Sayfa Yükleniyor...
Tarım sektörü son dönemde başta internet siteleri ve dergiler olmak üzere medyanın odak noktasında yer almaya başladı. Yaşanan yoğun ilgi, tarım sektörünü zirveye taşırken tarımın hem ekonomisini hem de popülerliğini arttırdı
NURETTİN BAKİ-ÖZEL HABER
Zorlu rekabet koşulları ve artan verimlilik ihtiyacıyla çiftçiler ve tarım sektörü, diğer tüm teknolojik trendler gibi tarımda yaşanan gelişmeleri anlık takip etmek zorunluluğuyla karşı karşıya. Son dönemde tarım sektörüne yönelik dergi ve internet sitelerinin sayısında yaşanan ciddi artış, bu ihtiyacı karşılamaya başladı. Sektör temsilcileri ise internet ve dergilerle dijital alanda yaşanan tarıma yönelik yoğun ilginin hem tarım ekonomisini hem de tarım popülerliğini artıracağı konusunda hemfikir. Daha önce tarımla ilgilenmeyen birçok kesiminin tarımı odak noktasına aldığını aktaran Tarım Yazarı Ali Ekber Yıldırım, özellikle büyük holdingler ve şirketlerin tarım sektörüne girmeye ve bu alanda ciddi yatırımlar yapmaya başladığını söyledi. Yıldırım, “Tarım dergileri ve internet siteleri başta olmak üzere medyanın tarım sektörüne olan yoğun ilgisi bütün kesimler tarafından olumlu karşılanıyor. Tarım sektörüne mutlaka olumlu bir etkisi oluyor. Çünkü bundan birkaç yıl öncesine kadar medya tarım konusuyla çok fazla ilgilenmiyordu. Sayfalarda çok az yer bulabiliyordu. Fakat sonra hem uygulanan tarım politikalarıyla birlikte ülkedeki tarımsal yapıda bir değişim oldu ve daha önce tarım yatırım yapmayan iş insanları, holdingler, şirketler, tarım sektörüne girmeye başladı. Böylece daha önce köylüler, çiftçiler gazete okumaz deyip mecralarında tarıma yer vermeyen medya da buna bağlı olarak tarımla daha çok ilgilenmeye başladı. Tarıma özel sayfalar yapılmaya başlandı. Dergiler ve internet siteleri arttı. Çünkü tarım sektörü artık hem takip edilen hem de ilan veren bir konuma geçti. Özellikle bankalar daha önce çiftçilerin kapısının önünden bile geçmeyen bankalar ciddi oranda bir kredi vermeye başladı. Dergilere, internet sitelerine ilan vermeye başlandı bu da buraya bir yönelmeye neden oldu. Tarımla hiç ilgisi olmayan, tarım gazeteciliğini dahi yapmayan kişiler bile burada para var deyip internet sitesi ve dergi çıkartmaya başladı. Bunun dışında yine televizyonlar kurulmaya başladı. Bunların tarım sektörüne ciddi katkısı oldu. Tarımla uğraşanlardan duyduklarımız bize bunu gösteriyor” diye konuştu.
“ÇİFTÇİNİN İŞİ KOLAYLAŞTI”
Tarım sektörüne artan yoğun ilginin ürünün tanıtılmasından çok üretim yapılırken üreticinin işini kolaylaştırıldığını ifade eden Yıldırım, “Daha önce bilmediğim bilgilere artık daha kolaylıkla ulaşabiliyorum deniliyor. Özellikle televizyon kanallarının alanında uzman, öğretim görevlilerini ekrana çıkararak çiftçileri, üreticileri kısacası tarımla ilgilenen bütün kesimleri bilgilendiriyor. Çiftçiler açısından çok önemli katkılar sunmuş oluyorlar. Ürünün tanıtılmasından çok üretim yapılırken çiftçinin işini kolaylaştırdı. Çünkü daha önce üniversitede, tarım il müdürlüklerinde ulaşamadıkları bilgiler ayağına gelmiş oldu. Değerli uzmanlardan değerli bilgi almaya başladılar bu da özellikle verimin artmasını sağladı. Her alanda olduğu gibi burada da sadece köşeyi dönmek parayı bulmak için bu işin içine girenler de var. Bu işi tarım sektörüne fayda sağlamak için yapanlar önümüzdeki dönemde yerini sağlamlaştıracaktır ancak dediğim gibi sadece para kaygısıyla bu işi yapanlar zaman içinde kaybolup gidecektir. Daha önce hiç çiftçilik yapmamış dedesinden kalan ya da yeni toprak alan kiralayarak yatırım yapan ciddi bir girişimci grup da var” dedi.
“SEKTÖR MEMNUN”
Dijital alanda tarım sektörünün ilgi odağı haline gelmesinin sektörü olumlu etkilediğini bunun da memnuniyet yarattığını belirten İzmir Ticaret Borsası (İTB) Meclis Başkanı Barış Kocagöz ise “Dijital medyanın tarım sektörüne dönük yoğun ilgisi tarım sektörüyle uğraşan hepimizi son derece mutlu ediyor. Böyle bir hevesin olmasında dijitalleşme ve globalleşmenin çok büyük bir katkısı oldu. Çünkü internet alanında tarım sektörünün sıklıkla yayınlanabiliyor olması öncelikle işin maliyetini düşürdü. Bildiğimiz gibi tarım sektöründe çok büyük imkânlar dönmüyor ve bu işe gönül veren arkadaşlar da yazılı basın yaparak yaymak yerine daha kolay dijital yapıyorlar. Bu da tarım ve yazılı tarım basını için çok güzel oldu. Ben bu konuda iyi bir görüş seziyorum, bu anlamda mümkün olduğunca bunun okunabilirliğini sağlarsak eğer, tarıma da belli bir anlamda yazılı basının hem bilimsel hem düşünsel anlamda katkı koyacağını düşünüyorum. Bu yüzden basılı dergilerin ve internet sitelerinin tarım sektörüne olan yoğun çabalarını destekliyorum. Daha önce tarıma yönelik medya ya az ya da neredeyse hiç yer vermediği için tarımla ilgilenenler tarımı gerçek anlamda yaşamıyordu. Şimdi en azından bence dijital dünyayla böyle bir imkan çıktı. Bir de tarımla uğraşanlar artık biraz daha fazla okur oldu, bilimden biraz daha fazla yararlanılır oldu. Tarım sektörü için bilimden yararlanmak için de anlık takip istiyorlar. Örnek vermem gerekirse dijital medyada çıkan bir haberimiz 4 günde 10 binin üzerinde tıklanıyor. Bunu yazılı basında yakalamamız hele ki tarımda mümkün değil” değerlendirmesinde bulundu.
Haber Merkezi