Polat, otizmli öğrencileri sordu

Otizmli öğrencilerin yaşadığı sıkıntıları TBMM gündemine taşıyan CHP İzmir Milletvekili Polat, otizmli öğrenciler ile ailelerinin yeterli eğitim alanlarının oluşturulmaması nedeniyle mağdur olduğunu söyledi


  • Oluşturulma Tarihi : 24.09.2018 13:33
  • Güncelleme Tarihi : 24.09.2018 13:33
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
Polat, otizmli  öğrencileri sordu

TBMM Çevre Komisyonu Üyesi, CHP YDK Üyesi ve İzmir Milletvekili Mahir Polat, otizmli öğrencilerin yaşadığı sorunları ve bu sorunların çözümü için yapılan çalışmaları Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk’a sordu. Yeterli kapasitede eğitim alanlarının oluşturulmaması nedeniyle otizmli öğrenciler ve ailelerinin mağdur olduğunu ifade eden Polat, “Genelde Türkiye, özelde İzmir’de otizmli kaç kişi vardır? Bunların kaçı 0-14 yaş grubundadır? Otizmli bireylerden kaç kişi halen eğitim görmektedir? Ülkemizde kaç il ve ilçede otistik öğrenciler sınıfı bulunmaktadır?” diye sordu. Polat, otizmli bireylerin ve ailelerinin süreçlerinin iyileştirmek üzere ilan edilen Otizm Eylem Planı’nda gelinen son aşamanın da açıklanmasını istedi.
MAĞDUR DURUMDA
CHP’li Polat, Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk’un yanıtlaması istemiyle verdiği soru önergesinde, ülkemizde yeni eğitim-öğretim yılının başlamasıyla birlikte ailelerde büyük coşku ve heyecan yaşanırken, henüz sayıları net olarak bilinmeyen otizmli çocuklar ve ailelerinin bu heyecana ortak olamadığını hatırlattı. Türkiye’deki otizmli birey sayısına ilişkin net bir araştırmanın bulunmadığını kaydeden Polat, daha önceki yıllarda yapılan araştırmalara göre, ülkemizde halen 550 bin civarında otizmli birey yaşadığı, bunların 140 bininin 0-14 yaş grubunda yer aldığının tahmin edildiğini belirtti. Polat, otizmli bireylerin karşı karşıya kaldıkları sorun, sıkıntı ve olumsuzlukların, sadece kendi yaşantıları ile sınırlı olmadığını, aileleri ve kendilerine bakmakla yükümlü kişilerin de aynı olumsuzluklardan etkilendiğini kaydederek, şöyle devam etti: “Araştırmalar, otizme yönelik eğitimin tercihen 3 yaştan önce başlaması, eğitimde otizme yönelik olarak hazırlanmış özel bir müfredat uygulanması gibi pedagojik vurgular içermesi gerektiğini göstermektedir. Ancak maalesef ülkemizde otizmli bireylere kapsamlı bir şekilde yeterli eğitim verebilecek kapasiteye sahip alanlar henüz oluşturulamamıştır. Bu nedenle çoğu otizmli çocuk ve ailesi mağdur durumda bırakılmaktadır.” HABER MERKEZİ