PepsiCo kapılarını açtı

Dünyada 200 ülkede faaliyet gösteren ve 250 bin çalışana sahip olan PepsiCo İzmir Kemalpaşa’da bulunan fabrikasını İzmirli gazetecilere gezdirdi. Fabrika ve sektör hakkında önemli bilgiler veren PepsiCo, üretim tesislerini gazetecilere açtı


  • Oluşturulma Tarihi : 29.08.2015 08:04
  • Güncelleme Tarihi : 29.08.2015 08:04
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
PepsiCo kapılarını açtı

Yiyecek ve içecek sektöründe faaliyet gösteren PepsiCo, 66 milyar ABD dolarını aşan net geliri ve her biri 1 milyar dolardan fazla yıllık perakende satış hacmi üreten 22 markadan oluşan ürün portföyüyle, gıda ve içecek sektöründe global bir lider olarak sektörün önde gelen firmaları arasında yer alıyor. PepsiCo, çatısı altında yer alan; Quaker, Tropicana, Gatorade, Frito-Lay ve Pepsi-Cola ile dünyanın her yerinde severek tüketilen yüzlerce yiyecek ve içecek üretiyor. PepsiCo Kurumsal İletişim Direktörü Didem Çelik, PepsiCo’nun İzmir Kemalpaşa’da bulunan fabrikasını gazetecilere gezdirerek PepsiCo’nun yürüttüğü çalışmalar ve faaliyetler hakkında geniş açıklamalarda bulundu.

KENDİ ENERJİSİNİ KENDİ ÜRETİYOR

PepsiCo Türkiye’nin çevre dostu cips fabrikaları ile kendi enerjisini ürettiğinden bahseden Çelik, “PepsiCo Türkiye’nin ‘Fayda Gözeten Performans’ vizyonu kapsamında yürüttüğü çevresel sürdürülebilirlik çalışmalarından ‘Net Sıfır Atık’ projesinin 2015 yılı raporuna göre, TÜBİTAK desteğiyle 2008 yılında başlatılan ‘Anaerobik Çürütme Projesi’ kapsamında Tarsus fabrikasının yüzde 45’lik enerjisi, İzmit-Suadiye fabrikasının ve depolama tesislerinin ise yüzde 30’luk enerji ihtiyacı karşılanıyor. Kendi enerjisini üretme konusunda ortaya koyduğu performans ile PepsiCo Türkiye Tarsus fabrikası, PepsiCo’nun Avrupa’daki en verimli fabrikası olma unvanını kazandı” dedi.

11,5 MİLYON SU TASARRUFU

Çelik, PepsiCo Türkiye’nin 2014 yılında yaklaşık 11,5 milyon ton su tasarrufu yaptığına vurgu yaparak, “Tarımda daha az su ile daha verimli sulama için; damla sulama, mini yağmurlama ve pivot sulama sistemleri PepsiCo’nun patates üretim alanlarında kullanılan düşük basınçlı sulama sistemlerinin artışı sayesinde, 2014 yılında yaklaşık 11,5 milyon ton su tasarrufu sağlandı. Yeni damla sulama tekniğinin getirisi olan homojen sulama, yeşillenme sorununda azalma gibi faktörler, tarlada verimi yüzde 5 oranında artırıyor” diye konuştu.

SOSYAL SORUMLULUK YAKLAŞIMI

Çelik, PepsiCo Türkiye’nin sosyal sorumluluk bilinciyle 12 yıldır eğitimde fırsat eşitliğini desteklediğini belirterek, “PepsiCo Türkiye tarafından 12 yıldır 13 merkezde başarıyla yürütülen GAP-Cheetos Çocuk Gelişim Merkezleri projesi kalabalık ve düşük gelirli ailelerden, ders çalışacak yeri olmayan, çoğu okuldan sonra bir işte çalışmak zorunda olan çocuklar için çok önemli bir açığı kapatıyor. Okuyan sayısının çok az olduğu bölgelerde 4-14 yaş çocukların ders çalışabileceği, kitap okuyabileceği, araştırma yapabileceği, sportif, kültürel ve sanatsal faaliyetler yapabilecekleri tesisler konumunda olan GAP-Cheetos Çocuk Gelişim Merkezleri eğitimde yaşanan fırsat ve olanak eşitsizliğini gidermek için ciddi katkılar sağlıyor. Projeyle bugüne kadar 40 binden fazla çocuğa ve ailesine ulaşıldı. Ayrıca “Kızlarımız Okuyor” projesi de 6 yıldır özenle sürdürülüyor” ifadelerini kullandı.

“İZMİR FABRİKASI 37 YIL ÖNCE KURULDU”

PepsiCo İzmir İçecek Farikası Müdürü Serkan Kocaarabacı da PepsiCo olarak hem bölge hem de Türkiye ekonomisine önemli katkılar sağladıklarının altını çizerek, “PepsiCo İçecek Fabrikası bundan tam 37 yıl önce 1978 yılında İzmir’in Kemalpaşa’da faaliyete geçti. Kuruluş döneminde bir adet geri dönüşümlü cam şişe hattına sahip PepsiCo İçecek Fabrikası, bugün gelinen noktada en güncel teknolojileri kullanarak PepsiCo kalitesini ve imzasını taşıyan çok sayıda sevilen içecek markasını üretmenin gururunu yaşıyor. Bu özel fabrikada her yıl; Pepsi, Pepsi Light, Pepsi Max, Yedigün, Fruko, Seven Up, Lipton Ice Tea ve Tropicana markalarımıza ait milyonlarca şişe ve kutu içecek üretiliyor. PepsiCo İzmir Fabrikası, gerçekleştirdiği yüksek hacimli üretim, bölge insanına sunduğu istihdam ve yaptığı iş birlikleriyle de İzmir ve Türkiye ekonomisi için önemli bir değer yaratıyor. İstihdam yönünden baktığımızda, içecek sektöründeki sezonsallığı da hesaba kattığımızda kışın 120 olan çalışan sayımız yazın dönemsel iş imkanı sunduğumuz çalışanlarla 160 kişiye çıkıyor” dedi.

 

Haber Merkezi