Sayfa Yükleniyor...
Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlunun Torbalı müjdesi kenti sevinç yaratırken İZBANda en merak edilen soru sefer sıklığı sorunun aşılıp aşılamayacağı
Hürriyet Gazetesi haberine göre Torbalı müjdesinin altındaki acı gerçek: TCDD sinyazilasyon sistemini değiştirmedikçe, İZBAN için gelecek yeni tren setlerinin de hiçbir faydası olmayacak. İzmirliler yine beklemeye devam edecek 40 değil, 140 set de gelse sefer sıklığını artırmak mümkün değil görüşünde
İZBANIN SEFER SIKLIĞI İSTENİLEN DÜZEYE ULAŞAMIYOR
Projenin nihai hedefi, baştan beri günde 550 bin yolcu ve buna göre alt yapının düzenlenmesi gerekiyor. İZBAN şirketi de bu hedefe göre yatırımlarını yapıyor. Bu amaçla 33 setle başlayan işletmecilik için hedef doğrultusunda ilave 40 set için ihale yapıldı ve trenler gelmeye başladı. Ancak buna rağmen TCDD tarafından düşük seviyedeki mevcut sinyalizasyon sistemi yenilenemedi. Hatta şu anda Torbalıda yapılan sistem bile daha ileri düzeyde. Yani Torbalı istasyonları açıldığında aynı hat üzerinde iki farkı sinyalizasyon sistemi çalışacak.
40 DEĞİL, 140 SET DE GELSEDE
Hürriyetten alınan habere göre Torbalı hattındaki sinyalizasyon çok daha sık tren işletmeciliğine imkan sağlarken, trenler Cumaovasından itibaren yine 10-12 dakika barajının içine girecek. İşin uzmanları bu nedenle 40 değil, 140 set de gelse sefer sıklığını artırmak mümkün değil görüşünde.
FAYDASI OLMAYACAK
Çünkü İZBAN trenlerinin bulunduğu hat üzerindeki mevcut sinyalizasyon sistemi şu anda 6-7 dakikada bir sefere izin veriyor. Ancak İZBANın yanı sıra TCDDye ait bölgesel ve ulusal yük trenleri de aynı hatta çalışıyor. İZBAN günde 196 sefer yaparken, TCDDninki 69u buluyor. Bu da İZBAN sefer sıklığının 10-12 dakikada bire düşmesine neden oluyor. Dolayısıyla TCDD sinyazilasyon sistemini değiştirmedikçe, İZBAN için gelecek yeni tren setlerinin de hiçbir faydası olmayacak. İzmirliler yine beklemeye devam edecek deniliyor. TCDD ile İZBAN trenlerinin hız farkları da bir gecikme yaratıyor. Mevcut sinyalizasyon, hatta bir TCDD treni girdiğinde o trenin bulunduğu blokun hemen öncesindeki ve hemen sonrasındaki bloku da sefere kapatıyor. TCDD trenlerinin uzunluğu düşünüldüğünde, kapalı bloklar bazen kilometrelerce olabiliyor. TCDD treni yavaş giderse blokların meşguliyeti artıyor, bu da İZBAN treninin rötar yapmasına neden oluyor. Metro ve İZBAN gibi raylı sistemlerde temel amaç sık işletmecilik yapmak. 15 dakikada bir tek seferde 3 bin yolcuyu taşımak yerine, 5 dakikada bir gelip üç kez biner yolcu taşımak tercih ediliyor. Yeni setler belki bir ölçüde rahatlama yaratacak ama 180 milyon doları (360 milyon TL) geçen bir yatırımın karşılığının sefer sıklığını artırmadan alınması mümkün görünmüyor.
Haber Merkezi