Tanıtım stratejisinde radikal değişiklik

Türkiye'nin tanıtım stratejisinde radikal değişikliğe gidildiğine dikkat çeken Bakan Avcı, “Türkiye sadece deniz, kum, güneşten ibaret değil. Türkiye, tüm turizm türlerinde başa güreşecek ülkelerden biri. Biz bugüne kadar bunu gereği gibi değerlendiremedik” dedi


  • Oluşturulma Tarihi : 21.03.2017 08:14
  • Güncelleme Tarihi : 21.03.2017 08:14
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
Tanıtım stratejisinde radikal değişiklik

E. ÇAĞLA GENİŞ

Bir dizi ziyaretler için İzmir’e gelen Kültür ve Turizm Bakanı Nabi Avcı, Kaya Termal Otel’de düzenlenen Turizm Sektörü Temsilciler Buluşması’na katıldı.

Buluşmaya Bakan Avcı’nın yanı sıra İzmir Valisi Erol Ayyıldız, İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, AK Parti İzmir Milletvekili Necip Kalkan, AK Parti İzmir İl Başkanı Bülent Delican, Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) Başkanı Mehmet İşler ve sektör temsilcileri katıldı. Dünya turizminin son yıllarda global terörizmin olumsuz etkilerini hisseden sektörlerin başında geldiğine dikkati çeken Avcı, bundan Türkiye'nin de ciddi manada etkilendiğini söyledi. Avcı, özellikle 2016 yılının Türkiye turizmi açısında ciddi bir darboğazdan geçilen yıl olduğunu ifade ederek, Türkiye’nin imajındaki hasarın da onarılmasıyla önümüzdeki yılların sektör açısından da Türkiye açısından da daha verimli, bereketli olacağını ümit ettiğini aktardı.

VATANDAŞLARIMIZ ÇDUYARLI

Turizm sektörünün yaşadığı darboğazdan dolayı turizm acil eylem planını yürürlüğe koyduklarını ve ilave tedbirler aldıklarını hatırlatan Avcı, Cumhurbaşkanı Erdoğan riyasetinde yeni bir turizm hamlesi başlattıklarını dile getirdi. Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın Avrupa'da yaşayan Türkiye asıllı 6 milyonluk nüfusa tatillerini Türkiye'de yapma, gelirken mümkünse komşu ve iş arkadaşlarını da davet etmeleri çağrısında bulunduğunu hatırlatan Avcı, “Bu mesaj Avrupa'da çok ciddi karşılık buldu. Hollanda'daki olaylardan sonra Sayın Cumhurbaşkanımız bu çağrısını özel olarak Hollanda ve Almanya'da yaşayan Türklere yineledi. ‘Türk misafirperverliğini, Türk insanının insana bakışını, davranışını burada gözlemlemelerine fırsat tanıyalım, onları ağırlayalım, böylece dünyada insanlığın ölmediğini onlar da görmüş olsunlar.' mealinde bir açıklaması ve çağrısı oldu. O kampanya çerçevesinde Sayın Cumhurbaşkanımız, Avrupa'da yaşayan vatandaşlarımıza ‘Düğün derneğinizi, cemiyetlerinizi ülkenizde yapın' çağrısında bulundu. Vatandaşlarımızın bu çağrıya duyarlı olduklarına 8-9 Mart'ta Berlin'de tur operatörleriyle yaptığımız görüşmelerde şahit olduk” diye konuştu.

2017 UMUDU

Rusya ile yaşanan uçak krizi sebebiyle 2016'nın Rus pazarı bakımından çok sıkıntılı bir dönem olduğunu anlatan Bakan Avcı, Cumhurbaşkanı Erdoğan ve Rusya Devlet Başkanı Putin'in siyasi iradelerinin sonucu olarak ilişkilerin her alanda olduğu gibi turizmde de ciddi bir toparlanma sürecine girdiğini, Moskova'da yapılan görüşmelerde çok güzel sonuçlar alındığını vurguladı. Berlin'deki uluslararası turizm fuarında Türkiye'nin büyük ilgi gördüğünü dile getiren Avcı, “Şu açıkça görülüyor ki hiç bu olaylardan haberi olmayan birisi dışardan baktığı zaman ‘Bu yıl fuarın konuğu Türkiye' derdi. Gerek profesyonellerin ilgisinden gerek daha sonra arkadaşlarımın verdiği bilgilerden teyit edildiği üzere normal vatandaşların kitlesel ilgisinden, stantlarımızın oradaki performanslarından bu durum, çok açık olarak görülüyordu. Avrupa pazarında da her şeye rağmen 2017'nin 2016'dan daha iyi olacağı ümidimi muhafaza ediyorum” ifadelerini kullandı.

DENİZ, KUM, GÜNEŞTEN İBARET DEĞİL

Son yıllarda turizm tanıtma stratejilerinde radikal değişiklikler yaptıklarını dile getiren Bakan Avcı, Türkiye’nin geçmişte daha çok deniz, kum ve güneş ülkesi olarak tanıtıldığını söyledi. Bakan Avcı, şöyle konuştu: “Sadece bu motifle bile Türkiye dünyada 6. büyük, Avrupa'da 4. büyük destinasyon haline gelmişti. Oysa sadece deniz, kum, güneşten ibaret değil. Türkiye, tüm turizm türlerinde başa güreşecek ülkelerden biri. Biz bugüne kadar bunu gereği gibi değerlendiremedik. 2016 yılında yaşadığımız darboğaz bize turizmimizi belli bir mevsime, belli bir ürün gamına hapsetmememiz gerektiğini, deniz, kum ve güneşin dışında, yani yaz turizmi dışında da Türkiye'nin bütün bir yıla yayılabilecek turizm imkanlarına sahip olduğunu gösterdi. Sektörümüz ve Bakanlığımız bu alanda ciddi bir gayret içine girdi. Bunun sonuçlarını 2017 de dahil olmak üzere önümüzdeki yıllarda fazlasıyla alacağımızı ümit ediyorum.”

YAPILAN ARAŞTIRMAYA DİKKAT ÇEKTİ

Berlin'deki fuarda yabancı tur operatörlerinin yaptıkları araştırmaya değinen Bakan Avcı, önümüzdeki yıllarda turizmin Türkiye açısından daha verimli geçeceğine inandığını söyledi. Bakan Avcı, “Önceki yıllarda Türkiye'ye gelmiş ama 2016'da terör tehditleri veya medyada yer alış biçimlerinden esinlenerek Türkiye'yi değil başka destinasyonları, İspanya'yı, Yunanistan'ı tercih etmiş olan turistlerle yapmış oldukları bir araştırma şunu gösteriyor: Türkiye'yi önceden bilen insanlar, 2017 ve sonrası için tercihleri sorulduğunda ‘Tabii ki Türkiye’ diyorlar çünkü araştırma sonucu gösteriyor ki her alanda, beşeri altyapı, fiziki altyapı, hizmet kalitesi ve fiyat avantajı bakımından Türkiye'nin ne kadar avantajlı bir ülke olduğunu bizzat görmüşler. İnşallah ülkemizin imajındaki hasarın da onarılmasıyla önümüzdeki yılların sektörümüz açısından da Türkiye açısından da daha verimli, bereketli olacağını ümit ediyorum” açıklamasında bulundu.

Haber Merkezi