- Gündem
- 22.04.2025 10:47
Milli Eğitim Bakanlığının 2017-2018 eğitim öğretim yılından itibaren 1., 5. ve 9. sınıflarda uygulanacak olan müfredat taslağını açıklaması ile birlikte eğitim camiasının yapılacak olan öğretmen atamalarının gündeme gelmesi ile ilgili Türk Eğitim-Sen İzmir 1 Nolu Şube Başkanı Merih Eyyup Demir, basın açıklaması düzenledi
EMİNE YALÇIN
Uygulamaya geçecek olan müfredat taslağı ile ilgili kamuoyu bir aylık süre ile fikirlerini beyanı ile taslağın son şekli verilerek uygulamaya konulacak.
Türk Eğitim-Sen İzmir 1 Nolu Şube Başkanı Merih Eyyup Demir, düzenlediği basın açıklamasında müfredat taslağı ile birlikte eğitim camiasında yapılacak olan öğretmen atamalarının gündeme geldiğini açıkladı.
EĞİTİM SORUNLARINI ÇÖZECEK ALTERNATİFLER DEĞİL
Öğretmen atamaları ile ilgili yapılan farklı açıklamaların ve Milli Eğitim Bakanlığının suskunluğunun Şubat atamaları konusundaki belirsizliğin devamına sebebiyet verdiğini ileri süren Türk Eğitim-Sen İzmir 1 Nolu Şube Başkanı Merih Eyyup Demir, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yapılan son açıklamada ülkemizin öğretmen açığı 96 bindir. Bu sayıya ücretli öğretmenlerimiz ve FETÖ/PDY sebebiyle uzaklaştırılanlar da eklendiğinde toplam sayı 135 bin dolayındadır. Öğretmen atamaları konusunun eğitim fakültelerinde öğrenim gören öğrenci sayıları ile Fen Edebiyat Fakültesi mezunlarına verilen pedagojik formasyon ile birlikte düşünüldüğünde öğretmen arzının her geçen yıl öğretmen talebinden fazla olması sebebiyle masaya yatırılması gereken bir konu olarak önümüzde durduğu görülmektedir. Milli Eğitim Bakanlığı öğretmenlik mesleğine sözleşmeli öğretmenlik ve mülakat kavramları ile yeni bir bakış getirme gayretindedir. Ancak ne sözleşmeli öğretmenlik ne de mülakat sistemi eğitim sorunlarımızı çözecek alternatifler değildir. Komisyonlarda Ölçme Değerlendirme Uzmanı olmayan, komisyon üyelerinin mülakata girecek öğretmen adayı ile aynı branştan olmaması, bir adaya beş dakikalık mülakat süresi düşmesi ve benzeri birçok olumsuzluğun var olduğu bir sistemde geleceğe umutla bakmak ne derece olasıdır düşünmek gerekir dedi.
27 PUANLARA VARAN FARKLAR SÖZ KONUSU
Demir, mülakat süreçlerinde yaşanan KPSS puanı ile mülakat puanı arasındaki 27 puanlara varan farkların da tartışmaya açık konular olduğunu savunarak, Mülakat sürecine bir de adayın; bir konuyu kavrayıp özetleme, ifade kabiliyeti ve muhakeme gücü; bilimsel ve teknolojik gelişmelere açıklığı; iletişim becerileri; eğitimcilik nitelikleri gibi değerlendirmelerin beş dakikalık sürede nasıl belirleneceği de tartışmaya açık bir durumdur. Müfredat taslağının tartışıldığı şu günlerde eğitim sistemimizin öğretmen alımları konusuna da bir çözüm arayışına girmesi ve bu konuyu da gündeme taşıması gerektiğini düşünüyoruz. Branşları olmadığı halde derslere girmek zorunda kalan ücretli öğretmenlik modelinden vazgeçilmelidir diye konuştu.
ÜCRETLİ ÖĞRETMENLİK UYGULAMASINA SON VERİN
Milli Eğitim Bakanlığını ücretli öğretmenlik uygulamasına acilen son vermeye davet eden Demir, Şubat 2016 verileri ile İstanbul ilimizde 14 binin üzerinde, Ankara, İzmir, Bursa gibi büyük illerimizde 3 bin civarında görev yapmakta olan ücretli öğretmenlik modeli ile eğitimde hedeflerimize ulaşmamız mümkün değildir. Emekli olmayı bekleyen öğretmenlerimizin ek göstergelerin 3 bin 600e çıkarılması ile hizmetlerinin karşılığını emekliliklerinde de en azından yaşam standartlarının hayatlarını sağlıklı bir şekilde sürdürebilmelerini ve bu yöndeki düşüncelerinin hayata geçirilmesine destek olunmalı, doğacak boşluklar da atama bekleyen 500 bine yakın aday öğretmenimizin de sınıflarına kavuşmalarına imkan sağlayacaktır ifadelerini kullandı.
BAŞARIYA ULAŞMAK MÜMKÜN DEĞİL
Müfredat değişikliği olarak kamuoyuna sunulan taslağın esasında günün gereklerine uygun güncellemeler olduğunu da dile getiren Demir, sistem değişikliği ile müfredatta yapılan güncellemelerin birbirinden ayırt etmek gerektiğini söyledi. Demir, sözlerini şu şeklide bitirdi: Sistem değişikliği ya da müfredat güncellemeleri dahil ne yaparsanız yapın uygulama aşamasında bulunan öğretmenlerimizin sorunlarını çözmediğiniz takdirde başarıya ulaşmanız mümkün değildir. Başarı için sistem değişikliğinin çıktıları ortada iken müfredat güncellemesinden çok fazla bir şey beklemek de doğru değildir. Yapmamız gereken ilk iş öğretmen sorunlarımızı çözmek, ücretli öğretmenlik sistemini eğitim sisteminden kaldırmak ve mevcut öğretmenlerimizin sorunlarını acilen masaya yatırmaktır.