Sayfa Yükleniyor...
Tariş Zeytin ve Zeytinyağı Birliği Başkanı Hilmi Sürek, 2017-2018 ürün alım kampanya döneminde ortaklarından 7 bin ton ürün aldıklarını ve bunun karşılığında 96 milyon TL ödeme yaptıklarını açıklayarak, son 10 yılın alımını gerçekleştirdiklerini söyledi
NURETTİN BAKİ
Tariş Zeytin ve Zeytinyağı Birliği 2017-2018 mali genel kurulu, Atatürk Organize Sanayi Bölgesi’nde bulunan Birlik tesislerinde gerçekleştirildi. Genel kurulda konuşan Birlik Başkanı Sürek, ekonomide yaşanan çalkantılara rağmen Tariş Zeytin ve Zeytinyağı Birliği’nin ortaklarından aldıkları güven ve güçle tüm zorlukların üstesinden gelebildiklerini söyledi. Sürek, ülkede bir çok firma konkordato ilan ederken, iflas isterken Tariş Zeytin ve Zeytinyağı Birliği’nin dönemi karlılıkla kapattığını kaydetti.
Kooperatifçiliğin gelecek dönemlerde daha büyük önem taşıyacağını anlatan Sürek, ‘’birlikten güç doğar’’ ifadesinin yaşama geçirilmesinin ekonomideki zorlukları da daha rahat aşmalarına ortam hazırladığını bildirdi. Tariş markasının iç ve dış pazarlarda aranan bir değer olduğunun altını çizen Sürek, önümüzdeki dönemde de bunun artarak, süreceğini anlattı.
Sürek, zeytinyağına uygulanan 80 kuruş prim desteğinin artırılması, sofralık zeytine de prim verilmesi ve zeytinyağı tüketiminin artırılması için de KDV oranının yüzde 8’den 1’e düşürülmesi konularında Bakanlıklar nezdinde girişimlerde bulunacaklarını kaydetti.
SON 10 YILIN EN YÜKSEK FİYAT ALIMI
Tariş Genel Müdürü Güngör Şarman da konuşmasında Birliğin 2017-2018 sezonunda Birliğin tarafından son 10 yılın en yüksek tutarlı zeytinyağı alımı gerçekleştirildiğini ifade etti. Şarman, Birliğin 2017-2018 iş yılı faaliyetlerinden 2 milyon 197 bin TL kar elde ettiğine dikkat çekerek, Tariş Zeytin ve Zeytinyağı Birliği’nin son 10 yıldır faaliyetlerini karlılıkla yürüttüğünü anlattı. Şarman sözlerini şöyle sürdürdü: “Her sezon olduğu gibi kalite odaklı üretim anlayışı bu sezonda devam ettirilmiş, tüketicilere yüksek kaliteli ve güvenilir zeytinyağını tedarik eden marka yine Tariş olmuştur. Tüketicilerin farkındalık seviyelerinin her geçen gün arttığı, bilgiye erişimin çok hızlı olduğu günümüzde sektördeki bu konumumuzu korumamız gerektiğinin farkındayız ve tüm ekibimizle birlikte bu amaç için gayret gösteriyoruz.’’