ÖTV düzenlemesi “hibrit” ile genişlemeli

EGOD Başkanı Mehmet Torun, elektrikli otomobillerde ÖTV oranının yüzde 10’a düşmesi kararının sektörü rahatlattığını hibrit modellerinde düzenleme kapsamının genişlemesi gerektiğini söyledi


  • Oluşturulma Tarihi : 21.07.2022 05:38
  • Güncelleme Tarihi : 21.07.2022 05:38
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
ÖTV düzenlemesi  “hibrit” ile genişlemeli haberinin görseli

ÖZKAN PEKÇALIŞKAN-ÖZEL HABER

Elektrikli otomobillerde motor gücü 160 kW’ı geçmeyen ve matrah değeri 700 bin TL’yi aşmayan elektrikli otomobillerin yeni ÖTV oranı yüzde 10 oldu. Aynı motor gücüne sahip fakat matrah değeri 700 bin TL’yi aşan elektrikli araçların yeni ÖTV oranı ise yüzde 40 oldu. Yapılan değişiklik birçok modelin ÖTV oranını yüzde 60’tan yüzde 10 çekerken, fiyatlarda da 300 bin TL’ye varan indirim gerçekleşti.

PİYASAYI RAHATLATACAK KARAR

Ege Otomotiv Derneği (EGOD) Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Torun, ÖTV oranından yapılan değişikliğin oldukça olumlu bir gelişme olduğuna dikkat çekerek, “Elektrikli otomobillerde çok fazla model seçeneği bulunmamakla birlikte yapılmış olan bu düzenleme alınabilecek tutardaki elektrikli araçlara yapılmış olması çok sevindirici. Burada baktığımız zaman lüks segmentte herhangi bir indirim yapılmadı. Fakat baktığımız zaman 300 bin TL’leri bulan indirimler söz konusu. Bu düzenleme öncelikle piyasayı rahatlatacaktır. İkincisi de karbon salınımının azaltılması ile ilgili önemli olan elektrikli araçların yani geleceğin araçlarının şimdiden artacağını düşünüyorum. Ayrıca yakın zamanda piyasaya çıkmasını beklediğimiz TOGG yerli otomobilinin çıkacak SUV modelini de bu düzenleme etkiliyor. Orada da ciddi bir indirim var. Bu açıdan pazarın artması, satışların canlanması için çok doğru ve yerinde bir karar. EGOD olarak bu düzenleme uzun zamandır dile getirdiğimiz bir çağrıydı. Çalışma harika, yeterli mi elbette değil. Kapsamı arttırılabilir. Çünkü dövizle gelen maliyetler oldukça yükselmeye başladı. Hammadde maliyetinden tutun araçların ithalat maliyetine kadar her şey yükseldi. Bu yüzden dövizdeki artışlar beraber yakın zamanda umarım bir artış olmaz ve yapılan düzenleme geride kalmaz” dedi.

DÜZENLEMEYİ ÇEŞİTLEMEK GEREKİYOR

Elektrikli araçlara yapılan düzenlemenin hibrit araçlara da verilebileceğini bunun hem geçiş sürecini daha çok hızlandıracağını hem de çevre sağlığını ve tüketicinin cebinin koruyan bir yaklaşım olacağına vurgu yapan Torun, “Türkiye’de üretilen birçok elektrikli ve hibrit modeller var. Hibrit araçlar bu düzenlemeye dahil edilse çok daha güzel olur. Düzenlemeler yapılırken motor gücü ya da aracın beygir gücü değerlendirmeye alınıyor. Aslında beygir gücü ile beraber orta sınıf ve alt segmentteki araçlar diye düşünülmesi segment bazında bakılması sektörü daha da hızlandıracaktır. Düzenlemeyi çeşitlemek gerekiyor. Sadece rakamsal bazda ÖTV ya da beygir gücüne bağlı olan sistemden ziyade daha detaylandırılarak birimler değiştirilebilir. Hem devletin hem de tüketicinin kazancı daha da artırılabilir. Son iki ÖTV indiriminin ardından gelen birtakım gelişmelerden kaynaklı verim alınamaması bu sefer tersine gidecektir ve beklenen verim alınacaktır. Doğru ve yerinde karar için bir kez daha teşekkür ediyoruz” diye konuştu.

HİBRİT ARAÇLARDA 2022 ÖTV ORANLARI

Vergisiz Araç Bedeli (Matrah) ÖTV Oranı

ÖTV matrahı 130.000 TL’yi aşmayanlar %45

ÖTV matrahı 130.000 TL’yi aşıp 210.000 TL’yi aşmayanlar %50

ÖTV matrahı 210.000 TL’yi aşanlar %80