- Gündem
- 09.06.2025 17:39
Ticaret Bakanlığı, vatandaşların internet arama motorları üzerinden ulaştıkları servis bilgilerine karşı dikkatli olmaları gerektiğini belirterek, “Servis bilgileri mutlaka ilgili firmanın resmi internet sitesi ya da Servis Bilgi Sistemi üzerinden teyit edilmelidir.” açıklamasında bulundu.
Tüketicilere, ürünlerin bakım, onarım ve kurulum hizmetleri için internetten ulaştıkları yetkili servis bilgilerini mutlaka kontrol etmeleri çağrısı yapıldı. Bu bilgilerin, ilgili markaların resmi web siteleri ya da Ticaret Bakanlığı’nın oluşturduğu Servis Bilgi Sistemi (SERBİS) üzerinden teyit edilmesi gerektiği vurgulandı.
Bakanlık tarafından yapılan bilgilendirmede, yaz aylarının gelmesiyle birlikte özellikle klima başta olmak üzere birçok elektronik cihaz için servis taleplerinin arttığına dikkat çekildi.
Bu hizmetlerden faydalanmak isteyen tüketicilerin çoğunlukla internet aracılığıyla yetkili servislere ulaştığına dikkat çekilen açıklamada, ""Bazı kişi veya firmalar, bu durumu kendi lehlerine çevirerek sponsorlu reklamlar aracılığıyla arama sonuçlarında üst sıralarda görünmektedir. Ayrıca üretici ya da ithalatçı firmaların marka ve logolarını izinsiz kullanarak kendilerini 'yetkili servis' gibi tanıtmakta ve tüketicileri mağdur edebilmektedir" ifadelerine yer verildi.
Açıklamada, sahte servis uygulamalarının tüketiciler üzerinde ciddi mağduriyetlere neden olduğu vurgulanarak, orijinal olmayan yedek parçaların kullanılması, ürünün garanti kapsamı dışında kalması, yanlış veya yetersiz müdahaleler sonucu ürünün hasar görmesi, tamiratın eksik ya da hiç yapılmaması, aşırı ve haksız servis ücretleri ile bazı durumlarda uzaktan erişim yoluyla kişisel verilere izinsiz erişim gibi dolandırıcılık olaylarının yaşandığına dikkat çekildi.
Tüketicilerin bu tür yanıltıcı uygulamalardan korunması amacıyla Bakanlık tarafından SERBİS (www.servis.gov.tr) sisteminin hayata geçirildiği bildirildi ve şu ifadeler paylaşıldı:
"SERBİS sayesinde, ürünlere ait yetkili servis bilgilerine hızlı ve güvenli biçimde ulaşmak mümkündür. Yetkili servis hizmeti alınmadan önce ürünün üretici veya ithalatçı firma bilgisi mutlaka kontrol edilmelidir. İnternet aramalarında ulaşılan servis bilgilerinin doğruluğu, firma resmi internet sitesi veya SERBİS üzerinden doğrulanmalıdır. Tüketicilerimiz, şüpheli durumlarda veya sahte servis girişimleriyle karşılaştıklarında Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER) ve Ticaret Bakanlığı resmi internet sitesi aracılığıyla şikayet ve ihbarda bulunabilirler."