Sayfa Yükleniyor...
Mimarlar Odası İzmir Şube Yönetim Kurulu Başkanı H. İbrahim Alpaslan, İzmir’de her ilçe belediyesinin kendine özgü evrak talebi ve müdürlükler arası eşgüdümlü çalışma eksikliği nedeniyle ruhsat alma sürecinin kaosa döndüğünü söyledi
Alpaslan, İstanbul, Ankara, Bursa’da birkaç ayda çözümlenen ruhsat alma süreçlerinin, İzmir’de bir yıla kadar uzadığına dikkat çekti. Alpaslan, “Bu durum İzmir’de iş hızını sekteye uğratırken, üyelerimiz aylarca mevzuatlarla boğuşmak zorunda kalıyor. İzmirli mimarların işi her kentten daha zor” diye konuştu.
Alpaslan sözlerini şöyle sürdürdü: “İzmir’de mimari proje yürütme ve uygulama süreçleri birçok büyük kente oranla daha ağır ilerliyor. Söz konusu süreçlerin bürokrasi ayağında yaşanan eksiklikler zaman ve maddi kayıplara neden olurken, bürokratik engeller, mimarların sisteme ve mesleğe karşı yılgınlık ve umutsuzluklarını da arttırıyor. Bu engeller kimi zaman kişisel, kimi zaman uygulayıcıya (firma ya da müteahhit) yönelik, kimi zaman da keyfiyetten kaynaklanıyor. Özellikle her yerel idare için aynı olan yasa ve yönetmeliklerin her kurumda farklı yorumlanması yaşanılan kaosu arttırıyor. Kurumlardaki personelin yetersiz sayıda veya uzmanlıkta olması, mimar olmayan personelin mimari proje değerlendirme ve onaylama aşamasında yetkili olması, sistemin sağlıklı işlemesini engelliyor.” n HABER MERKEZİ
ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
Tüm belediyelerde evraklara standart getirilmeli.
Belediyelerde proje tetkik eden ve onaylayan teknik personel (mimar/mühendis) sayısı artırılmalı.
Mimarlar Odası ile işbirliği içinde olunması sağlanmalı.
Personelin bilgi birikimi artırılmalı.
Mesleki denetim uygulaması için meslek odaları ile protokoller yapılmalı.
Yüz yüze görüşmelerde randevu sistemi kurulmalı.
İmar müdürlüklerinin bilgi işlem altyapısı geliştirilmeli.
Belediyelerde dijital imar arşivi kurulmalı.