GÜNDEM

ÖSYM’den ‘15 Dakika Kuralı’ açıklaması: Neden esnetilemeyeceği 6 maddede açıklandı

ÖSYM’nin YKS ve benzeri sınavlarda uyguladığı ‘15 dakika kuralının’ esnetilemeyeceği belirtildi. Kurum, kuralın neden değiştirilmeyeceğine ilişkin gerekçeleri 6 maddede kamuoyuyla paylaştı. İşte detaylar…

Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) dahil olmak üzere ÖSYM tarafından düzenlenen sınavlarda uygulanan “15 dakika kuralı” yeniden tartışma yaratırken, kurum bu uygulamadan neden vazgeçmediğine dair gerekçelerini 6 başlıkta açıkladı.

Kamu Denetçiliği Kurumu’nun, geç kalan adayların alternatif salonlarda sınava alınması yönündeki önerisine rağmen ÖSYM, mevcut uygulamanın devam etmesi gerektiğini savunuyor.

15 DAKİKA KURALINDA DEĞİŞİKLİK YOK

Türkiye Gazetesi’nin haberine göre ÖSYM, kuralın sürdürülmesindeki gerekçeleri şu şekilde sıraladı:

Her aday için sınavda kullanılmak üzere fotoğraflı tek bir cevap kağıdı hazırlandığı, bu sistemle adayların farklı salonlara geçişinin ve evrak-karışıklığının önüne geçildiği ifade edildi.

Geç kalan bir adayın başka bir salona alınmasının, yerine başkasının sınava girmesi gibi usulsüzlük risklerini artırabileceği belirtildi.

Ayrı salon uygulamasının, bazı adayların bilinçli şekilde geç gelerek tanıdıklarıyla aynı salonda sınava girme ve kopya çekme ihtimalini doğurabileceği dile getirildi.

Geç gelen adaylar için farklı sınav yapılması durumunda soru eşdeğerliğinin sağlanamayacağı, bunun da adil sıralama ilkesini zedeleyebileceği vurgulandı.

Zamanında gelen adaylar açısından, geç kalanlara ayrıcalık tanındığı algısının oluşabileceği ve bunun sınav sistemine olan güveni zayıflatabileceği ifade edildi.

Milyonlarca adayın katıldığı bir sınavda kuralların esnetilmesinin ciddi karışıklıklara yol açabileceği belirtilerek, sınava alınmamanın bir “ceza” değil, tamamen adayın sorumluluğundan kaynaklanan bir sonuç olduğu kaydedildi.