Sayfa Yükleniyor...
İZTO Başkanı Mahmut Özgener, İzmir’de 2020 yılında iletişim sektörünün yüzde 22,1 oranında büyüdüğünü belirterek, “Bilgi ve iletişim sektörünün İzmir ekonomisine daha çok katkı vermesi tüm sektörlerimize olumlu katkı yapacağı için büyük önem taşıyor” dedi
ÖZKAN PEKÇALIŞKAN
İzmir Ticaret Odası ve Posta Gazetesi iş birliği ile İzQ Girişimcilik ve İnovasyon Merkezi’nde ‘NFT, Metaverse ve Blockchain Teknolojileri ile Ortaya Çıkan Yeni Ekonomik Modeller’ etkinliği düzenlendi. Etkinliğe İzmir Ticaret Odası (İZTO) Yönetim Kurulu Başkanı Mahmut Özgener, Posta Gazetesi Ankara Temsilcisi ve Yazarı Hakan Çelik, İzmir Ticaret Odası Ekonomi Danışmanı Pelin Yenigün Dilek ve çok sayıda davetli katıldı.
UZAK KALMA ALTERNATİFİMİZ YOK
Etkinliğin açılışında konuşan İzmir Ticaret Odası (İZTO) Yönetim Kurulu Başkanı Mahmut Özgener, çağımızda hızla dijitalleşen tüketim ve sosyal etkileşim alışkanlıklarının sanal deneyimlere olan ilgiyi gün geçtikçe arttırdığına dikkat çekerek, “Kripto varlıklar, NFT’ler, sanal evrenler, blockchain teknolojileri, fintech araçları yalnızca sınırlı bir kesimi değil, tüm şirketleri, kurumları ve tüketicileri ilgilendiriyor. İçinde bulunduğumuz dönüşüm çağında bu kavramların hiçbirine uzak kalma alternatifimiz yok. Markalar müşterilerine 3 boyutlu, paylaşımlı, kapsayıcı ve aynı zamanda kişiselleşebilen deneyimler sunmak için ardı arkasına sanal evrenlerde yer almaya başladı. Sanal evren dediğimiz zaman aklımıza ilk gelen Metaverse, yeni bir kavram gibi algılansa da, aslında kavramsal ve uygulamalar bazında uzun zamandır hayatımızda. Bir tarafta Metaverse’ün sadece oyun temelli bir sanal evrenden ibaret olduğunu ve rüzgarının dineceğini düşünenler de var. Diğer tarafta ise birçok şirketin Metaverse’ün internetin geleceği olduğu düşüncesiyle bu sanal evrende mağaza açtığına tanık oluyoruz” dedi.
1 TRİLYON DOLARLIK FIRSAT
JPMorgan tarafından yayınlanan ‘Metaverse’deki Fırsatlar’ raporunda Metaverse piyasası etrafında şekillenen ekonomik faaliyetlerin ‘Metanomics’ olarak ifade edilirken, Metanomics’in sunduğu fırsatın yıllık 1 trilyon doların üzerinde olduğu ve her yıl sanal ürünlere 54 milyar dolar harcandığına dikkat çeken Özgener, “Raporda, markaların görünürlük ve erişilebilirlik amacıyla dünyanın birçok yerinde şube açmasındansa, Metaverse’de küresel bir mağaza açarak verimliliklerini artırabilecekleri vurgulanıyor. Tüm çabamız İzmir’in ticari potansiyelini arttırmanın yanında İzmirli firmalarımızın ar-ge, tasarım, inovasyon, markalaşma gibi uluslararası pazarlarda rekabet etmelerini sağlayacak nitelikli deneyimler edinmelerini sağlamak. İzmir’de 2020 yılında bir önceki yıla göre bilgi ve iletişim sektörünün yüzde 22,1 oranında büyüdüğüne dikkatlerinizi çekmek istiyorum. Bilgi ve iletişim sektörünün İzmir ekonomisine daha çok katkı vermesi tüm sektörlerimize olumlu katkı yapacağı için büyük önem taşıyor” diye konuştu.
ALAN UZMANLIĞI KURALLARI DEĞİŞTİRECEK
İzmir Ticaret Odası Ekonomi Danışmanı Pelin Yenigün Dilek, yeni teknolojilerin hiçbirinin ekonomilerimizi kurtarmayacağının altını çizerek, “Değişimin hızının artması önemli birşey ama uzmanların tahminine göre bazı olaylar teknolojik değişimi hayatımıza hızla soktu. En önemli kendisini hissettirdiği alan iklim değişikliği ile gelecek. Hızlandırıcı etkisini burada göreceğiz. Hız önemli olacak bunları ekonomilere adapte etmek daha da önemli hale gelecek. Geleneksel yapılardan esnek yapılara doğru geçek zorundayız. Fikirlerin bir aray getirilip sinerji yatırılması gerekiyor. Yatayda ve dikeyde paydaşlarınız ile birlikte çalışmak zorundasınız. Yenilik ve yeniliği getiren herkesin katma değeri büyüyücek. KOBİ’lerle ilgili bütün yapıları gözden geçirmeliyiz. KOBİ’si güçlü olan ülke bu dönemde kazanan ülke olacak. Alan uzmanlığı herşeyden daha önemli hale gelecek. Yani bir tarım ülkesi olabilirsiniz fakat üstsel teknolojileri ne kadar işin içine katarsanız o kadar başarılı olacaksınız. Aynı reçete hiçbir ülkeye uygulanmayacak. Bir başkasının yaptığı teknoloji alanında yaptığı şey sizin hiçbir probleminize yardımcı olmayabilir. Alan uzmanlığı oyunun kurallarını değiştirecek” şeklinde konuştu.
Posta Gazetesi Ankara Temsilcisi ve Yazarı Hakan Çelik de değer üretmek ve içeri oluşturmanın en önemli unsurlardan olduğunu belirterek, “Big datanın ulaştığı seviyelere baktığımızda ilk 10-20 ekonomi arasında teknoloji şirketleri hakim durumuna geldi. Sağlık dışında en önemli şey bilgi ve zaman. Bu ikisi doğru kullanıldığında bize hayatı ne kadar kolaylaştırdığını gösteriyor” ifadelerini kullandı.
Haber Merkezi