pandemiyle birlikte yenilerinin eklendiğini söyleyen Eğitim Sen İzmir Şubeler Platformu, Milli Eğitim Bakanlığının (MEB) sorumluluk alması gerektiğini belirtti. Eğitim Sen binasında yapılan basın toplantısını Eğitim Sen 5 No’lu Şube Başkanı Özcan Çetin okudu. Çetin, “2020-2021 Eğitim Öğretim yılının sonuna geldiğimiz bugün var olan sorunlara pandemiden kaynaklı yeni sorunlar eklenmiştir. MEB yönetimi bu sorunlara çözüm üretmek yerine ‘eğitim alanında sorun yok; var olan sorunlar da çözülüyor’ algısını oluşturmayı tercih etti” dedi.

MEB BİLİNMEZLİĞİ ORTADAN KALDIRMALI

MEB’in gönderdiği her yeni yazı ile soruları ve bilinmezlikleri arttırdığını söyleyen Çetin, “Son yayınlanan iki yazı ile 18 Haziran-2 Temmuz arasında okullarda ne yapılacağı iyice karmaşık hale geldi. Ders kesim tarihi olan 2 Temmuz’a dek dersler sürecek ve ayrıca destekleme etkinlikleri mi olacak? Ya da 18 Haziran-2 Temmuz arasında ders olmayacak ve istekli öğrencilerle bazı faaliyetler mi yapılacak? Eğer böyleyse bu faaliyetler nedir? İki günde nasıl planlanacak? Kurum ve kuruluşlar nedir? Hangi kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapılacağını kim, neye göre belirleyecek? MEB, bu bilinmezliği acilen ortadan kaldırmalıdır” diye konuştu.

BİLİMSEL EĞİTİM İÇİN MÜCADELE

Örgün eğitimin bütün kademelerinde yer alan öğrencilerin 16 ay boyunca akademik, sosyal, psikolojik, fiziksel kayıplar yaşamanın yanı sıra ciddi düzeyde öğrenme ve beceri kayıpları yaşadığını belirten Çetin, “Telafi eğitimi, gelinen aşamada, MEB’in değil okulların ve öğretmenlerin sorumluluğu haline gelmiştir. MEB, bu konuda sorumluluk almalı ve yapıyormuş gibi yapmak yerine gerçekten yapmalıdır” ifadelerini kullandı.

“MEB’in görevi tüm öğrencilere kamusal eğitim hizmeti sağlamaktır, yarıştırmak ve rekabet ettirmek değil” diyerek sözlerini sürdüren Çetin, kamusal, bilimsel, demokratik, laik ve anadilinde eğitim hakkı için mücadele etmeye devam edeceklerini söyledi.