Performans tepkisi

Eğitim-Bir-Sen İzmir 1 Nolu Şube Başkanı Ali Musa Bina, 12 pilot ilde başlatılan öğretmen performans değerlendirme sisteminin hatalara ve mağduriyetlere sebep olacağı belirtti

  • Oluşturulma Tarihi : 30.10.2017 07:43
  • Güncelleme Tarihi : 30.10.2017 07:43
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
Performans tepkisi haberinin görseli

E. ÇAĞLA GENİŞ

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından belirlenen 12 pilot ilde öğretmenlerin performans değerlendirmesine ilişkin çalışma eğitim camiasında tartışmalara neden oldu. Eğitim-Bir-Sen, pilot uygulaması başlatılan öğretmenlerin performanslarının değerlendirilmesine karşı kamuoyu desteği oluşturmak ve bu hatalı uygulamanın mağduriyet oluşturmasını önlemek amacıyla eylem kararı alındığını açıkladı. Eğitim-Bir-Sen İzmir 1 Nolu Şube Başkanı Ali Musa Bina, Milli Eğitim Bakanlığı’nın “Öğretmenlere Performans Değerlendirmesi” ile ilgili pilot illere gönderdiği yazıda, öğrenci veli ve müdürlerin öğretmenin performansına not verecek olmasına tepki gösterdi.

“ELEŞTİRİLERİMİZİ PAYLAŞMIŞTIK”

Eğitim-Bir-Sen olarak, ‘Öğretmen Strateji Belgesi’ yayımlandığında, belgedeki hatalı politika ve eylem süreçlerine dikkat çektiklerini kaydeden Bina, “Performans değerlendirmesi, rotasyon, dört yılda bir yeterlik sınavı ve sözleşmeli öğretmenlik gibi, sorun çözmek yerine bizzat sorun kaynağı olacak konulara karşı çıkarak, katılımcılıktan uzak belgeye yönelik eleştirilerimizi kamuoyuyla paylaşmıştık. Yetkili sendika sıfatıyla Milli Eğitim Bakanlığı’na, öğretmenlerin performans değerlendirmesi konusunda ‘Yan yana duranları karşı karşıya getirme’ şeklinde sağduyu çağrısında bulunmuştuk. Çağrımızda eğer sağduyu galip gelmezse bu hatalı performans değerlendirme yöntemi konusunda ‘eylemlilik dahil’ her türlü tepkiyi ortaya koyacağımızı ifade ederek, duruşumuzdaki kararlılığı ifade etmiştik. Bütün bunlara rağmen Bakanlığın Öğretmen Strateji Belgesi’ni ve içeriğindeki hatalı uygulamaları tartışmaya açmak yerine uygulamaya koymaya çalışması, isabetsiz politika tercihlerinin sonuçlarını bir kez daha gözler önüne sermiştir” dedi.

“HERKESİN ORTAK BEKLENTİSİ”

Performans değerlendirmesi konusunda eğitimin paydaşlarıyla istişare edilmeksizin hareket edilmesine izin vermeyeceklerini ifade eden Bina, “Uyarı ve önerilerimiz dikkate alınmaksızın adım atılmasına, pilot uygulama adı altında bir oldubittiye müsaade etmeyeceğiz. Daha önce denenen, okullarda iş barışına zarar veren, kurumları, kişileri mahkemelik yapmaktan öteye gitmeyen bu uygulama geri çekilmelidir. Kariyer basamaklarına kaynaklık edeceği iddia edilen bu değerlendirme öğretmenlik mesleğine kesinlikle itibar ve kariyer vaat etmiyor. Tam tersi herkesin birbirine not verme üzerinden nota verebileceği bir zemini işaret ediyor. Öğretmenin performansı motivasyon tüketecek politikalarla değil, motivasyon üretecek uygulamalarla artırılır. Mesleğin itibarını artıracak, başarılı olanlara yeni haklar doğuracak şekilde bir kariyer planlaması herkesin ortak beklentisidir” şeklinde konuştu.