- Gündem
- 21.04.2025 10:50
Büyükşehir Belediye meclisinde İzmir’de artan trafik sorunu tekrar gündeme geldi. AK Partili Hızal trafik konusunda pandemi döneminde kriz belediyeciliğinin uygulanmadığını belirtti
ÖZKAN PEKÇALIŞKAN
İzmir Büyükşehir Belediyesi mayıs ayı olağan ikinci oturumu Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Mustafa Özuslu’nun idaresinde gerçekleştirildi. Çiğli Tramvay Hattı Projesi ile Fahrettin Altay-Narlıdere İstihkam Okulu Hafif Raylı Sistem Hattı Projesi için Başkan Soyer’e kredi yetkisi verilmesi oy birliğiyle kabul edildi. Bir önceki meclis oturumunda gündeme gelen trafik tartışması bu oturumda da yaşandı. Çiğli Tramvay Hattı Projesi kapsamında 2021 yılından itibaren yıllara sari kullanmak üzere 55 milyon Euro tutarında ve Fahrettin Altay-Narlıdere İstihkam Okulu Hafif Raylı Sistem Hattı Projesi kapsamında 2021 yılından itibaren yıllara sari kullanılmak üzere 20 milyon Euro tutarında kredinin sağlanması ve kullanılması ile kredilere ilişkin her türlü işlem için Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer’e yetki verilmesi hakkındaki önergeler oy birliğiyle kabul edildi. Soyer’e toplamda 75 milyon Euro kredi için yetki verilmiş oldu.
İZMİRLİLERİ ZENGİN EDİYORUZ
İzmir Büyükşehir Belediye Meclisi AK Parti Grup Başkan Vekili Özgür Hızal, geçtiğimiz oturumda yaptığı trafik eleştirisini bu oturumda da sürdürdü. Hızal, “Pazartesi burada İzmir felç geçiriyor demiştim. Sayı pandemi nedeniyle arttı diye bir cevap vermiştiniz. Bunu kabul ediyoruz. Ama bunun öngörülmesi gerektiğini söylemiştik. Pandeminin ilk günlerinde bir kriz belediyeciliği sözü söylenmişti. Kriz belediyeciliği; yaşanacak olan krizlere şehrin tam manasıyla hazırlanmasıdır. Bunu yapamazsanız kriz belediyeciliğinden bahsedemezsiniz. Sayın Soyer, İzmir’de hükümetin 1 metre dahi metro yapmadığı eleştirisini getirdi. Sizin ifade ettiğiniz şekliyle İzmir’in toplam raylı sistem ağı 186 kilometre. Bunun 136 kilometresi İZBAN. 81 ildeki tek örnek. Merkezi irade ve yerel idarenin ortak yaptığı hat. Elinde 2 buçuk milyar değerinde tren var. Elbette yapacağız. İzmir’in ikinci çevre yolu da yapılacak. Ama itiraz etmeyeceksiniz. Daha yapılmadan çıkıp çevre katliamı yapılıyor demeyeceksiniz. Oturup tartışacağız. İtiraz ettiğiniz ve bugün hepimizin kullandığı Konak Tüneli merkezi hükümet tarafından yapıldı, size devredildi. Yine çözüm olarak düşündüğümüz sizin itiraz ettiğiniz tüp körfez geçidi var. Bunlar sadece bazıları. Biz İzmirlileri zengin ediyoruz. İzmirlilere rant kazandırıyoruz” ifadelerini kullandı.
HEPSİNİ DEVLET YAPSAYDI!
Hızal’ın eleştirilerine yanıt olarak CHP Grup Sözcüsü Nilay Kökkılınç, şunları söyledi: “Trafik konusunda belediye başkanımız geçen mecliste ‘Devletin metroya 1 lira harcaması bile yok’ dedi. İZBAN başka bir şey. Devlet başka yerlerde her türlü yatırımı yaparken neden İzmir’de raylı sistemde belediyenin desteğini almak zorunda kaldı? Nereden baktığınıza bağlı, ben de buradan bakıyorum. O zaman hepsini devlet yapsaydı. İzmir’in cezalandırıldığı hep söylenir. Raylı sistemde devletin İzmir’e hiçbir katkısı yok. Umarız İzmir de diğer iller gibi devletten alması gerektiğini alır. İzmir’in trafik sorunu sadece belediyenin sorunu değil, ortakları içerisinde Valilik, Büyükşehir Belediyesi ve kamu kurum ile kuruluşlarının olduğu Ulaşım Koordinasyon Merkezi var. Kararları beraber alıyorlar. Ben İstanbul’da trafikten dolayı 1 geceyi köprüde geçirmek zorunda kalan, aracını bırakıp toplu ulaşımı kullanmak zorunda kalan yakınlarım olduğunu biliyorum. Bu, pandeminin getirdiği ihtiyaçtan kaynaklanan, insanların toplu ulaşıma yönelmemelerinin getirdiği bir sorun. Tüp geçit konusuna gelirsek; İzmir’in fikri sorulmuyor, belediyenin görüşü alınmıyor. Büyükşehir Belediyesi, tüp geçidin olacağı yerde kuş cennetinin zarar göreceği nedeniyle karşı çıkıyor.”
TRAFİKTE BENDE MUZDARİBİM
Oturumu yöneten Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Mustafa Özuslu ise konuya şu şekide açıklık getirdi: “Sonuçta ister hükümet ister yerel yönetim olalım biz kimin parasını harcayacağız, halkın parasını. Biz de kamuyuz hükümet de kamu bakanlık da kamu ve vatandaşın vergisini kullanıyoruz. Kendi paramızı değil. İZBAN yüzde 50, yüzde 50. Allah bin kere razı olsun. Selçuk’a, Bergama’ya da gidelim, nereye gidebiliyorsak gidelim. Ne güzel Büyükşehir ile hükümet el ele vermiş kamuya hizmet yapmış. Bu memlekete taş üstüne taş koyan kim varsa teşekkür ederiz. Ancak hükümet İstanbul’da, Ankara’da, Bursa’da metro yaptı, İzmir’de yapmadı. Bu haklı bir eleştiri, biz de talep ediyoruz. Trafik konusunda ben de muzdaribim ama otoyol da tıkanıyor. Sayın Valimizden rica etmiştik, sadece belediye ve kamu kurumları değil tüm kurum ve kuruluşları esnek çalışma modeline ayarlansın ki geliş gidiş saatlerinde bu trafik sorunu olmasın. Ama trafikteki araç 640 bin araçtan 1 milyon 450 bin araca çıkmış. Aynı yol duruyor. Çaresini hep beraber bulmak zorundayız. Muhalefetin de çözüm önerileri varsa meclise getirmelidir. Bu sorun çözülünce hepimiz rahatlayacağız.”