Torbalı dertli

İzmir Banliyö Sistemi kapsamında yapılan Aliağa-Cumaovası hattının Torbalı'ya kadar uzatılması, tartışmaları da beraberinde getirdi İZBAN Torbalı hattı açıldı ama tartışmaları da beraberinde getirdi. İZBAN’ın şehir merkezinin en yoğun bölgesinden geçmesi ile mevcut ana caddelerin bağlantılarının koptuğu, cadde ve sokakların daraltığı iddia edildi


  • Oluşturulma Tarihi : 09.02.2016 10:06
  • Güncelleme Tarihi : 09.02.2016 10:06
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
Torbalı dertli

TANER UYANIKER

İzmir Banliyö Sistemi (İZBAN) kapsamında yapılan ve mevcut Aliağa-Cumaovası hattının Torbalı'ya kadar uzatılmasını sağlayan projede ilk sefer 6 Şubat Cumartesi günü gerçekleştirildi.

İZBAN’ın Torbalı’ya ulaşması ise halkı o kadar memnun etmişe benzemiyor. Torbalı Çözüm Bekliyor Derneği Başkanı Metin Şimşek, İZBAN’ın şehrin merkezinden geçmesi nedeniyle cadde ve sokakların kapandığını iddia ederek, nefes alamadıklarını söyledi. Şimşek, İZBAN’ın yer altına alınması talebinde bulundu.

500 BİNLERE DAYANACAK

Torbalı’nın sanayisi, tarımı, metropolis antik kenti ve bölgesel konumu ile İzmir ve Türkiye’nin en fazla nüfus artışına sahip olan ve ekonomiye katma değer sağlayan sosyal bir ilçesi olduğunu ifade eden Şimşek, TÜİK’in verilerine göre Torbalı’nın bugün 157 bin olan nüfusunun beş yıl sonra 200 bine, en fazla yirmi yıla kadar ise 500 binlere dayanacağını iddia etti.

“İZBAN HAYATIMIZI FELÇ ETTİ”

Geçmişte Torbalı’nın, bu kadar büyüyeceğinin planlanamaması nedeniyle alt yapının, taşıt ve yaya trafiğinin yetersiz kaldığını iddia eden Şimşek, “Geçmişte ön görülemeyen, ancak devlet kurumları dahil herkesin ön gördüğü büyümeye karşı mevcut cadde ve sokaklara yenileri eklenmesi gerekirken; İZBAN şehir merkezinin en yoğun bölgesinden geçmesi ile mevcut ana caddelerimizin bağlantısını kopardı. Cadde ve sokakların daralmasına, hatta kapanmasına neden oldu. Torbalı’da yaşam standardını düşürdü. Hayatımızı felç etti. Bugünümüzü kurtarmak ve gelecek nesillere yaşanabilir bir İzmir bırakabilmek için Torbalı’nın girişinden çıkışına kadar İZBAN yeraltına alınmalıdır. İZBAN yeraltına alındığında kapanan cadde ve sokaklar açılacak, görüntü kirliliği yapan ve ulaşımı engelleyen beton ve demir yığınlarından kurtulacak, 225 bin m2 sosyal yaşam alanı kazanacağız” dedi.

“FİZİKİ YAPIYA UYMUYOR”

“Nefes alamıyoruz” diyen Şimşek, “Üç ana caddemizden ikisi tamamen kapatıldı diyebiliriz. Tek cadde üzerinden 157 binlik nüfus gidiyor. Köprülerin yapılma aşamaları Torbalı’nın fiziki yapısına uymuyor, caddelerimiz dar. İZBAN ana caddelerin bağlantılarını kopardığı için dönüşüm sağlayamıyoruz. Bazı caddelerin girişi kapandı. Köprüleri 2 caddeye bağlayıp dört caddeyi iptal etti. Diğer caddelere giremememiz bize sıkıntı yaratıyor” diye konuştu.

“İZBAN YER ALTINA ALINSIN”

Torbalı’nın girişinden çıkışına kadar İZBAN’ın yeraltına alınması ile taşıt ve yaya trafiğinin çözüleceğini iddia eden Şimşek, “Denizli-İzmir hattını durdurmadan TCDD’ye ait olan, ancak taşıt ve yürüyüş yolu olarak kullandığımız, demir yolunun kenarındaki bölümden servis yolu vererek İZBAN’ı yeraltına alabiliriz. Fakat Selçuk İZBAN hattı açıldığında, Selçuk İZBAN’ı durduramayacağımız için bugünkü imkanları kaybedeceğiz, ileriki yıllarda yapmak istesek de şartlar elvermeyecek. Bu nedenle yetkililerimiz acil karar alıp, Selçuk hattı açılmadan İZBAN’ın yeraltına alınmasını sağlanmalıdır” dedi.

İLÇE İÇİN ENDİŞELİLER

İZBAN'ın açılmasının kendilerinin çalışmalarını engellemeyeceğini ifade eden Şimşek, konuşmasını şöyle sürdürdü: “Biz bugünümüzü ve geleceğimizi görerek gelecek yüzyıllara hizmet edecek çalışmalar içerisinde mücadelemizi veriyoruz. Gün geçtikçe ilçemizdeki sorunlar yumak haline dönüşecek yaşanmaz bir hal alacak. Torbalı Çözüm Bekliyor Derneği olarak çok değil beş, on yıl sonra aranacak çözümler için bu günden önlem almaya çalışıyoruz. Her geçen gün hızla artan nüfusumuzu göz önüne alarak çalışmalarımızı ciddi bir şekilde takip ediyoruz. İZBAN’ın taşıt ve yaya trafiğine verdiği olumsuzluklara karşı üç çözümümüz var: Torbalı'nın girişinden çıkışına kadar yer altına alınması, İZBAN'ın kolonlar üzerinden gitmesi, İZBAN ve Devlet Demir Yolları’nın Torbalı’nın çevresinden gitmesidir.”

Şimşek, İZBAN’ın yeraltına alınmasıyla ortaya çıkacak 225 bin m2’lik alanda: Torbalı-Tepeköy istasyonlarını mesire alanı, iki istasyon arasında 3,5 km’lik yürüyüş yolu, bisiklet yolu, spor egzersiz alanları, oturma ve dinlenme alanları yapılmasını talep ettiklerini söyledi.

Haber Merkezi