- Gündem
- 18.05.2025 19:23
Caher Dudayev Bulvarı’nda Mavibahçe AVM’nin önünde yapılan üst geçit yayalar tarafından tercih edilmiyor. AVM’nin önündeki tramvay durağından inen yayalar üst geçidi kullanmayıp, trafik güvenliğini tehlikeye atıyorlar
ÖZKAN PEKÇALIŞKAN - ÖZEL HABER
Karşıyaka Mavibahçe Alışveriş Merkezi’nin önünde yaklaşık 2 yıl önce yapımına başlanan üst geçitin yapımı sona erdi. Ancak üst geçidin tramvay durağında bulunan yürüyen merdiven ve asansör devreye girmediği için tramvaydan inen vatandaşlar, yoldaki yaya geçidi ve ışığın yeşil ya da kırmızı yanmasına bakmaksızın karşıdan karşıya geçmeye çalışıyor. Mavibahçe AVM’nin ardından Hill Town AVM’nin de açılması ile birlikte işe ve okula giriş-çıkış saatlerinde yaşanan sıkışıklığı azaltmak için yapılan üst geçitte trafiği azaltamadı. Hafta sonları son yapılan AVM’nin de devreye girmesi ile birlikte yayalar tramvaydan iner inmez karayolunu daha çok işgal ediyor. İş ve okula giriş-çıkış saatlerinde yaşanan tehlikeli durum gittikçe içinden çıkılmaz bir hal alıyor. İzmir’in en lüks mahallesi konumunda olan Mavişehir’de yapılan üst geçidin işlerliği sorgulanırken, imara açıldığı günden bu yana lüks konutların ve sitelerin yapıldığı bölgede, Türkiye’nin alım gücü en yüksek nüfus yoğunluğunun yaşadığı zengin bir mahalle bulunuyor. Mahalledeki yüksek alım gücü ve toplu konut sitelerine ticari işletme açılmasını engelleyen sözleşmeler nedeniyle Mavişehir’de birden fazla AVM yapılarak, alışveriş ihtiyacı bu şekilde karşılanmaya çalışıldı. Caher Dudayev Bulvarı’ndan geçen tramvay hattında ise bölgede, Karşıyaka Basketbol Takımı’nın maçlarını oynadığı Mustafa Kemal Atatürk Kapalı Spor Salonu, Tramvay durağı, Ege Park AVM, Mavibahçe AVM, Hill Town AVM ve Eshot duraklarının olmasından dolayı yaşanacak yoğunluk düşünülerek bir üst geçit inşa edildi.
YÜRÜYÜŞ MESAFESİ 550 METRE
Yapımı iki yıla yakın süren üst geçit açılmasına rağmen, tramvaydan inen yolcular hala karayolunu düzensiz olarak geçmeye çalışıyor ve trafik güvenliğini tehlikeye atıyor. Toplamda 55 metre yürüyerek karşıdan karşıya geçilen caddede uzun yürüyüş yolunu kullanırsanız yürüyüş mesafesi 550 metreye çıkıyor. Köprünün otobüs duraklarının olduğu kısımlarında ek merdivenler konmuş, tramvay durağında ise yürüyen merdivenler olmasına rağmen yayalar üst geçidi kullanmayı tercih etmiyor. Tramvay durağından köprüye geçişi sağlayan yürüyen merdivenler ve asansör henüz çalışmıyor. Çevreden geçen yayalar ve tramvaydan inen yolcular, yolu kısaltmak için caddeyi kullanmaya devam ediyor.
TRAMVAY YOLUNA BARİYER KONULMALI
Mavişehir Mahallesi Muhtarı Gürol Küçükgörür ise üst geçidin ne zaman açılacağı yönünde yetkilileri Kurban Bayramı’ndan önce aradığını belirterek, “Yetkililer bana üst geçidi bayramda açacaklarını söylediler ancak açmadılar. Vatandaşlardan yapılan üst geçit için şikayetler alıyorum. Vatandaşlar, şu anda üst geçidi kullanıyor ancak yasal olarak açılmadığı için gayri resmi olarak kullanılıyor. Orada bir kaza olsa, bunun sorumlusu kim olacak? Resmi açılışın ne zaman yapılacağını bilmiyoruz. Üst geçit resmen açılıp her yönüyle hizmete sunulmalıdır. Bölgede son olarak bir AVM daha açıldı ve yayalar hala kara yolundan geçiyorlar. İnsanların kara yolundan geçişini engellemek için tramvay yoluna bariyer konulması daha doğru olur. Zorunlu olarak üst geçide yönlendirme yapılması gerekir” diye görüş belirtti.