Tekstil ihracatçıları İspanya pazarını hedefliyor

Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği, Ege Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği ve Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği’nin iş birliğinde “İspanya Tekstil ve Konfeksiyon Dijital Ticaret Heyeti”nin açılış programı gerçekleştirildi


  • Oluşturulma Tarihi : 25.05.2021 10:28
  • Güncelleme Tarihi : 25.05.2021 10:28
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
Tekstil ihracatçıları İspanya pazarını hedefliyor

ÖZKAN PEKÇALIŞKAN

Ticaret Bakanlığı desteğiyle Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (EHKİB), Ege Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği (ETHİB) ile Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği (UTİB) tekstil ve konfeksiyon sektörlerinin lider pazarlarından İspanya’ya beş gün sürecek dijital ticaret heyetinin açılışı yapıldı. Dünya Gazetesi Yöneticisi Hakan Güldağ’ın moderatörlük yaptığı İspanya Tekstil ve Konfeksiyon Dijital Ticaret Heyeti’nin açılış töreni Ege Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Nuri Uz, Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Başkanı Burak Sertbaş, Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği Başkanı Pınar Taşdelen Engin, Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkanı İsmail Gülle ve Türkiye Cumhuriyeti Madrid Büyükelçisi Burak Akçapar katılımıyla gerçekleşti.

ALTERNATİF PAZARLARA YÖNELİNİYOR

Açılışta konuşan Türkiye Cumhuriyeti Madrid Büyükelçisi Burak Akçapar şunları dile getirdi: “EİB, UTİB, TİM’in ülkemizin Avrupa’nın en büyük tekstil üretici olmasında çok büyük katkıları var. İspanya ile Türkiye yıllar içinde güçlenerek artan bir ticaret hacmine ulaştı. Tekstil sektörü Türkiye’nin ihracatının itici gücü. 2020’de tüm ülkelere gerçekleştirilen toplam ihracatımızın yüzde 43’ünü tekstil ve konfeksiyon sektörü oluşturdu. İspanya’nın 2020 yılında gerçekleştirdiği tekstil ithalatının yüzde 12’si ülkemizden. Ülkemiz, Çin ve Bangladeş’ten sonra üçüncü büyük tedarikçi durumunda. Pandemi etkisiyle küresel değer zincirleri alternatif pazarlara yöneliyor. AB ile Gümrük Birliği çerçevesindeki ilişkilerimiz, lojistik, yüksek kalite ve standartlara uygun sürdürülebilir üretim ve ihracat kapasitemizle İspanya pazarında tesis ettiğimiz entegrasyondan memnuniyet duyuyoruz. İspanya’nın önde gelen firmalarını pandemi döneminde bu kadar yüksek katılımcıyla ilk defa bir araya getiren bu etkinlik İspanya-Türkiye arasında hedeflediğimiz 20 milyar euro ticaret hacmine giden yolda çok önemli bir adım.”

İSPANYA’YA İHRACATIMIZ YÜZDE 43 ARTTI

Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkanı İsmail Gülle ise 2020 yılında İspanya’nın 6 milyar 685 milyon dolarla en çok ihracat yapılan yedinci ülke olduğunu, Türkiye’nin ise İspanya’nın en büyük on ikinci tedarikçisi konumunda olduğu bilgisini verdi. “Pandeminin etkisiyle küresel ticarette yaşanan daralmadan nasibini alan ikili ticari ilişkilerimiz, bu yıl güçlü bir toparlanma ivmesi yakaladı. Yılın ilk dört ayında, İspanya’ya ihracatımız, yüzde 41,3 artarak 2 milyar 917 milyon dolara ulaşmıştır. Bu artış trendi yılın tamamında belirgin bir şekilde devam edecektir. Pandeminin başından bugüne kadar 57 ülkede 73 Sanal Ticaret Heyeti organizasyonuna imza attık. İnanıyorum ki, bu heyetler ülkemizi, 2021 yılında erişmek ve aşmak istediğimiz, 184 milyar dolar ihracat hedefine, hatta 200 milyar dolar seviyelerine ulaştıracaktır.”

YÜZDE 51 ARTIŞ GÖSTERDİ

Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği Başkanı Pınar Taşdelen Engin, İspanya’nın yılda yaklaşık 3,5 milyar dolar tekstil ve 21 milyar dolar hazır giyim ve konfeksiyon ithalatı gerçekleştiren bir pazar olduğunu vurguladı. Taşdelen Engin sözlerini şöyle sürdürdü: “Türkiye’nin İspanya’ya tekstil ihracatı 2021 ilk 4 aylık dönemde yüzde 51 artış ile 119 milyon dolara yükseldi. İspanya 2021 yılı aynı dönemde UTİB’in ihracatında ise 3’üncü sırada yer alıyor. Bununla birlikte İspanya’yı bizim için özel yapan en önemli şeylerden biri de dünyanın en büyük hazır giyim şirketlerinden olan Inditex. Inditex dünyada 8 bine yakın (7.799) fabrikada üretim yaptırıyor. Türkiye’nin bu üretimde önemli bir ağırlığı var. Çok sayıda ülkede devam eden söz konusu üretimlerin ve girdilerin satın alım kararları, merkezden ve ülke ofisleri olarak müşterek kararlarla alınıyor. Dolayısıyla biz İspanya Dijital Sektörel Ticaret Heyetimiz ile sadece İspanya pazarına değil söz konusu firmaların farklı ülkelerdeki organizasyonlarına yönelik de çalışma yapmış olacağız ve bunun bu ülkelere yaptığımız ihracata da katkısı olmasını hedefliyoruz.”

RAKAMLARIMIZ OLUMLU SEYREDİYOR

Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Başkanı Burak Sertbaş, 2020 yılında Birlik olarak 167 ülkeye ihracat gerçekleştirdiklerini ve geçen yılki seviyeleri 1,3 milyar doları yakaladıklarını hatırlattı. “2021 yılında Türkiye geneli hazırgiyim ihracatı Ocak-Nisan döneminde geçen yıla göre yüzde 32 artışla 6,3 milyar dolar olarak gerçekleşti. Birliğimizden ise 2021 yılı Ocak-Nisan döneminde geçen yıla göre yüzde 28 artışla 468 milyon dolar ihracat yapıldı. Durumumuzu daha doğru değerlendirmek için salgın öncesi rakamlar ile kıyaslandığında; Ocak-Nisan döneminde 2021 yılında 2019 yılının aynı dönemine göre Türkiye geneli ihracatın yüzde 6 arttığını, Birliğimizde ise yüzde 9 ilerleme kaydedildiğini görüyoruz. Sonuç olarak 2 yıl öncesine göre sektörümüzde ihracat rakamlarımız olumlu seyrediyor. İhracat artışımız bizleri 1,5 milyar dolar olan yıl sonu ihracat hedefimiz için umutlandırıyor.”

SADECE YÜZDE 8 KAYIP YAŞADIK

Ege Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Nuri Uz ise 2020’de tüm olumsuz gelişmelere rağmen Türkiye geneli tekstil ihracatında bir önceki döneme göre sadece yüzde 8 ihracat kaybı olduğunu söyledi. Uz, şunları kaydetti: “Birliğimizin tekstil ihracatında ise 2020 yılı itibariyle bir önceki yıla göre artışa geçtik ve yüzde 6 artışla 240 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdik. 2021 yılı Ocak-Nisan döneminde ise Türkiye geneli tekstil ihracatı geçen yıla göre yüzde 46 artışla 3,2 milyar dolar olarak gerçekleşti. Birliğimizin 2021 yılı Ocak-Nisan dönemi ihracatı ise bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 110 oranında artarak 136 milyon dolar olarak gerçekleştirdi. 2019 yılına göre değerlendirdiğimizde de Ocak- Nisan döneminde yüzde 93 gibi önemli bir ihracat artışı gerçekleştirildi. Pandeminin zorlu koşularına rağmen gerçekleşen önemli ihracat artışları bu yıl için ihracat hedefimizi rahatlıkla yakalayabileceğimizi gösteriyor.”

Açılış programı sonrasında Türkiye’nin Madrid Ticaret Müşaviri Nazlı Seza Onat ve Barselona Ticaret Ataşesi Elif Berrak Taşyürek İspanya pazarıyla ilgili bilgilendirme sunumu yaptı.

Haber Merkezi