Seferler yerinde sayıyor

Büyükşehir Belediyesine bağlı deniz ulaşımını gerçekleştiren İZDENİZ şirketinde bütün vapur alımlarının tamamlanmasına rağmen, sefer sürelerinde ve saatlerinde henüz bir değişiklik yapılmadı. Seferler ise yerinde sayıyor


  • Oluşturulma Tarihi : 20.12.2017 08:13
  • Güncelleme Tarihi : 20.12.2017 08:13
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
Seferler yerinde sayıyor

ÖZKAN PEKÇALIŞKAN / ÖZEL HABER

İzmir Körfezi’nde deniz ulaşımı yapan İzmir Büyükşehir Belediyesine bağlı İZDENİZ şirketi, İzmirlileri her gün bir kıyıdan diğer bir kıyıya kesintisiz olarak ulaştırmaya çalışıyor. Yolculara hem şehir içi trafiğine girmeden ekonomik bir seyahat imkanı oluşturan hem de modern gemilerle Körfez’in keyfini yaşatan İZDENİZ, İzmirliler için olmazsa olmaz şirketlerin arasında yer alıyor. Ancak bu kadar artıya rağmen vatandaşlar, İZDENİZ’in sefer saatlerinden ve sürelerinden pek memnun gözükmüyor. Bu yaz 23 gün süren İZDENİZ grevi boyunca deniz ulaşımının aslında ne kadar önemli olduğunu bütün İzmirliler yaşayarak öğrendi.

15 VAPUR 3 ARABALI VAPUR

Deniz ulaşımında hamle yapan İzmir Büyükşehir Belediyesi, ‘Deniz Ulaşımının Geliştirilmesi Projesi’ kapsamında; konforlu, çevreci ve erişilebilir modern tasarımı ile öne çıkan 15 adet hafif yolcu gemisi ve 3 adet hızlı araba vapurunun teslim sürecini tamamladı. 2016 yılı Ekim ayı itibariyle Çakabey, Dokuz Eylül, 1881-Atatürk, Soma-301, Dario Moreno, Attila İlhan, Foça, Sait Altınordu, Cengiz Kocatoros, Gürsel Aksel, Vahap Özaltay, Metin Oktay, gezi, İhsan Alyanak ve Prof.Dr. Aziz Sancar hafif yolcu gemileri İZDENİZ filosuna katıldı. Yine arabalı vapur filosunu yenileyen şirket; çevreci, hızlı ve manevra üstünlüğü özellikleri ile öne çıkan Hasan Tahsin, Ahmet Piriştina ve Kubilay Araba vapurlarının işletmeciliğini yapmaya devam ediyor. 2 tane yeni arabalı vapur siparişini daha veren şirket toplam arabalı vapur sayısını 5’e çıkartmayı hedefliyor.

PLANLAR TUTMADI

Şu anda İzmir Büyükşehir Belediyesine ait 15 hafif yolcu gemisi, 1 yolcu gemisi ve 4 araba vapuru ile TURYOL Kooperatifi’nden hizmet alımı yöntemiyle kiralanan 9 yolcu motoru olmak üzere toplam 29 gemi ile İzmir Körfezi’nde yolcu ve araç taşımacılığı hizmeti veriliyor. Ancak bu kadar vapura ve imkana rağmen deniz ulaşımında istenen seviyeye gelinemiyor. 23 gün süren İZDENİZ grevinden önce bir iki deneme seferi yapan Konak-Urla seferleri grevden sonra başlayamadı. Grev nedeniyle Foça seferleri düzensiz olarak yapıldı. Büyükşehir’in dış körfezde yapmayı planladığı Dikili-Ayvalık-Midilli seferleri de hayata geçemedi. Bayraklı İskelesi 1 Haziran 2016’dan beri kullanıma kapatıldı. Körfeze yapılacak yeni iskeleler (Adliye, Karantina, Mavişehir ve Güzelbahçe) için henüz atılan somut bir adım yok.

YENİ VAPURLAR İSKELEDE BEKLİYOR

2016 yılı verilerine göre İZDENİZ tarafından gün içerisinde 11 farklı hatta toplam 220’i aşkın tarifeli sefer yapılıyor. Gün içerisinde taşınan yolcu sayısı yaklaşık 50 bin kişi, taşınan araç sayısı ise yaklaşık 2 bin 500 adet olarak belirtiliyor. Pasaport İskelesi’nde eski vapurlardan iki tanesi aynı anda yanaşıp yolcu indirme bindirme yaparken, yeni alınan katamaran tipi yolcu gemilerinde bu yapılamıyor. Çünkü vapurların boyutu dolayısıyla tek bir vapur anca yanaşıyor ve diğeri onun yolcu indirip bindirmesini bekliyor. Karşıyaka ve Bostanlı iskelelerinin sabah ve akşam en yoğun saatlerinde eski vapurlar kullanılırken, daha az yolcunun olduğu Alsancak-Pasaport-Konak-Göztepe-Üçkuyular hattında sürekli yeni vapurlar kullanılıyor. Akşam ve sabah en yoğun saatlerde TURYOL’un işlettiği eski vapurlar kullanılırken, yeniler iskelede bağlı bekliyor. Bostanlı, Karşıyaka ve Üçkuyular’daki otobüs saatleri vapur ve feribot seferleri ile uyum göstermiyor. Alsancak-Pasaport-Konak-Göztepe-Üçkuyular hattına gitmek isteyenlerin en çok şikayet ettiği konu ise 17.00’de çıkanlar için 10 dakika tolerans tanınıp o hatta sefer saati 17.10 olarak belirlenirken, 17.30’da çıkıp Alsancak-Pasaport-Konak-Göztepe-Üçkuyular yönüne gitmek isteyenler için 5 dakika tolerans tanınıp sefer saati 17.35’te yapılıyor. Sınırlı olarak sefer yapılan bu hatta vatandaşlar bu konunun da dikkate alınmasını istiyor. İşletmeye alınan 15 tane yeni gemi ile filonun artmasına rağmen sefer saatlerinde ve sürelerinde bir değişiklik yapılmaması ise vatandaşların en çok şikayet ettiği konuların başında geliyor.

Yapılan yatırımlar, yapılması düşünülen yatırımlar ve değişiklikler ile ilgili görüşünü almak istediğimiz İZDENİZ yetkililerinden istediğimiz randevu talebi işlerinin yoğunluğu nedeniyle geri çevrildi.

Haber Merkezi