Tüketici şikayet sitelerine kötü haber

Ankara’da bir şirket, firma ve markalar hakkında yalnızca olumsuz yorumların yapılabildiği tüketici şikayet sitesine dava açtı, mahkeme e şikayetlerin siteden tedbiren kaldırılmasına karar verdi

  • Oluşturulma Tarihi : 12.12.2019 13:34
  • Güncelleme Tarihi : 12.12.2019 13:34
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
Tüketici şikayet sitelerine kötü haber haberinin görseli

Ankara’da bir şirket, firma ve markalar hakkında yalnızca olumsuz yorumların yapılabildiği tüketici şikayet sitesine dava açtı. Mahkeme, söz konusu şirketin logo, isim, içerik ve şikayetlerin siteden tedbiren kaldırılmasına karar verdi. Şikayetler görünür olmaya devam ettiği sürece firmaların uzun yıllar kendilerini aklamak zorunda kaldığını belirten Avukat Ayşegül Zengin, “Markanız hakkında yorum yazan kişi sizin müşteriniz olmaya da bilir, hatta sizin rakip firmanız da olabilir. Bu davanın çok önemli bir noktaya temas ettiğini düşünüyoruz” dedi.
Tüketiciler, tüketici şikayet sitelerine girip firmalar ve markalar hakkında çeşitli şikayetlerini dile getirebiliyorlar. Ancak Ankara’da açılan dava, bu durumun önüne geçebileceği ve tüketici şikayet siteleri hakkında emsal teşkil edebileceği ihtimalini doğurdu. Şirket sahibi, firma ve markalar hakkında yalnızca olumsuz yorumların yapılabildiği tüketici şikayet sitesine dava açtı. Mahkeme ise şirketin logo, isim ve içeriklerinin tedbiren kaldırılmasına karar verdi. Konu hakkında bilgi veren Avukat Ayşegül Zengin, “Tüketici şikayetlerinin sitede görünür olmaya devam etmesi, firma için örneğin 5 sene sonra bile marka itibarını zedeleme noktasına ulaşabiliyor. Şikayetler görünür olmaya devam ettiği sürece firmalar kendilerini aklamak zorunda kalıyorlar. Bunun internetteki etkisi çok büyük. Dolayısıyla burada sorguladığımız nokta şuydu; bu yapılabilir mi? Firmanın izni olmadan, onu sadece karalamaya, sadece şikayete ya da sadece olumsuz yorum yapmaya izin veren bir uygulama olabilir mi? Bu konuda da mahkemeye bir başvurumuz oldu. Bu başvurumuzun büyük oranda haklı görüldüğünü söyleyebiliriz. Başvurumuz sonucunda firma hakkında tüm logo, isim, içerik ve şikayetler tedbiren kaldırıldı” diye konuştu. Zengin, mahkemenin devam ettiğini bildirdi.
RAKİP FİRMA OLABİLİR
Söz konusu sitelerde, tüketiciler tarafından bir marka veya bir firma hakkında yorum yapıldığında herhangi bir denetleme mekanizmasının bulunmadığına dikkat çeken Zengin, “Markanız hakkında yorum yazan kişi sizin müşteriniz olmaya da bilir, hatta sizin rakip firmanız da olabilir. Müvekkilim deneme amaçlı kendi firması hakkında şikayet yazmak istediğinde şirket maili ile denemesine rağmen bu şikayeti yazabildi. Hatta, tüketiciler şikayetlerini yazmaya kalktıklarında site tarafından daha olumsuz yorum yapmaları için yönlendirildiklerini de gördük” ifadelerine yer verdi. İHA