Sayfa Yükleniyor...
Alaybey-Mavişehir arasında 14 durakla hizmet verecek Karşıyaka tramvayının seferlerine başlamasının ardından düşüncelerini dile getiren vatandaşlar, tramvayın İzmirin trafiğini rahatlatmada etkili olmayacağını söyledi
NİLGÜN TAZE - ÖZEL HABER
İzmir Büyükşehir Belediyesinin yürüttüğü ve yaklaşık 450 milyon TL harcanarak hayata geçirilen Karşıyaka-Mavişehir, Konak-Fahrettin Altay tramvayı, toplu ulaşımda yeni bir dönemin daha kapılarını açtı. Yapımı tamamlanan 14 duraklı Karşıyaka hattının test sürüşlerinin İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlunun da katılımıyla başlamasının ardından tramvay seferlerinin hazirana kadar yolcular tarafından ücretsiz kullanabileceği açıklandı.
İlk defa tramvayı kullandığını söyleyen vatandaş Nuri Ergür, tramvayın trafiği rahatlatmada etkili olamayacağını söyleyerek, Araç sahiplerinin arabalarını kapılarının önüne bırakıp tramvayla işlerine gelip gideceğini sanmıyorum. Tramvay sadece yine toplu taşıma araçları ile işe gidip gelmek zorunda kalan vatandaşlar tarafından kullanılan bir alternatif olacak. Gözüme ilk çarpan eksiklik tramvayın etrafında yeteri kadar güvenlik önlemlerinin alınmayışı oldu. Her an bir çocuk yada yaşlı çıkma olasılığı var ve buda ölümle sonuçlanan ciddi kazalara sebebiyet verebilir. Tramvay yolu etrafına çekilecek olan koruma şeritlerinin olası kazaları engellemede etkili olacağına inanıyorum. Tramvayın 20 dakikada bir gelmesi uzun bir süre. Süreler daha kısa tutulup tramvay boyutlarının da uzatılması bu çalışmayı daha da verimli hale getirecektir dedi.
BÜYÜK KAZANÇ
Benzin fiyatı ve otopark ücretlerinin göz önünde bulundurulduğunda araç sahiplerinin tramvayı kullanmasının kendilerine büyük kazanç sağlayacağını ifade eden Gökalp Elgün, Günde en az 20 TL benzin, 8-10 TLde park yeri parası harcanacağını düşünecek olursak günde 30 ayda 900 TL gibi bir rakam yapar. Hepimizin bildiği gibi Alsancak ve Karşıyakanın en büyük problemi yeterli araç park yerlerinin olmayışı. Akıllı araç sahipleri bence arabasını kapısının önüne bırakarak işine tramvayla gidip gelir. İZBANın yapılmasından sonra çoğu araç sahibi işlerine İZBANı kullanmaya başlamıştı. Aynı tercih tramvay içinde yapılırsa küçük çaplı da olsa trafik rahatlayabilir. Ben kendi adıma tramvayın İzmire kazandırılmasını faydalı buluyorum. Bu tür hizmetler için İzmir için güzel nimetler açıklamasını yaptı.
OTOBÜSLERE ALTERNATİF
Tramvay yapım sürecinde trafiğin aşırı tıkanmasının vatandaşlara zor anlar yaşattığını hatırlatan vatandaş Hasibe Alkan şu ifadeleri kullandı: Uzun yıllar İstanbulda yaşayan biri olarak İzmiri çok verimsiz bir hale gelmiş buldum. İzmir bence hem trafiği hem de ekonomisi ile gelişime kapalı olduğu için oldukça kısır kalmış bir şehir. İzmir emeklilerin yada anne babasından bir şeyler kalmış insanların yaşayabileceği bir kentken iş kurmak isteyenlerin bir yıl sonra kepenk kapatacağı bir şehir haline gelmiş. Tramvayın sadece otobüslere bir alternatif oluşturmaktan başka avantajı olacağını sanmıyorum. Özel araç sahiplerinin araçlarını bırakacağını sanmıyorum. Mavişehirden Karşıyaka iskeleye giden hat iki şeritken tek şeride indirildi. Bu kısıtlanmadan sürücülerin memnun olacağını sanmıyorum. İşe gidiş dönüş saatleri dışında yaşanan kilitlenme dışında İzmir trafiğinde akış var.
SONBAHARDA AÇILACAK
8.8 kilometrelik Karşıyaka tramvay hattında ray döşeme çalışmaları Nisan 2015te başlamış, 2017 yılı Ocak ayında ise test sürüşlerine geçilmişti. Karşıyaka tramvayı, Alaybeyden başlayıp Karşıyaka sahilinden gidiş ve geliş olmak üzere sahil boyunca devam ederek, Suat Taşer Açıkhava Tiyatrosuna kadar olan kesimde deniz tarafından çift hat olarak çalışacak. İzmir Büyükşehir Belediyesi, Fahrettin Altay Meydanı-Konak- Halkapınar arasında 12.8 kilometre ve 20 durakla hizmet verecek tramvayı da sonbaharda hizmete almayı planlıyor.
Haber Merkezi