Ankara'da taban maaş hakkı ve mülakat sistemine karşı3 gündür açlık grevi yapan özel sektör ile mülakat mağduru öğretmenler, aydın, akademisyen ve sanatçıların çağrısı üzerine eylemlerini sonlandırdı. Öğretmenler, mücadelenin farklı illerde devam edeceğini duyurdu.
"DİRENİŞİMİZE ARA VERİYORUZ"
Öğretmenler tarafından kamuoyuyla paylaşılan ortak açıklamada, aydınlar, akademisyenler ve sanatçıların çağrısı dikkate alınarak açlık grevinin sona erdirildiği belirtildi.
Açıklamada şu ifadelere yer verildi:
"Kamuoyunun ve kamuoyunun temsiliyetini üstlenmiş aydın, akademisyen ve sanatçı dostlarımızın çağrısına karşılık vererek Ankara'daki direnişimize ara veriyor, açlık grevimizi sonlandırıyoruz. Mücadelemiz, illerde farklı biçimlerde, büyük bir motivasyon ve enerjiyle devam edecektir."
154 İSİMDEN AÇLIK GREVİNE SON VERME ÇAĞRISI
Öğretmenlerin sağlık durumlarının kritik bir aşamaya gelmesi üzerine, aralarında akademisyen, sanatçı, gazeteci ve yazarların bulunduğu54 kişi ortak bir bildiri yayımladı. Destek ziyareti kapsamında hazırlanan metin, kamuoyuyla paylaşıldı.
"SAĞLIĞINIZI DAHA FAZLA RİSKE ATMAYIN"
Ortak bildiriyi okuyan ses sanatçısı Zeynep Karababa, öğretmenlerin yaşamı ve sağlığının her şeyden önemli olduğunu belirterek açlık grevinin sonlandırılması çağrısında bulundu.
Karababa, açıklamasında şu ifadeleri kullandı:
"Türkiye'nin çeşitli illerinden Ankara'ya gelen özel sektör öğretmenleri ve mülakat mağduru öğretmenlerimiz günlerdir seslerini duyurmaya çalışıyor. Lütfen sağlığınızı daha fazla riske atmayın ve açlık grevine son verin. Öğretmenlerimizin yürüttüğü bu mücadele yalnızca kendilerinin değil, tüm toplumun ortak meselesidir. Yaşanabilecek geri dönülemez olumsuzlukların önüne geçilmesi gerekmektedir."
MÜCADELE FARKLI İLLERDE DEVAM EDECEK
Öğretmenler, Ankara'daki açlık grevini sonlandırmalarına rağmen taban maaş hakkı ve eğitim alanındaki taleplerine yönelik mücadeleyi farklı illerde çeşitli eylem ve etkinliklerle sürdürmeye devam edeceklerini ifade etti.