- Gündem
- 22.04.2025 18:33
Türk Hava Yolları (THY) Sinop- İstanbul seferlerini karşılıklı olarak iptal ettiç Peki uçak seferleri iptal olursa ne olur? Seferler iptal edilince bilet geri iade alınabilir mi? Detaylar haberimizde...
Türk Hava Yolları (THY), bugün gerçekleştirilmesi planlanan İstanbul-Sinop seferlerinin, Sinop'ta yaşanan olumsuz hava koşulları sebebiyle karşılıklı olarak iptal edildiğini duyurdu. THY Basın Müşavirliği tarafından yapılan açıklamada, bugünkü TK 2844-2845 seferlerinin, Sinop'taki hava durumu koşulları nedeniyle iptal edildiği belirtildi. Bu doğrultuda uçak seferleri iptal olursa ne olur? Seferler iptal edilince bilet geri iade alınabilir mi? gibi merak edilen tüm soruların cevabı haberimizin devamında.
Olumsuz hava koşulları veya diğer sebeplerden dolayı hava yolu şirketlerinin uçuşları iptal etmesi gerekebilir. Bu tür durumlarda, iptal edilen uçuşa kayıtlı yolculara çeşitli haklar sunulmaktadır. Yolcular, uçuş iptal edildiğinde aşağıdaki seçeneklerden birini tercih edebilir:
1. Bilet ücretinin iadesi: Yolcu, uçuş iptal edildiğinde bilet ücretinin tamamını geri alabilir.
2. Ücretsiz değişiklik veya iade: Yolcu, seyahat başlangıç noktasına ücretsiz bırakılabilir veya bilet bedelini geri alabilir.
3. Güzergah değişikliği: Yolcu, varış noktasına alternatif bir güzergahla yönlendirilebilir.
4. Yeni bir uçuş ayarlama: Yolcu, daha ileri bir tarihte aynı rotaya yeni bir uçuş ayarlanabilir.
Bu haklar, yolcuların uçuş iptali durumunda haklarını korumasını sağlamak amacıyla sunulmaktadır. Yolcular, tercih ettikleri seçeneği belirleyerek uçuş iptali sonrası en uygun çözümü elde edebilirler.
Hava yolu ulaşımında, uçuş saatleri ve tarihleri değişebilir. Uçuşlar operasyonel nedenlerle iptal edilebilir veya kalkış/ varış noktalarında birtakım olağanüstü durumlar yaşanabilir. Uçuş iptali durumunda aşağıdaki hizmetler sunulmaktadır:
İşlemlerinizi kolay ve hızlı bir şekilde THY'nin resmi internet sitesi ve mobil uygulamamızdaki "bilet yönetimi" kısmından gerçekleştirebilirsiniz.
Uçuşunuz iptal olduğunda, belirli kurallar dahilinde başka bir uçuşla değişiklik yapabilirsiniz.
Uçuşunuzu başka bir uçuşla değiştirmek istemiyorsanız, belirli kurallar dahilinde kesintisiz iade işlemi gerçekleştirebilirsiniz. (Kısmi olarak kullanılmış biletlerinizde iade kısmi olarak gerçekleştirilir.)
Tarife değişikliği: Uçuşunuzda tarih, saat veya uçuş numarasında operasyonel sebeplerle gerçekleştirilen değişikliklerdir. Bu gibi durumlarda aşağıdaki hizmetler geçerlidir:
1. İşlemlerinizi kolay ve hızlı bir şekilde THY'nin resmi internet sitesi ve mobil uygulamamızdaki "bilet yönetimi" kısmından gerçekleştirebilirsiniz.
2. Tarife değişikliği nedeniyle önerilen yeni uçuşunuzu onaylayabilirsiniz.
3. Önerilen uçuşun tarih ve güzergahı planınıza uymuyorsa, belirli kurallar dahilinde ücretsiz değişiklik yapabilirsiniz.
4. Farklı bir uçuşa katılmak veya uçuşunuzu değiştirmek istemiyorsanız, uçuşunuzu iptal ederek ücret iadesi alabilirsiniz. (Kısmi olarak kullanılmış biletlerinizde iade kısmi olarak gerçekleştirilir.)
Olağanüstü hâl (OHAL): Acil durumları ifade eden salgın hastalıklar, toplumu etkileyen negatif olaylar veya uçuşun gerçekleşmesine uygun olmayan meteorolojik şartlar, doğal afetler gibi durumları içermektedir. Bu gibi durumlarda aşağıdaki hizmetler sunulmaktadır:
1. İşlemlerinizi kolay ve hızlı bir şekilde THY'nin resmi internet sitesi ve mobil uygulamamızdaki "bilet yönetimi" kısmından gerçekleştirebilirsiniz.
2. Frima olağanüstü hâl nedeniyle uçuş aksaklığı yaşayan yolcularına, belirlenmiş kurallar dahilinde başka bir uçuşla değişiklik yapma kolaylığı sağlıyor.
3. THY, uçuşunu değiştirmek istemeyen yolcularına belirlenmiş ücret kuralları dahilinde iade kolaylığı sağlıyor. (Kısmi olarak kullanılmış biletlerinizde iade kısmi olarak gerçekleştirilir.)
OHAL kapsamında yapılan değişikliklerde ücret farklılıkları doğabilir.
OHAL kapsamında yapılan iptallerde biletleme bedelinin tamamı iade edilmeyebilir.
Rötar (Gecikme): uçakların planlanan kalkış ve iniş saatinden geç havalanması veya iniş yapması anlamına gelir. Gecikme durumunda aşağıdaki hizmetler sunulmaktadır:
1. Gecikme süresine göre belirlenmiş kurallar dahilinde uçuşunuzu değiştirebilirsiniz.
2. Gecikme süresine göre belirlenmiş kurallar dahilinde uçuşunuzu iptal edip ücret iadesi alabilirsiniz.
3. Gecikme süresine göre belirlenmiş kurallar dahilinde size sunulan ek hizmetlerden yararlanabilirsiniz.
4. İşlemlerinizi THY çağrı merkezinden ve satış ofisleri aracılığıyla yapabilirsiniz.