Meydan projeleri 2020 programında yok!

AK Parti Grup Başkan Vekili Hızal, Soyer’in ilk 100 günde yapılacak dediği 9 Eylül Meydanı, Alsancak Garı ve Karşıyaka Vapur İskelesi’nin önündeki trafiğin yer altına alınması projelerinin 2020 performans programında bile olmadığını belirtti


  • Oluşturulma Tarihi : 04.12.2019 08:09
  • Güncelleme Tarihi : 04.12.2019 08:09
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
Meydan projeleri 2020 programında yok! haberinin görseli

ÖZKAN PEKÇALIŞKAN-ÖZEL HABER
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, seçim zamanında trafik akışının yer altına alınması gereken noktalardan söz ederek, Basmane Garı önündeki 9 Eylül Meydanı’nda, Alsancak Garı ve Karşıyaka Vapur İskelesi’nin önünde trafiği yer altına alarak üstte de geniş meydanlar oluşturacaklarını ifade etmişti. Soyer, bu noktalardaki çalışmalara ise 100 gün içinde başlayacaklarını bildirmişti ancak aradan geçen zamanda bu noktalar ile ilgili herhangi bir çalışma başlatılmadı ve Soyer 100 gün içinde yapacağız dediği yerler ile ilgili sözünü yerine getiremedi.
2020 PROGRAMINDA YOK
İzmir Büyükşehir Belediye Meclisi AK Parti Grup Başkan Vekili Özgür Hızal, yapımına 100 günde başlanacağı söylenen ancak 240 gün geçmesine rağmen yapımına bir türlü başlanamayan alt geçitlerle ilgili net konuştu. Hızal, bu durumla ilgili bütçe görüşmelerinde eleştirilerini dile getirdiklerini ifade ederek “Yakın zamanda da bu alt geçitler ile ilgili projelerin başlayacağını göremiyoruz. 2020 yılı bütçesi görüşmelerinde bunlara ayrılmış bir bütçenin olduğunu da görmedik. Dolayısıyla ortaya çıkan bu durumu; Tunç Soyer’in daha önce vermiş olduğu yapısal vaatlerle alakalı tutumunun bir sonucudur diye düşünüyoruz. Bilindiği gibi Soyer, seçim döneminde trafik sorunun giderilmesi ile ilgili bu üç projeden bahsediyordu. Ancak bu altgeçitlerin hiçbirini 2020 performans programında göremiyoruz. Aynı şekilde bütçe tasarısında da göremiyoruz. Bunlarla ilgili bir bütçenin olmaması önümüzdeki günlerde en azından 2020 yılında bunlarla ilgili bir ihale çalışmasının yapılmayacağını bize gösteriyor ki çok kısa vadede bu projelerin hayata geçirilmesi mümkün değil gibi duruyor” dedi.
MAKYAJVARİ ÇALIŞMALAR
İzmir’in genelinde bu tarz trafik sorunlarının devam edeceğini sözlerine ekleye AK Parti Grup Başkan Vekili Hızal, “Trafikle ilgili tek çözüm buldukları nokta var. Orada da Altınyol’u 4 şeride çıkardılar. Onu da 3 ay gibi bir sürede yapacaklarını iddia etmişlerdi ancak 6 ay gibi bir sürede bitirdiler. Kısa bir bölümde iyileştirme yapıldığı için Altınyol’da bu da tam bir çözüm olmadı. Tabiri caizse makyajvari çalışmalar ile çözüm üretiliyormuş gibi gösterilerek bir çalışma içerisindedirler. Yapısal sorunların çözümünü üretmek adına maalesef herhangi bir adım atılmadı. Ben bu bütçe ve bütçe dağılımları ile kısa süre içerisinde bu üç karayolu alt geçidinin de yapılacağını düşünmüyorum. Maalesef önümüzdeki süreçte İzmir’in ciddi trafik sorunları ile baş başa kalacağını görebiliyoruz” diye konuştu.



HÜKÜMET HER DESTEĞİ VERİYOR
Büyükşehir Meclisi AK Parti Grup Başkan Vekili Hızal, projeler konusunda hükümetten destek alınamama gibi algının yaratılmak istendiğini ancak bunun doğru olmadığını da sözlerine ekleyerek şunları söyledi: “Buca Metrosu ile ilgili Cumhurbaşkanımız onayı verdi. Çiğli tramvayı da Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığının planlamaları içerisine alınarak Cumhurbaşkanının onayına kaldı. Onun onayı da çıkacaktır. ‘Hükümet desteği yok’ demek bir sorunu çözmek adına adım atılmamasını ya da adım atmamasının mazeretini üretmekten başka bir şey değildir. İzmir için gerekli olan her desteği merkezi hükümet veriyor. Çok yakın zamanda Çiğli tramvayının da izni çıkacaktır. Önemli olan izinlerin çıkması değil, bunlarla ilgili kazmanın vurulması ve işlemlerin bir an önce başlamasıdır.”
KONAK’IN EN BÜYÜK SORUNU: TRAFİK
Konak Belediye Meclisi AK Parti Grup Başkan Vekili İsmail Özen ise Konak ve Alsancak’ta trafikteki keşmekeşliğin aynı şekilde devam ettiğini belirterek “Büyükşehir’in trafik konusunu çözme gibi bir derdi yok. Böyle bir düşünceleri de yok. Alt geçitler ile ilgili bir çalışma da yok. Yapılsa trafiği büyük ölçüde rahatlatacak bir çalışmadır ama önceki dönemlerdeki gibi kazma vurulduktan sonra iki üç yıl yapım aşaması sürecekse o da bir sıkıntı olabilir. Yenişehir’e alt geçit yapılırken trafik sıkıntısını çok ciddi olarak yaşamıştık. Görünen o ki 2020 projeleri içerisinde İzmir trafiği yok. Şu an Konak İlçesi’nin en büyük sorunu trafiktir. 350-400 bin nüfusa sahip Konak’ta gündüz nüfusu 1.2 milyon ile 1.5 milyona ulaşıyor. İzmir’in iş merkezi Konak’tır. Bunun yanında aynı zamanda park sorunu da devam ediyor ve trafik sıkıntısı daha da büyüyecek” ifadelerini kullandı.



ŞU ANDA BAHSİ BİLE GEÇMİYOR
Karşıyaka Belediye Meclisi AK Parti Üyesi Adem Öztürk de Karşıyaka İskele’nin önünden geçen karayolunun alt geçit ile yeraltına alınmasının Büyükşehir’in bütçesinde olmadığının altını çizerek şunları söyledi: “Sadece iskelenin önündeki karayolu alt geçişi ile ilgili değil. Yapılması gereken onlarca iş var. Ancak bahsi bile şu anda geçmiyor. 2020 yatırım programında da gözükmüyor. Karşıyaka denince akla ilk gelen yer Karşıyaka İskele’nin önüdür. Sıkıntının büyük olduğu ve insan sirkülasyonunun çok olduğu yerdir. Bizim seçim programımızda da ilk önce yapılması gereken yer olarak orasını görüyorduk. Karşıyaka’da halkın denizle buluşması için hem İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer hem de Karşıyaka Belediye Başkanı Cemil Tugay seçim vaatlerinde burası ile ilgili sözler vermişti. Şu anda bunlarla ilgili bir çözüm belirtisi yok. Önümüzdeki yıllarda ne olacağını da bilemiyoruz.”