Sayfa Yükleniyor...
Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM) yolcuların haklarına dair yönetmelikte yaptığı değişikliğe gitti. Buna göre artık rötar yapan hava yolu şirketleri tazminat ödeyecek
SHGM’nin Havayolu ile Seyahat Eden Yolcuların Haklarına Dair Yönetmelik’te (SHY-YOLCU) yapılan değişiklik resmi gazetede yayımlandı. Buna göre rötarlı uçuşlarda hava yolu şirketleri yolculara tazminat ödeyecek.
Yönetmelikte yapılan değişikliğe göre uçuşların teknik ve operasyonel nedenlerle tehir edilmesi ve yolcunun planlanan son varış yerine 3 saat ve daha fazla sürede ulaştırılması halinde, hava yolu şirketi yolcuya tazminat ödeyecek.
Tazminat ödemeleri iç hat ve dış hat uçuşlarına ve mesafeye göre değişiklik gösterecek Buna göre tazminat tutarları şöyle;
İç hat uçuşlar:
100 Euro
Dış hat uçuşları:
1.500 kilometreye kadar olan uçuşlar: 250 Euro
1.500 - 3.500 kilometre arası uçuşlar: 400 Euro
3.500 kilometreden daha uzun uçuşlar: 600 Euro
Tazminat alacaklarının Türk Lirası cinsinden karşılığı hesaplanırken, tazminatın ödendiği güne ait Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası döviz satış kuru esas alınacak.
HABER MERKEZİ